Kto to widział, żeby prowadzący jako ostatni wrzucał głosy?
Jednak gdy się do ostatniego dnia czeka z przesłuchaniem wszystkich płyt, to tak właśnie to wygląda.
Porównując to do sytuacji na mundialu, czuję się jak kapitan przegrywającej drużyny, który boi się wziąć na swoje barki ciężar walki o lepszy wynik.
Po miesiącu
BN wchodzi na sam szczyt listy, a z nowości największe wrażenie zrobił
LdLB, na szczęście na tym albumie świetnie brzmi nie tylko
"Mr Hangman".
Po prawie roku równie dobrze (a nawet ciut lepiej) zabrzmiały płyty
alt-J i
Kazika z kompanami.
LSD jest jakby ciut gorszą kopią
Leifa, bardziej w gatunku soft rocka. Za to
LDC gdyby nie był tylko instrumentalny osiągnął by u mnie znacznie więcej.
Liony przekonały mnie ponownie, że jednak debiut był ich lepszym dziełem! Ciekawa
Nykiel w porównaniu z tym czego po niej mogłem się spodziewać (zresztą jej płytę musiałem słuchać aż dwa razy, bo wszystkie oceny w excelu przy pierwszym odsłuchu mi się skasowały po niespodziewanej awarii prądu).
Pozostałe nowości niczym pozytywnym mnie nie zaskoczyły (przynajmniej na szerszą skalę) dlatego znalazły się tam gdzie są.
Końcowe zaś wyniki będą dziś późno w nocy, a może nawet jutro z rana, tego jeszcze nie jestem pewny.
1. Brand New – Science Fiction
2. Nothing but Thieves – Broken Machine
3. Greta Van Fleet – From the Fires
4.
Leif de Leeuw Band – Until Better Times [8* +>Mr Hangman; ->Afraid to Fly]
5.
alt-J – Relaxer [7,5* +>In Cold Blood; ->Last Year]
6. Anita Lipnicka & the Hats – Miód i dym
7. Foo Fighters – Concrete and Gold
8.
Kazik & Kwartet ProForma – Tata Kazika kontra Hedora [7,5* +>Nie dali ojce; ->Kongres nauki polskiej]
9. Voo Voo – 7
10. Black Moth – Anatomical Venus
11. Kacey Musgraves – Golden Hour
12.
Lake Street Dive – Free Yourself Up [7* +>Musta Been Something; ->Doesn’t Even Matter Now]
13. the War on Drugs – A Deeper Understanding
14. Bez Jacka – Wierząc w sny
15.
Lion Shepherd – Heat [6,5* +>Dream on; ->On the Road Again]
16. Incubus – 8
17.
Long Distance Calling – Boundless [6,5* +>In the Clouds; ->Skydivers]
18. Slowdive – Slowdive
19.
Natalia Nykiel – Discordia [6* +>Total błękit; ->Fala]
20. Royal Blood – How Did We Get So Dark?
21. Kari – I Am Fine
22. Jamiroquai – Automaton
23. Daria Zawiałow – A kysz!
24.
Jazzmeia Horn – A Social Call [5,5* +>I’m Going Down; ->Up above My Head]
25.
Sons of Kemet – Your Queen Is a Reptile [5,5* +>M.Q.I. Ada Eastman; ->M.Q.I. Nanny of the Maroons]
26. Julia Pietrucha – Postcards from the Seaside
27. Ariel Pink – Dedicated to Bobby Jameson
28. niXes – niXes
29.
Headhunterz – The Return of Headhunterz [4* +>No One Can Stop Us Now; ->Destiny]
30. the National – Sleep Well Beast
31.
Nawarake – Ratness [3,5* +>Blessed; ->150]