Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
O dyskursie obciachu
prz_rulez Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 20 111
Dołączył: Jun 2007
Post: #8
RE: O dyskursie obciachu
kajman napisał(a):Ja i mój syn chodziliśmy do szkoły, która nie była w naszym rejonie, bo mieliśmy do niej jakieś 30 metrów, natomiast do rejonowej około kilometra.
To faktycznie ktoś to bardzo słabo zorganizował. Ale może są to bardziej bolączki lokalne niż globalne?
kajman napisał(a):O ile można nawet zgodzić się z tezą o podniesieniu poziomu (chociaż jest to totalne uproszczenie), to już to co zostało napisane później jest totalną bzdurą. Bo słabsze (uboższe jest tutaj określeniem tendencyjnym) wcale na tym nie zyskają, a lepsze stracą. Akurat większość klas w większości szkół wygląda tak, że trafiają tam dzieci wybitne, dzieci przeciętne i dzieci słabe. Przeciętnych jest najwięcej i to oni są centrum zainteresowania nauczycieli, bo siłą rzeczy przy klasach liczących ok. 25 uczniów nie są w stanie zająć się wszystkimi (czyli wybitne puszczone są samopas, bo i tak sobie dadzą radę, a słabych po prostu jakoś się przepchnie - tak trzeba, bo władze oświatowe rozliczają z liczby promocji, a nie rzeczywistej wiedzy). Jeżeli jest przewaga uczniów słabych to już w ogóle jest tragedia, bo akcent przesuwa się na nich i te przeciętne zaczynają dołować. A klasa wybitna trafia się raz na 40-50 przypadków.
Cóż. Akurat ja miałem co nieco własnego doświadczenia i... Może napiszę tak. Takie klasy mogą powstawać przy genialnych nauczycielach z WYBITNYM podejściem, gdzie wyłapuje się najdrobniejsze niepokojące sygnały, a także takim, który klasę integruje i chce pokazać, iż każdy jest wartościowy, a nie tylko szukać winnych. No i taki, który bierze sprawy w swoje ręce, między innymi ustalanie zachowań na koniec roku (dawanie wstępnych ocen zachowań uczniom to ogromna bolączka z moich czasów szkolnych, pozwalająca na kolesiostwo i formę subtelnego psychicznego znęcania się nad tymi, których się nie lubi. Dobrze, że nauczyciele dokonywali potem jakichś korekt, ale i tak... Robi to straszliwy smród w relacjach na linii samorząd klasowy-reszta uczniów-wychowawca). Dodatkowo w szkole, która ma świetnego psychologa, a nie marnego czy nawet średniego pedagoga.
Problem jest w tym, że niestety często za słabymi wynikami idą problemy z zachowaniem. Oczywiście, są dupki ze średnią powyżej 5.0 oraz przemiłe osoby kiblujące.
kajman napisał(a):a słabych po prostu jakoś się przepchnie - tak trzeba, bo władze oświatowe rozliczają z liczby promocji, a nie rzeczywistej wiedzy
Rozumiem, że w szkole, gdzie pracujesz, mogą być wysunięte negatywne konsekwencje za nieprzepuszczenia jakiegoś ucznia?
17.10.2019 02:36 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
O dyskursie obciachu - prz_rulez - 14.10.2019, 11:07 PM
RE: O dyskursie obciachu - kajman - 15.10.2019, 05:51 AM
RE: O dyskursie obciachu - prz_rulez - 15.10.2019, 11:02 AM
RE: O dyskursie obciachu - neo01 - 15.10.2019, 11:29 AM
RE: O dyskursie obciachu - AKT! - 15.10.2019, 03:26 PM
RE: O dyskursie obciachu - Kalypson - 15.10.2019, 05:19 PM
RE: O dyskursie obciachu - kajman - 15.10.2019, 06:13 PM
RE: O dyskursie obciachu - prz_rulez - 17.10.2019 02:36 PM
RE: O dyskursie obciachu - kajman - 17.10.2019, 06:44 PM
RE: O dyskursie obciachu - prz_rulez - 17.10.2019, 06:50 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości