Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
O dyskursie obciachu
kajman Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 40 941
Dołączył: Jun 2007
Post: #7
RE: O dyskursie obciachu
prz_rulez napisał(a):Napisałbyś coś więcej o swoich odczuciach?
Zacznę od drugiego czyli rejonizacji. "zaś obchodzi wymogi szkolnej rejonizacji, żeby uchronić własne dzieci przed przemocą w szkołach i stworzyć im możliwości dobrego startu w życiu". Akurat to jest powód obchodzenia rejonizacji, ale gdzieś w 20% (albo i mniej). Ja i mój syn chodziliśmy do szkoły, która nie była w naszym rejonie, bo mieliśmy do niej jakieś 30 metrów, natomiast do rejonowej około kilometra. Do naszej szkoły zgłaszają się rodzice uczniów po to, żeby dzieci mogły iść do niej pięć minut, a nie jechać autobusem kursującym co pół godziny (pieszo to jakieś dwa kilometry, może nawet ze sporym hakiem, przez kompletnie odludne tereny). A władze miasta uwalają podania (żeby nie zrobić kolejnej klasy - podań jest około trzydziestu rocznie), bo w tamtej szkole klasy wtedy mogłyby liczyć poniżej dziesięciu osób.
"szkoły powinny być klasowo wymieszane, ponieważ dzieci z klasy średniej podnoszą poziom, na czym korzystają te uboższe, a bogatsze wcale nie tracą". O ile można nawet zgodzić się z tezą o podniesieniu poziomu (chociaż jest to totalne uproszczenie), to już to co zostało napisane później jest totalną bzdurą. Bo słabsze (uboższe jest tutaj określeniem tendencyjnym) wcale na tym nie zyskają, a lepsze stracą. Akurat większość klas w większości szkół wygląda tak, że trafiają tam dzieci wybitne, dzieci przeciętne i dzieci słabe. Przeciętnych jest najwięcej i to oni są centrum zainteresowania nauczycieli, bo siłą rzeczy przy klasach liczących ok. 25 uczniów nie są w stanie zająć się wszystkimi (czyli wybitne puszczone są samopas, bo i tak sobie dadzą radę, a słabych po prostu jakoś się przepchnie - tak trzeba, bo władze oświatowe rozliczają z liczby promocji, a nie rzeczywistej wiedzy). Jeżeli jest przewaga uczniów słabych to już w ogóle jest tragedia, bo akcent przesuwa się na nich i te przeciętne zaczynają dołować. A klasa wybitna trafia się raz na 40-50 przypadków.
Więc jeżeli ktoś sięga do spraw oświatowych to warto, żeby miał jako taką orientację, albo się nie wypowiadał/powoływał.
15.10.2019 06:13 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
O dyskursie obciachu - prz_rulez - 14.10.2019, 11:07 PM
RE: O dyskursie obciachu - kajman - 15.10.2019, 05:51 AM
RE: O dyskursie obciachu - prz_rulez - 15.10.2019, 11:02 AM
RE: O dyskursie obciachu - neo01 - 15.10.2019, 11:29 AM
RE: O dyskursie obciachu - AKT! - 15.10.2019, 03:26 PM
RE: O dyskursie obciachu - Kalypson - 15.10.2019, 05:19 PM
RE: O dyskursie obciachu - kajman - 15.10.2019 06:13 PM
RE: O dyskursie obciachu - prz_rulez - 17.10.2019, 02:36 PM
RE: O dyskursie obciachu - kajman - 17.10.2019, 06:44 PM
RE: O dyskursie obciachu - prz_rulez - 17.10.2019, 06:50 PM

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości