Ja też taką (7-utworową) poznałem na Spotify, tylko nie wiedziałem że są na niej stare nagrania w wersji koncertowej.
Zacznę od najsłabszej płyty, którą poznałem już pół roku temu z powodu zachwytów
kajmana. Mnie oczywiście nie ujęła, bo to taki jazz, którego ja akurat nie znoszę! I do tego w tym przypadku na jej niekorzyść zadziałał fakt, że to zbiór coverów. Na drugim biegunie znalazła się moja propozycja, dopiero co poznany duet wykonawczy zauroczył mnie magią, którą panowie potrafią wytworzyć w swoich kompozycjach. I taka ciekawostka, piosenka przeze mnie oceniona najwyżej u kajmana (bo tylko on poza mną takie statystyki podaje) jest najniżej. Jeszcze w jednym przypadku ma miejsce taka sytuacja. A moim zdaniem
"BaR..." to właśnie takie beatlesowskie klimaty, wszak w tym duecie występuje potomek jednego z nich więc to zapewne do czegoś obliguje?
Dalej jest płyta
Soen i muszę przyznać, że taka muzyka porusza moje trzewia, chociaż nie wszystko w niej mi pasuje.
WT to z pewnością taka przewidywalna muzyka, a jednak przebojowością łagodzi te sporadyczne mankamenty.
Sąsiedztwo nagrali całkiem udaną płytę, tylko zdecydowanie zbyt monotonną, bo gdy już dana melodia zdawała się rozkręcać w odpowiednią stronę, nagle wracała do swej szorstkości i dlatego znalazła się jedynie nieco powyżej środka stawki.
I jeszcze ponownie przesłuchałem album
Perfekcyjnego Kręgu, bo od pierwszego razu już upłynęło dużo wody w Wiśle i przyznam, że niezmiennie wywiera on na mnie pozytywne wrażenie.
1.
the Claypool Lennon Delirium – South of Reality [8* +>Blood and Rockets…; ->Easily Charmed by Fools]
2.
Soen – Lotus [7,5* +>Lotus; ->Penance]
3.
a Perfect Circle – Eat the Elephant
4. the Wombats – Beautiful People Will Ruin Your Life
5.
Within Temptation – Resists [7* +>In Vain; ->Mercy Mirror]
6. Voo Voo – 7
7. Rival Sons – Feral Roots
8. Natalia Sikora – Tribute to Mira Kubasińska
9. Natalia Przybysz – Światło nocne
10. Mark Knopfler – Down the Road Wherever
11.
the Neighbourhood – The Neighbourhood [5,5* +>Revenge; ->Too Serious]
12. Pale Waves – My Mind Makes Noises
13. Greta Van Fleet – From the Fires
14. Beth Hart & Joe Bonamassa – Black Coffee
15. Angelique Kidjo – Remain in Light
16. Arctic Monkeys – Tranquility Base Hotel & Casino
17. Suede – The Blue Hour
18. Mela Koteluk – Migawka
19. Lao Che – Wiedza o społeczeństwie
20. Blade Loki – Nie mów nikomu
21. Kasia Kowalska – Aya
22. Anita Lipnicka & the Hats – Miód i dym
23. Marianne Faithfull – Negative Capability
24. Nosowska – Basta
25.
Allegra Levy – Looking at the Moon [2* +>Blue Moon; ->Polkadots and Moonbeams]