Notowanie 98 (18.10.08) - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Zamrażarka (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Domowa Lista Przebojów (/forumdisplay.php?fid=27) +---- Wątek: Notowanie 98 (18.10.08) (/showthread.php?tid=2994) |
Notowanie 98 (18.10.08) - saferłel - 18.10.2008 05:24 PM Z powodu Topu Radiohead chyba nie muszę tłumaczyć co robią na liście pozycje tej grupy, więc przejdźmy od razu dalej. Liderem niesamowite Happy Mondays. Poznani zgodnie ze swoją nazwą....w poniedziałek, ale nawet nie ten ostatni, tylko jeszcze poprzedni. Oj to był szczęśliwy dzień. To klasycy gatunków o dość obco brzmiących nazwach jak madchaster czy rave. Ja też wolę to łatwiej klasyfikować, ale i tak najważniejsza jest muzyka. A jest przepysznie. Płyta z 1990 roku, brzmi w sensie produkcji jakby była nagrywana pod koniec tej dekady. Utwory na niej zawarte to połączenie rocka z wpływami alternative dance, dużo loopów, sampli. Przyjemny wokal, a wszystko mógłbym określić jako ''tańczące The Cure'' i hity...ah te hity - Kinky Aro, Step On i God's Cop przede wszystkim. Mus! To był zdecydowany highlights na liście płyt w tym tyg. Po za tym znów w ramach przypominajek pojawia się The Prodigy. Płyty może nie do końca fantastyczne całościowo, ale pojedynczo da się wyciągnąć wielkie smakołyki, szczególnie z płyty Fat Of The Land. Bardzo ożywcze, energetyzujące - chcę więcej! - tylko teraz już trzeba szukać u kogo innego. Dziękuję Michałowi za polecenie grupy Ptaky. Nie jest to nic zjawiskowego, ale bardzo mi umilili czas, szczególnie w drodze z i do szkoły ;] Najbardziej mógłbym uczepić się tekstów, za to świetne riffy i melodię wynagradzają mi te usterki (szczególnie Kaznodzieja i Pielgrzym). Na koniec wyjaśnienie pozycji 9. Tak, to nowa płyta The Cure, ale w wersji Live, którą łatwo już zdobyć w internecie. Koncert promocyjny na którym grupa zagrała wszystkie nowe utwory odbył się 11 października, mnie podkusiło kilka dni potem by się zapoznać... Mimo iż nie pamiętam w tej chwili (po około 2 pełnych przesłuchaniach ) nic, oprócz singli kompletnie nie przywiązuje do tego uwagi, bo z dużego jest doświadczenia w tym temacie (słuchania piosenek live z płyty, która nie wyszła) wiem, że nie ma to zupełnie odbicia na studyjnej wersji albumu. Mimo, że zmiany ostatecznie nie są przecież tak wielki! Ale to jest MAGIA STUDYJNEGO GRANIA. Naprawdę. Lista płyt: 01 - Happy Mondays - Pills 'n' Thrills and Bellyaches (1990) 02 - The Prodigy - The Fat of the Land (1997) 03 - Radiohead - Amnesiac (2001) 04 - The Prodigy - Music for the Jilted Generation (1994) 05 - Mazzy Star - So Tonight That I Might See (1993) 06 - PtakY - Szkoła latania (2008) 07 - Radiohead - OK Computer (1997) 08 - New Radicals - Maybe You've Been Brainwashed Too (1998) 09 - The Cure - 4:13 Dream....(Live In Roma) (2008) 10 - Radiohead - In Rainbows (2007) Nowości: The Verve - Sit And Wonder - nie ma co ukrywać, że na fali popularności, forumowej popularności, kawałek ten szybciej niż planowo dostał się na listę, przesłuchałem go zresztą kilka razy w ostatnim czasie i tak mi się spodobał, że nie było innego wyjścia. Po prostu. A opisywać go chyba nie muszę. Wiele o nim, jak i o całej płycie Forth było już napisane z mojej strony na tym forum czy blogu. Fantastyczne psycho granie. Tindersticks - The Turns We Took - następca singla The Hungry Saw. Bardziej podniosły, już nie taki luzacki i kameralny jak poprzednik. Świetne smyki wyjęte momentami z pewnego klasyka z lat 60...jak ktoś byłby mi w stanie zdradzić