kajman30 nr 50 z 26.10.07 - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Listy poszczególnych użytkowników (/forumdisplay.php?fid=4) +---- Dział: kajman33 (/forumdisplay.php?fid=32) +---- Wątek: kajman30 nr 50 z 26.10.07 (/showthread.php?tid=591) Strony: 1 2 |
kajman30 nr 50 z 26.10.07 - kajman - 25.10.2007 11:49 PM W tym tygodniu znowu lista w znacznym stopniu spadkowa. A wszystko to dlatego, że oprócz normalnych nowości i awansów względnie przynajmniej nowych piosenek pojawiła suię falanga powrotów i to zarówno do 50 jak i w jej obrębie. Ale zacznę jednak od nowości i wcale nie od najwyższej. 1. Owszem zdarzały się (co jest bardzo normalne) awanse z poczekalni do 50, ale nie było czegoś takiego, żeby piosenka spadła na samo dno poczekalni i potem nagle wykonała wielki skok. A to przytrafiło się The bleeding. 2. Wysoki debiut to u mnie nic dziwnego, ale raczej nie zdarzają się efektowne powroty z poczekalni. Tym razem jednak na 20 pojawiło się Unfurl (nigdy jeszcze tak wysoko tego nie było. 3. Zmienne są losy Kurta Ellinga w moim zestawieniu. And we will fly spada o 15 miejsc, Nightmoves o 5, Tight tylko o 1 (to mnie samego bardzo zaskoczyło), ale za to Undun skacze o 12 miejsc, a A new body and soul o 15, a to daje mu miejsce 6 w zestawieniu. 4. Najwyższa nowość oczarowała mnie od razu, chociaż Killers ostatnio mnie denerwowało zwrotem w kierunku discorocka. Ale może to wpływ Lou Reeda, bo Tranquilize jest utworem skrajnie odmiennym od tego, co w ich wykonaniu słyszałem ostatnio. 5. Placebo ma znów znakomity tydzień. Już awans Broken promise z 8 na 7 w bardzo mocnej czołówce jest sukcesem, ale piękny powrót Running up that hill z 27 na 11 to jest dopiero osiąśgnięcie. 6. Kryzys drugiegi tygodnia najmocniej dotknął Ceti, bo Garden of Life 2 i Ciało i krew spadły łącznie o 31 miejsc. 7. Będę musiał posłuchać starych Skaldów, bo Matulu moja bardzo przypomina mi jedno ich nagranie, ale tam jest to nastrojowa, ale ciepła ballada, a utwór Digitalllove (przynajmniej w jedynej znanej mi wersji koncertowej) jest niezwykle mroczny, ale na tyle niesamowity, że zadebiutował u mnie na 17. 8. Poprzednie Fair to Midland zamiatają poczekalnie, a tymczasem Tall tales taste like sour grape dobija się do pierwszej 10 po sporym awansie. 9. Kolejne White Stripes wypadają z zestawienia a jedyny pozostały Rag and bone powraca meldując się na 13 miejscu. 10. 29 tygodni w zestawieniu potem 5 poza 50 i w tym tygodniu The funeral triumfalnie powraca. 11. Triumfalnie też powraca do dziesiątki Right in two. Tylko że w tym samym czasie Rosetta stoned wędruje do leżakowni. 12. Wprawdzie Teraz i tu nadal spada, ale wygląda na to, że nic nie jest w stanie przez długi czas ruszyć Zrób co możesz i To co nienazwane ze szczytu mojego zestawienia. 