Notowanie 97 (11.10.08) - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Zamrażarka (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Domowa Lista Przebojów (/forumdisplay.php?fid=27) +---- Wątek: Notowanie 97 (11.10.08) (/showthread.php?tid=2925) Strony: 1 2 |
Notowanie 97 (11.10.08) - saferłel - 10.10.2008 09:29 PM Na początek tradycyjnie o nowościach: Coldplay - Lost! - jedno z moich ulubionych nagrań z płyty, w końcu pojawia się na liście. Coldplay bawią się schematem 4 minutowej piosenki i ubarwiają ją cudownymi organami, perkusją, bębnami - całość brzmi bardzo pioniersko i sakralnie. A jeszcze jak wchodzi gitarowe solo przerywające tą atmosferę świętości ...Bardzo im się udała ta piosenka! Nie mam zastrzeżeń. Więcej nie ma się co rozpisywać, bo akurat ten numer jak i cały Coldplay jest tu dość ograny i popularny ;] Pozostaje życzyć równie udanych utworów na nowej EP-ce ;] Shirley Manson - Samson And Delilah - gościnnie z Panem Rossdale nie radzi sobie już za dobrze, za to jej pierwsza, oficjalna solowa kompozycja to takie granie, jakiego oczekuje od zarówno jej nowej płyty jak i od Garbage. Piosenka nagrana do serialu Terminator: The Sarah Chronicles, prezentuje Manson w zupełnie innym świetle niż ma to miejsce w Garbage. Utwór ma sporo zmian tempa (od spokojnej ballady po agresywne partie wokalne w końcówce). Całość to mix alternative rocka/bluesa/classic rocka i brzmi....jak by Nick Cave i jego Bad Seeds się za to wzięli. To chyba najlepsza rekomendacja. The Raveonettes - Aly, Walk With Me - teraz rzecz mocno psychodeliczna, jak zwykle to bywa w przypadku Raveonettes. Aly, Walk With Me to ciągle materiał z ich wydanego w końcówce 2007 roku albumu Lust, Lust, Lust. Genialny klimat lat 60 wraca! Są mistrzami w tym co robią, nie mają wyraźniej konkurencji i przypominają dźwięki z których to na przestrzeni lat rodziły się kolejne pokolenia przeróżnych rockowych gatunków. Hałas, zgrzyt....a jednocześnie niesamowita subtelność wokalu i jeden wielkie TRANS....Chyba najlepszy moment Lust, Lust, Lust - serdecznie polecam! Pudelsi - Gdyby Ryby - a to niespodzianka, prawda? Sam nie podszedłem do nowej płyty Pudelsów zbyt entuzjastycznie, ale jednak nie wyszło tak źle, a na krążku Madame Castro znalazły się 3-4 naprawdę BARDZO DOBRE numery. Najlepszy z ich (przynajmniej na chwilę obecną) ląduje na 49 miejscu mojej listy. Pudelsi grają tutaj jak nigdy, przynajmniej ja nie słyszałem ich w takim muzycznym środowisku (znam tylko 3 ostatnie płyty). W warstwie muzycznej to great come back to the 90's i pokaźna dawka...post grunge'u i dobrej amerykańskiej alternatywy. Super sprawa. A do tego niezwykle oryginalny tekst napisany przez Wiktora Zina, który mógłby raczej zostać uznany za fragment przyrodniczego filmu o rybach z cyklu Zwierzęta Świata. Naprawdę niezwykle oryginalne. Maria Peszek - Muchomory - Prawdziwa perła na ostatniej płycie Marii Avarii. Niezły tekst (nie ma już żadnych głupich/niepotrzebnych/wulgarnych bla bla bla rymów i wiązanek), muzycznie przypomina eksperymentalny pop Bjork z pierwszej płyty oraz przedstawia trochę kabaretowy (refren i ten fortepian) wizerunek Peszek. Wreszcie jest to muzyka, a nie jazzująco-chilloutowe plumkanie do...nomen omen