tytuł byłbym wdzięczny (zaczyna się to od 2:20). Ciepły głos wokalisty, wszech panujący spokój - czysty relax po prostu. Idealne na piątkowe i sobotnie popołudnia (czyli dni gdy tworzę listę - a więc ma fory ) Stereophonics - You're My Star - ciekawe czy będzie z tego przebój na forum. Mam nadzieję, bo nowy singiel Stereophonics wydany specjalnie na składankę The Best Of tejże grupy ma wszelkie predyspozycje by stać się czołowym nagraniem naszej forumowej LP. Trochę przybrudzone, rockowe, ale jak zwykle z zamysłem na popową melodię. Proste granie, ale dające dużo satysfakcji. Fajne chórki. Szkoda, że nie zasilił ostatniej płyty grupy. AC/DC - Rock 'N' Roll Train - Ci panowie dołączyli do mojej poczekalni już kilka tyg. temu. Ostatnio coś mnie skłoniło by przyjrzeć się im baczniej i...tak to się stało - normalka. Chociaż razem z ostatnią nowością walczyli o wejście na liście z jeszcze jednym numerem, który dopiero za tydzień prawdopodobnie się pojawi. Ostatnio podobno poszedłem w elektronikę jak niektórzy twierdzą, więc tutaj 100% rock 'n' roll i to w tak klasycznym wydaniu. Pustki - Parzydełko - A to ta ostatnia, wywołana już przeze mnie nowość. Dziś rano tak naprawdę zdałem sobie sprawę, że nie wyobrażam sobie nowego notowania bez Parzydełka. I niech nikogo nie zmyli 61 miejsce tej piosenki... W sumie to pierwsze nagranie Pustek, które mi się podoba. Z przeszłości znałem z 3,4 - wszystkie krążące gdzieś w P3, w różniastych audycjach, ale nigdy mnie nie kręcili. A teraz piosenka z dobrym tekstem, świetnym zabrudzonym refrenem, ani to czysto rockowe, ani popowe, z fajnym wokalem i po POLSKU - jak widać same zalety. Ciekawe na ile to wystarczy. Co innego na liście? - Coldplay masowo atakuje, strach myśleć co będzie jak wyjdzie Epka - nowy lider! - Rather Be wciąż drugie, dzięki pojawieniu się w sieci videa przetrwało oblężenie nowych numerów i w przeciwieństwie do innych numerów z czołówki nie ucierpiało w ogóle. - Kings Of Leon zamyka 10 i wciąż ma szansę nawiązać do wyników swoich znakomitych poprzedników. - Metallica nie odpuszcza w przeciwieństwie do Strachów, które niestety przez brutalną matematykę musiały ucierpieć w tym tyg. - Kilka spektakularnych awansów w wykonaniu Elbow, Manson i The Raveonettes. - Kjur w końcu się ruszyli! I to w dobrą stronę. - Ladytron po kilku ładnych tyg. niezdecydowania wybrali dobry kierunek. - Spadki kilku starych wyjadaczy (Beck, Enigma) - ''Garbage w zaskakująco słabej formie, jak na Garbage, prawda?'' - ktoś by pomyślał widząc miejsce Witness To Your Love. - Ryby z piosenki Pudelsów porwane w górę nurtu listy. - Coldplay z czołówki chyba nawet nie wie jak fatalnie w tym tyg. poradziła sobie Viva La Vida. Notowanie: 01. 07. 07. Coldplay - Yes/Chinese Sleep Chant 02. 02. 05. The Verve - Rather Be 03. 15. 02. Coldplay - Lost! 04. 03. 05. Calexico - Two Silver Trees 05. 01. 07. Roisin Murphy - Slave To Love 06. 23. 03. Elbow - The Bones Of You 07. 04. 06. TV On The Radio - Halfway Home 08. 08. 08. Oasis - The Shock Of Lightning 09. 05. 09. Sparks - Strange Animal 10. 06. 08. Kings Of Leon - Sex On Fire 11. 33. 02. Shirley Manson - Samson And Delilah 12. 10. 14. Nick Cave & The Bad Seeds - Midnight Man 13. 13. 08. Metallica - The Day That Never Comes 14. 16. 06. Portishead - We Carry On 15. 09. 09. Guillemots - Kriss Kross 16. 12. 10. Kings Of Leon - Crawl 17. 11. 13. Marillion - Whatever Is Wrong With You 18. 14. 07. Strachy Na Lachy - Po Prostu Pastelowe 19. 22. 12. Deerhunter - Agoraphobia 20. 40. 02. The Raveonettes - Aly, Walk With Me 21. 