13. W górne regiony zestawienia powraca też niezmiernie efektownie Now I lie thee down. 14. Z wielu potężnych spadków przynajmniej po części wymuszonych wielkimi awansów chyba najgorsze dotknęły Arc of the curve (tylko o 9 miejsc, ale z 9 miejsca) i The first pink yell. 15. Chyba Ziltoid z dalekich światów przyszedł na kontrolę, bo Solar winds skoczyło 10 oczek. 16. Na pozycjach medalowych tylko jedna zmiana. Z 4 na 3 zamieniając się z Nie zabijaj awansowało Stay tuned. 17. No cóż, bluesidełko coraz bardziej ucieka wyrafinowanemu bluesowi, bo Civilians skacze o 7 oczek, a I had a dream o 10 spada. 18. Debiut Sigura Rosa to nie żadne zaskoczenie, raczej zaskakiwać może, że jest taki niski. No ale Hjomalind nie zachwyca mnie tak jak poprzednie utwory. 19. Wprawdzie Djin djin dzielnie broni 5 miejsca, ale już Gimmie shelter przeżywa głęboki kryzys. 20. No i jeszcze jest jedna nowość. Putting holes in happiness nieśmiało pojawia się w 50 po kilku tygodniach w poczekalni. 21. No i dopiero teraz zauważyłem, że przeoczyłem jedną nowość. Nantes w przeciwieństwie do poprzednich Beirutów potrzebowało dużo czasu, żeby mnie do siebie przekonać 1. 1. 8 TO CO NIENAZWANE - Anna Maria Jopek 2. 2. 4 ZRÓB CO MOŻESZ - Anna Maria Jopek 3. 4. 3 STAY TUNED - Robert Wyatt & Anja Garbarek 4. 3. 9 NIE ZABIJAJ - Katarzyna Groniec 5. 5. 5 DJIN DJIN - Anguelique Kidjo & Alicia Keys & Branford Marsalis 6. 21. 2 A NEW BODY AND SOUL - Kurt Elling 7. 8. 18 BROKEN PROMISE - Placebo & Michael Stipe 8. 6. 4 PREY - Recoil 9. 16. 37 RIGHT IN TWO - Tool 10. 10. 3 THE GRAET DIVIDE - Gino Vanelli 11. 27. 25 RUNNING UP THAT HILL - Placebo 12. 26. 2 TALL TALES TASTE LIKE SOUR GRAPES - Fair to Midland 13. 22. 19 RAG AND BONE - The White Stripes 14. N 1 TRANQUILIZE - The Killers & Lou Reed 15. 11. 4 ANOTHER FACE IN A WINDOW - Antimatter 16. 15. 2 TIGHT - Kurt Elling 17. N 1 MATULU MOJA - Digitallove 18. 9. 4 ARC OF THE CURVE - Fish 19. 20. 22 LIGHTS - Archive 20. P 4 UNFURL - Katatonia 21. 37. 16 NOW I LIE THEE DOWN - Machine Head 22. 30. 4 CIVILIANS - Joe Henry 23. 35. 2 UNDUN - Kurt Elling 24. 12. 9 GIMME SHELTER - Anguelique Kidjo & Joss Stone 25. 39. 11 SOLAR WINDS - Devin Townsend 26. 13. 2 CIAŁÓ I KREW - Ceti 27. 14. 3 THE FIRST PINK YELL - Calfornia Stories Uncovered 28. 29. 9 SPENCER PERCEVAL - iLiKETRAiNS 29. 17. 16 ME AND MRS JONES - Michael Buble 30. 25. 4 NIGHTMOVES - Kurt Elling 31. 19. 7 ANGEL - Chaka Khan 32. N 1 NANTES - Beirut 33. 18. 2 AND WE WILL FLY - Kurt Elling 34. 24. 6 FREE - Marcus Miller & Corinne Bailey Rae 35. 28. 3 PIOSENKA STARYCH KOCHANKÓW - Raz Dwa Trzy 36. 23. 9 NO LLORES - Gloria Estefan 37. 34. 25 TERAZ I TU - Anna Maria Jopek 38. P 30 THE FUNERAL - Band Of Horses 39. 42. 15 WATER IS NOT ENOUGH - Neurosis 40. 33. 11 UNTIL THE END - Norah Jones 41. 32. 27 MOTOREK - Grzegorz Turnau 42. N 1 HJOMALIND - Sigur Ros 43. 36. 18 BOSSANOVA Z AUGUSTOWA - Basia Stępniak-Wilk & Andrzej Poniedzielski 44. 50. 5 GOODBYE PHILADELPHIA - Peter Cincotti 45. P 8 INNOCENCE - Bjork 46. N 1 THE BLEEDING - Five Finger Death Punch 47. N 1 PUTTING HOLES IN HAPINESS - Marilyn Manson 48. 47. 