rosołu Wielki plus i pewność, że ona jak chce to potrafi....tylko chyba nie chce jakoś ostatnio W płytach dość normalnie, zero wielkich, wspaniałych nowo poznanych rzeczy, powrót do Radiohead, - PRZYPOMINAM, ŻE MÓJ TOP RADIOGŁOWYCH ZBLIŻA SIĘ NIEUCHRONNIE, BĘDZIE W NIEDZIELE, JAK WRÓCĘ ZE WSI - zapoznanie się z dyskografią Lady Pank (średniawy bardzo zespół, nawet te niby klasyczne płyty z lat 80 nie zachwycają, piosenki mają czasem bardzo dobre (Wciąż Bardziej Obcy), ale niestety brzmienie jest tragicznie , tragiczne ....Jak widać jednak dwie płyty się w top 10 zmieściły i są to udane pozycje ;] Na czele zestawu krótka 4-utworowa Epka The Raveonettes - najnowsze jej wydanie, jednak na nim nie ma numeru, który dziś u mnie debiutuje, z Epki wezmę może coś później...ale z drugiej strony jest na niej takie oblicze tej grupy, że nie wiem czy ma sens rozbijanie tego kwartetu....jest w każdym razie cudownie - 4/5 - i to tylko dlatego, że to EPKA. Nowe Keane rozczarowało. Po znajomości 3 wstawiłem, ale..... No 3-4 kawałki naprawdę warte posłuchania, reszta poprawna, ale taka...zwyczajna. Cold War Kids, które katuję już od tygodnia prawie również zawiodło, jeszcze bardziej nawet niż Keane. Jest po prostu nudne, a ja przez około 7-8 przesłuchań nie przywykłem do ich nowego brzmienia ..w sumie mogliby zamykać tą 10 płyt Płyty: 01. The Raveonettes - Sometimes They Drop By (2008) [EP] 02. Eurythmics - Greatest Hits (1991) 03. Püdelsi - Madame Castro (2008) 04. Lady Pank - Łowcy głów (1998 05. Keane - Perfect Symmetry (2008) 06. Cold War Kids - Loyalty to Loyalty (2008) 07. Radiohead - The Bends (1995) 08. Radiohead - OK Computer (1997) 09. Radiohead - Pablo Honey (1993) 10. Lady Pank - Lady Pank (1983) Najważniejsze rzeczy na liście: - 5 nowości - zmiana lidera - liderem zostaje kultowa już u mnie Roisin Murphy, która prawie zawsze dochodzi do tej najwyższej pozycji....prawie zawsze....teraz w końcu się jej udało. To piękne ukoronowanie jej kariery - Coldplay atakuje x3 (cóż to wyprawia Viva!) - Metallica nie odpuszcza, wręcz przeciwnie! - blisko pierwszego od wieeeelu tyg. polskiego numeru w top 10 - Verve w końcu znacząco w dół - The Cure od 3 tyg. na tym samym miejscu, od początku swojej kariery na liście - Roczarowujący płytą Keane, singlem ruszył z kopyta - Nawet mój ukochany Goldfrapp nie daje rady - Can't Go Back mimo świetnego dorobku tyg. nie ma nawet 100 pkt jeszcze!!! Notowanie: 01. 02. 06. Roisin Murphy - Slave To Love 02. 03. 04. The Verve - Rather Be 03. 05. 04. Calexico - Two Silver Trees 04. 01. 05. TV On The Radio - Halfway Home 05. 09. 08. Sparks - Strange Animal 06. 06. 07. Kings Of Leon - Sex On Fire 07. 14. 06. Coldplay - Yes/Chinese Sleep Chant 08. 08. 07. Oasis - The Shock Of Lightning 09. 04. 08. Guillemots - Kriss Kross 10. 12. 13. Nick Cave & The Bad Seeds - Midnight Man 11. 07. 12. Marillion - Whatever Is Wrong With You 12. 10. 09. Kings Of Leon - Crawl 13. 17. 07. Metallica - The Day That Never Comes 14. 16. 06. Strachy Na Lachy - Po Prostu Pastelowe 15. NE. 01. Coldplay - Lost! 16. 22. 05. Portishead - We Carry On 17. 13. 11. The Kills - Last Day Of Magic 18. 11. 12. Beck - Chemtrails 19. 15. 10. Enigma - La Puerta Del Cielo 20. 20. 