29. 06. Ladytron - Runaway 22. 17. 12. The Kills - Last Day Of Magic 23. 20. 13. Radiohead - House Of Cards 24. 24. 06. Cyndi Lauper - Same Ol' Story 25. 27. 05. Silver Rocket - Coil 26. 21. 10. Muchy - Wyścigi 27. 18. 13. Beck - Chemtrails 28. 32. 04. The Cure - The Perfect Boy 29. 19. 11. Enigma - La Puerta Del Cielo 30. NE. 01. The Verve - Sit And Wonder 31. 25. 14. Interpol - Rest Of My Chemistry 32. 26. 17. The Verve - Love Is Noise 33. 34. 05. R.E.M. - Man Sized Wreath 34. 37. 05. Keane - Spiralling 35. 31. 11. Foo Fighters - Come Alive 36. 30. 11. UNKLE - Cut Me Loose 37. 39. 03. Garbage - Witness To Your Love 38. NE. 01. Tindersticks - The Turns We Took 39. 28. 15. The Cure - Sleep When I'm Dead 40. 35. 05. M83 - Kim & Jessie 41. 41. 12. Fleet Foxes - White Winter Hymnal 42. 49. 02. Pudelsi - Gdyby Ryby 43. NE. 01. Stereophonics - You're My Star 44. 45. 04. The Gutter Twins - Down The Line 45. 48. 06. Out Of Tune - Plastikowy 46. 44. 05. Travis - Something Anything 47. 42. 20. Elbow - An Audience With The Pope 48. 50. 03. Spiritualized - You Lie You Cheat 49. 51. 08. Hooverphonic - 50 Watt 50. 43. 15. Duffy - Warwick Avenue 51. 38. 16. The Last Shadow Puppets - Standing Next To Me 52. 53. 04. Kaiser Chiefs - Never Miss A Beat 53. 55. 09. Moby - The Stars 54. 60. 03. Franz Ferdinand - Lucid Dreams 55. 47. 18. R.E.M. - Sing For The Submarine 56. 46. 16. The Raconteurs - Many Shades Of Black 57. 36. 04. Death Cab For Cutie - Cath... 58. NE. 01. AC/DC - Rock 'N' Roll Train 59. 63. 02. Maria Peszek - Muchomory 60. 59. 05. Isa & Filthy Tongues - Big Star 61. NE. 01. Pustki - Parzydełko 62. 52. 04. Cold War Kids - Something Is Not Right With Me 63. 56. 18. Portishead - The Rip 64. 57. 19. Tindersticks - The Hungry Saw 65. 67. 03. theSTART - Runaway 66. 58. 15. Tricky - Slow 67. 61. 16. Goldfrapp - Caravan Girl 68. 62. 05. Gavin Rossdale & Shirley Manson - The Trouble I'm In 69. 54. 24. Coldplay - Viva La Vida 70. 68. 07. The Fratellis - Look Out Sunshine Z listy wypadły: z 64 - The Ting Tings - Great DJ - po 9 tyg. z 65 - Primal Scream - Can't Go Back - po 15 tyg. z 66 - The Zutons - Always Right Behind You - po 9 tyg. z 69 - Gabriella Cilmi - Sweet About Me - po 14 tyg. z 70 - Roisin Murphy - Movie Star - po 19 tyg. - AKT! - 18.10.2008 05:35 PM Bardzo rani mnie podwójny Coldplay w top3 Skąd to miejsce pierwsze w ogóle? I w ramach ciekawostki, na którym najwyżej było "Viva La Vida"? Calexico tak wysoko u Ciebie nigdy bym się nie spodziewał! Miły jest ten utwór, chociaż ostatecznie nie pojawił się u mnie na liście, mimo, że był dość długo w propozycjach, natomiast nigdy przenigdy nie spodziewałem się, że gdziekolwiek może dotrzeć tak wysoko! Kibicuję obu propozycjom KOL Z nowości z tego tygodnia nie znam nic, ale jakoś się nie wstydzę - saferłel - 18.10.2008 05:39 PM W sumie chyba nie musisz się wstydzić, bo to nie twoja muzyka, choć może Stereophonics..... Ten Coldplay z 1 miejsca, to absolutnie moja inwencja twórcza Trochę posiedział na liście...i nagle na pierwsze miejsce wskoczył. U nikogo nie ma z tego co wiem i nie było tego utworu wcześniej...może teraz będzie. Calexico to moje małe odkrycie z którego bardzo się cieszę. To nie ostatni ich utwór tutaj. - AKT! - 18.10.2008 06:54 PM Ale ja wiem, że ten Coldplay to nie singiel, tylko pytałem z jakiego powodu nagle znalazł się na szczycie. I to jeszcze w radioheadowym tygodniu! - koszMAREK - 18.10.2008 07:27 PM saferłel napisał(a):15. 09. 09. Guillemots - Kriss KrossSzkoda, że w dół, u mnie najwyższy skok w zestawieniu - 21 oczek! saferłel napisał(a):11. 