2 THE DECEPTION - iLiKETRAiNS 49. 31. 2 GARDENS OF LIFE 2 - Ceti 50. 40. 4 I HAD A DREAM - Gary Moore No i kolej na poczekalnię: 41. IGOREK - Plateau 46. ICKY THUMP - The White Stripes 45. LONDYN 8:15 - IRA DEATH OF SAMANTHA - Yoko Ono & Porcupine Tree 44. KINGDOMS OF RAIN - Soulsavers 48. U-TURN (LILI) - AaRON 43. THE HEART OF SATURDAY NIGHT - Diana Krall BETTER â Regina Spector WAY DOWN IN A HOLE - Tom Waits & Kronos Quartet TEENAGERS - My Chemical Romance ILLEGAL ATTACKS - Ian Brown & Sinead O'Connor DANCE OF THE MANATEE - Fair to Midland DREAMING WITH A BROKEN HEART - John Mayer HUNTING FOR WITCHES - Bloc Party NOT GOING AWAY - Ozzy Osbourne 49. WIOSNA - Zabili Mi Żółwia DOGS - Damien Rice ANESTHETIZE - Porcupine Tree STOKROTKA - Radosław Rakocz YOU DON'T KNOW WHAT LOVE IS (YOU JUST DO AS YOU'RE TOLD) - The White Stripes KRÓL - Zespół Reprezentacyjny 1234 - Feist APRIL FOOLS AND EGGMEN - Fair to Midland MY ASHES - Porcupine Tree THE UNTHINKING MAJORITY - Serj Tankian HEART IT RACES - Architecture in Helsinki M.I.A. - Avenged Sevenfold NIENASYCENIE - Less Is More SYMPATHY FOR THE DEVIL PART 666 - Sweet Noise IF YOU WERE A SAILBOAT - Katie Melua IMPERIAL BODYBAGS - Manic Street Preachers MY GIFT OF SILENCE - Blackfield DOWN HERE - Stateless HUMP DE BUMP - Red Hot Chili Peppers MESIBAT KITA - HaIvrit SPINDRIFT - Rush END OF THE WORLD - Ash BURN MY SHADOW - UNKLE TRACĘ CZAS - Cała Góra Barwinków EVA - Nightwish SEPTEMBER SUN - Type O'Negative oraz leżakownię: 7. HOUSE OF WAX - Paul McCartney 38. ROSETTA STONED - Tool DOWN BOY - Yeah Yeah Yeahs RAINBOWARRIORS - CocoRosie RUN AWAY - Digitalllove FROZEN - Within Temptation GIRL WHO PLAY GUITARS - Maximo Park I NEED TO WAKE UP - Melissa Etheridge - Paweł - 26.10.2007 07:52 AM Nie licząc Placebo, które średnio lubię, pierwszy kawałek który znam i lubię pojawia się dopiero na miejscu 28. Re: kajman30 nr 50 z 26.10.07 - p.u.r.h. - 26.10.2007 09:54 AM Notowanie jak zwykle pełne niespodzianek kajman napisał(a):20. P 4 UNFURL - KatatoniaSzczególnie ta pierwsza niespodzianka bardzo mnie cieszy, ale generalnie trochę dziwią mnie aż tak zmienne i gwałtowne ruchy niektórych utworów, ja jednak jestem bardziej stały w uczuciach Cieszą też miejsca 12, 9 oraz dwie najniższe nowości, trzecia od dołu też bardzo sympatyczna, najwyższej jeszcze nie znam, ale samo pojawienie się tu Killersów jest pewnym zaskoczeniem - ku3a - 27.10.2007 02:06 PM wiedzialem, ze "Broken Promise" nie bedzie utworem o najwiekszym stazu w dziesiatce i mialem nadzieje, ze bedzie wlasnie tak jak jest, czyli ze bardziej optymistyczny wariant bedzie mial miejsce - czyli powrot jakiegos kawalka o duzym stazu. Oczywiscie "Right In Two" bylo najpowazniejszym kandydatem. szkoda, ze Ira i "Wiosna" nie zagrzaly dluzej miejsca. - Konrad - 27.10.2007 04:47 PM Kajman ma tendencję do konserwowania starych grzybów. Sporo jest także nowości, z których najbardziej cenię 47. N 1 PUTTING HOLES IN HAPINESS - Marilyn Manson - 1981 - 27.10.2007 06:02 PM O masz, i Tool znowu w top10. Co tym razem sprawiło, że wrócili? Czołówka jednorodna, pewie tygodnie miną, aż coś się zmieni... Szczerze powiem - nuda. Szkoda, że Sigur nisko, ale dobrze, że w ogóle jest. - caligoola - 27.10.2007 06:44 PM Cieszę się tylko z Petera Cincotti mam nadzieję, że za tydzień wyżej - saferłel - 28.10.2007 01:56 PM Małe zmiany w topie mi nie przeszkadzają bo wygląda on nieźle. Kurta Elinga z ciekawości ściągnąłem kawałek And We Will Fly, ale jeszcze nie słuchałem. Placebo i Michael ciągle w wysokiej formie, będzie top 10 roku coś mi się zdaje Killersów próbuje zgrać...narazie mam tylko ich cover Joy Division, a ten u ciebie kawałek to drugi singiel z ich nowego wydawnictwa. Bjork powraca a u mnie oprócz Earth...żaden jej singiel się nie załapał nawet do poczekalni :/ Dziwne. Nie spodziewałbym się Marylina Mansona - Jopkolog - 29.10.2007 10:16 AM kajman napisał(a):1234 - FeistO, jakie to miłe! Spodobało mi się od pierwszego usłyszenia, a potem, jak zobaczyłem teledysk to już wiedziałem, że dojdzie u mnie do pierwszego miejsca. Świetna choreografia! - Gary - 29.10.2007 08:51 PM Właściwie jedyny plus z mojej perspektywy to Placebo. Pozostałe "moje" utwory doznały mniejszych lub większych spadków. Byłem przekonany, że skoro w orbicie Twoich zainteresowań znalazło się "Hunting for Witches" to tym bardziej znajdzie się będące na mojej liście "Song for Clay". Widać sam muszę ciągnąć ten wózek. - mrsap - 30.10.2007 09:48 AM Gary napisał(a):Byłem przekonany, że skoro w orbicie Twoich zainteresowań znalazło się "Hunting for Witches" to tym bardziej znajdzie się będące na mojej liście "Song for Clay". Widać sam muszę ciągnąć ten wózek.Już niedługo pewnie u mnie się pojawi. Na razie zadebiutowało w poczekalni. Już od dawna pisałem, że to mój ulubiony utwór z płyty. - mrsap - 30.10.2007 09:50 AM Bardzo cieszy mnie debiut FFDP. Poza tym widzę niewiele pozycji z mojej listy... - kajman - 31.10.2007 11:21 AM Paweł napisał(a):Nie licząc Placebo, które średnio lubię, pierwszy kawałek który znam i lubię pojawia się dopiero na miejscu 28.Przyznam się, że mnie tym zaskoczyłeś. Akurat taka muzyka z Tobą mi się raczej nie kojarzy, a poza tym są utwory moim zdaniem w podobnym stylu wyżej na mojej liście. - Yacy - 31.10.2007 11:29 AM największe plusy zestawienia: kajman napisał(a):4. 3. 9 NIE ZABIJAJ - Katarzyna Groniec największe minusy zestawienia: kajman napisał(a):27. 14. 3 THE FIRST PINK YELL - Calfornia Stories Uncovered czyli raczej spokojne notowanie wg mnie. niestety większość nowości dla mnie obojętne Re: kajman30 nr 50 z 26.10.07 - kajman - 31.10.2007 11:32 AM p.u.r.h. napisał(a):1. generalnie trochę dziwią mnie aż tak zmienne i gwałtowne ruchy niektórych utworów, ja jednak jestem bardziej stały w uczuciach1. No cóż, większość tych ruchów dla mnie nie jest aż tak gwałtowna. To tak jakbyś chciał użożyć według wielkości sto ołowków o długości od 7,5 cm do 10 i to jeszcze nie zawsze mogąc je przyłożyć do siebie. Różnice między tymi utworami są gdzieś takie same i jest bardzo trudno je poustawiać. A co do stałości uczuć, to praktycznie nie zdarza się, żeby piosenka, którą oceniam na minimum 8 w 10-stopniowej skali poniżej tej 8 spadła. 