33. 02. Shirley Manson - Samson And DelilahA tu widzę największy skok w Twoim zestawieniu - nie znam, znajdę na Twoim chomiku??? - saferłel - 18.10.2008 08:02 PM Marku - wszystko znajdziesz na moim chomiku, ciągle muszę to powtarzać ? Przykro mi z powodu Guillemots, ale u mnie po prostu szybciej niż u ciebie się pojawili, w dodatku u ciebie mają długą drogę do przejścia na szczyt ;] - saferłel - 18.10.2008 08:07 PM aaktt napisał(a):Ale ja wiem, że ten Coldplay to nie singiel, tylko pytałem z jakiego powodu nagle znalazł się na szczycie. I to jeszcze w radioheadowym tygodniu! Takie samo pytanie mógłbyś mi zadać do każdej piosenki jaka wchodzi na szczyt, do top 3, czy do top 10....;] Byli najlepsi i tyle.....a zresztą TR napisał, że mają miejsce obok Radiohead, tzn są już w tej samej lidze dzięki Vivie.. więc top Radioheadowy działał na ich korzyść - Yacy - 18.10.2008 08:22 PM saferłel napisał(a):05 - Mazzy Star - So Tonight That I Might See (1993)świetna płyta!!! jeszcze tu wrócę - saferłel - 18.10.2008 08:23 PM Yacy napisał(a):saferłel napisał(a):05 - Mazzy Star - So Tonight That I Might See (1993)świetna płyta!!! Świetnie, że ją znasz w ogóle! - Yacy - 18.10.2008 08:46 PM Ja ja znam już kilkanaście lat, a od dobrych 7-8 stoi u mnie na półce A Among My Swan znasz? Również świetna! - Konrad - 18.10.2008 09:02 PM Najbardziej kibicuję miejscu 10, u mnie też AC/DC debiutują chociaż nigdy nie byłem ich bardzo wielkim fanem - saferłel - 18.10.2008 10:08 PM Konrad napisał(a):u mnie też AC/DC debiutują chociaż nigdy nie byłem ich bardzo wielkim fanem...Bo liczy się muzyka. a nie nazwa ;] - saferłel - 18.10.2008 10:09 PM Yacy napisał(a):Ja ja znam już kilkanaście lat, a od dobrych 7-8 stoi u mnie na półce Jeszcze nie, na razie poznałem tylko ten album. Bardzo mi się podoba. Dałem 4/5. Może nawet więcej kiedyś dam. Perspektywiczna płyta w każdym razie. Wokalistka świetnie śpiewa. Repertuar fajny, mroczny....szkoda, że Fade Into You, które jest na samym początku przyćmiewa resztę, ale oczywiście poziom bardzo wysoko. Obie pozostałe płyty mam już na dysku. - Gary - 19.10.2008 12:33 PM saferłel napisał(a):30. NE. 01. The Verve - Sit And WonderNo to teraz tylko w górę listy marsz! saferłel napisał(a):01. 07. 07. Coldplay - Yes/Chinese Sleep ChantNo nieźle, ale u mnie chyba już nic więcej koldplejowego się nie pojawi. Chyba, że "Lost!", bo jak wczoraj to słuchałem to pierwszy raz bez skrzywienia twarzy, więc może coś jeszcze da się zrobić. saferłel napisał(a):43. NE. 01. Stereophonics - You're My StarCzy to z tej samej płyty, co w zeszłym roku już pojawiały się ich piosenki ? (np. "It means nothing") - saferłel - 19.10.2008 01:03 PM Przeczytaj komentarz to się dowiesz - Gary - 19.10.2008 01:08 PM muszę niestety szybko literkami przebiegać i nie doczytałem. - kleschko - 19.10.2008 04:48 PM saferłel napisał(a):Calexico to moje małe odkrycie z którego bardzo się cieszę.Ulubiony zespół Piotra Metza zresztą AC/DC i Pustki - Trójka ostro promuje ich ostatnie albumy z tego co słyszę Oba utwory co najmniej dobre, oby do góry - saferłel - 19.10.2008 07:59 PM To dobrze, bo Pustki są przyzwoite, AC/DC jeszcze nie znam, ale liczę na 3/5 przynajmniej....eh kiedy przyjdą czasy promowania takich płyt jak Verve, Elbow czy Calexico właśnie Metx wie co dobre, jak zwykle - AKT! - 19.10.2008 08:18 PM "Chińczycy" w podtytule winni być pisani wielką literą - saferłel - 19.10.2008 08:21 PM Rozumiem jakby Krzysiek zwrócił mi uwagę, ale ty ? To są MALI chińczycy |