2. Dla mnie też, ale myślę, że jeżeli to poznasz, to przestaniesz się dziwić. Ja po poprzednich dokonaniach Killersuff pewnie bym się nawet tym nie zainteresował, gdyby nie obecność Lou Reeda. - kajman - 31.10.2007 11:37 AM ku3a napisał(a):1. wiedzialem, ze "Broken Promise" nie bedzie utworem o najwiekszym stazu w dziesiatce i mialem nadzieje, ze bedzie wlasnie tak jak jest, czyli ze bardziej optymistyczny wariant bedzie mial miejsce - czyli powrot jakiegos kawalka o duzym stazu. Oczywiscie "Right In Two" bylo najpowazniejszym kandydatem.1. Teraz tylko pytanie, czy Broken promise odzyska miano piosenki z najdłuższym stażem. Scenariusze są 2 - Tool z 10 wypadnie lub utrzyma się krócej w 30 u Konrada niż Placebo u Gary'ego. 2. No akurat te piosenki trochę szczęśliwie załapały się do 50, co nie zmienia faktu, że nadal uważam je za bardzo dobre. - kajman - 31.10.2007 11:40 AM Konrad napisał(a):1. Kajman ma tendencję do konserwowania starych grzybów.1. No cóż, u mnie żaden utwór nie ma 60 tygodni stażu 2. Wprawdzie podoba mi się mniej niż Heart-shapped boxes, ale też jest świetny. - kajman - 31.10.2007 11:44 AM 1981 napisał(a):1. O masz, i Tool znowu w top10. Co tym razem sprawiło, że wrócili?1. Po prostu ta piosenka cały czas niesamowicie mi się podoba. Raz trochę bardziej mnie trafi, raz trochę mniej, ale 20 praktycznie jeszcze nie opuściła (poza tygodniem w leżakowni). 2. Nic na to nie poradzę, że podobają mi się najbardziej cały czas te same piosenki. A To co nienazwane pewnie wyleci poza listę z 1 miejsca. 3. No niestety, ale jak dla mnie to do Glossoli raczej ten utwór nie ma startu. Brakuje mi tego nastroju z tamtego utworu. - kajman - 31.10.2007 11:46 AM caligoola napisał(a):Cieszę się tylko z Petera Cincotti mam nadzieję, że za tydzień wyżejChyba niestety nie. A swoją drogą kilka piosenek z Twojego zestawienia jest u mnie wysoko, chociaż spada. - kajman - 31.10.2007 11:55 AM saferłel napisał(a):1. Kurta Elinga z ciekawości ściągnąłem kawałek And We Will Fly, ale jeszcze nie słuchałem.1. To dobrze, że akurat to, bo chyba to najbardziej smoothowy utwór z tych, które są u mnie. Inne są bardziej jazzowe. 2. Na pewno. Zresztą wystarczy spojrzeć na podsumowanie moich 50 notowań, a pewnie to nie koniec możliwości. 3. Zainteresowałeś mnie tym JD. Poza tym nawet nie wiedziałem, że to utwór z nowej płyty. Jeżeli wszystkie utwory są na poziomie Tranquilize to będzie nieporównywalnie lepsza niż poprzednia. 4. No cóż, Bjork zawsze mi leżała, chociaż akurat Innocence raczej jest poniżej średniej na tej płycie. 5. Dlaczego? Przecież Heart-shapped boxes było na mojej liście długo i do tego znacznie wyżej. |