12. Radiohead - House Of Cards 21. 21. 09. Muchy - Wyścigi 22. 25. 11. Deerhunter - Agoraphobia 23. 30. 02. Elbow - The Bones Of You 24. 24. 05. Cyndi Lauper - Same Ol' Story 25. 19. 13. Interpol - Rest Of My Chemistry 26. 18. 16. The Verve - Love Is Noise 27. 26. 04. Silver Rocket - Coil 28. 23. 14. The Cure - Sleep When I'm Dead 29. 29. 05. Ladytron - Runaway 30. 28. 10. UNKLE - Cut Me Loose 31. 27. 10. Foo Fighters - Come Alive 32. 32. 03. The Cure - The Perfect Boy 33. NE. 01. Shirley Manson - Samson And Delilah 34. 35. 04. R.E.M. - Man Sized Wreath 35. 31. 04. M83 - Kim & Jessie 36. 33. 03. Death Cab For Cutie - Cath... 37. 58. 04. Keane - Spiralling 38. 38. 15. The Last Shadow Puppets - Standing Next To Me 39. 40. 02. Garbage - Witness To Your Love 40. NE. 01. The Raveonettes - Aly, Walk With Me 41. 51. 11. Fleet Foxes - White Winter Hymnal 42. 37. 19. Elbow - An Audience With The Pope 43. 36. 14. Duffy - Warwick Avenue 44. 39. 04. Travis - Something Anything 45. 45. 03. The Gutter Twins - Down The Line 46. 34. 15. The Raconteurs - Many Shades Of Black 47. 41. 17. R.E.M. - Sing For The Submarine 48. 43. 05. Out Of Tune - Plastikowy 49. NE. 01. Pudelsi - Gdyby Ryby 50. 50. 02. Spiritualized - You Lie You Cheat 51. 42. 07. Hooverphonic - 50 Watt 52. 44. 03. Cold War Kids - Something Is Not Right With Me 53. 53. 03. Kaiser Chiefs - Never Miss A Beat 54. 64. 23. Coldplay - Viva La Vida 55. 49. 08. Moby - The Stars 56. 47. 17. Portishead - The Rip 57. 55. 18. Tindersticks - The Hungry Saw 58. 52. 14. Tricky - Slow 59. 54. 04. Isa & Filthy Tongues - Big Star 60. 63. 02. Franz Ferdinand - Lucid Dreams 61. 46. 15. Goldfrapp - Caravan Girl 62. 56. 04. Gavin Rossdale & Shirley Manson - The Trouble I'm In 63. NE. 01. Maria Peszek - Muchomory 64. 48. 09. The Ting Tings - Great DJ 65. 61. 15. Primal Scream - Can't Go Back 66. 62. 09. The Zutons - Always Right Behind You 67. 70. 02. theSTART - Runaway 68. 65. 06. The Fratellis - Look Out Sunshine 69. 68. 14. Gabriella Cilmi - Sweet About Me 70. 59. 19. Roisin Murphy - Movie Star Z listy wypadły: z 57 - Late Of The Pier - Heartbeat - po 7 tyg. z 60 - The Dresden Dolls - Lonesome Organist Rapes Page-Turner - po 17 tyg. z 66 - The Cure - Freakshow - po 17 tyg. z 67 - Bloc Party - Mercury - po 11 tyg. z 69 - Nick Cave & The Bad Seeds - More News From Nowhere - po 23 tyg. - koszMAREK - 10.10.2008 10:02 PM saferłel napisał(a):09. 04. 08. Guillemots - Kriss KrossSzkoda,że w dół - przepiękny utwór! Poza tym dużo świetnych kawałków na Twojej liście - saferłel - 10.10.2008 10:26 PM koszMAREK napisał(a):saferłel napisał(a):09. 04. 08. Guillemots - Kriss KrossSzkoda,że w dół - przepiękny utwór! 1. Wiem 2...i wiem Określenie ''przepiękny'' przy Kriss Kross dziwnie brzmi Jest świetny, taneczny, przebojowy, przepiękny...hmm kojarzy mi się to raczej z innym rodzajem muzyki, ale co tam...;] Skoro jest świetny to może i przepiękny być - Listoholik - 10.10.2008 11:20 PM epitet 'przepiękny' to mi się kojarzy z Enyią - saferłel - 10.10.2008 11:24 PM Listoholik napisał(a):epitet 'przepiękny' to mi się kojarzy z Enyią O właśnie, o muzyce tego typu pisałem - Listoholik - 11.10.2008 12:26 AM może stworzymy top wszechczasów odnoszący się do przymiotnika "piękny" :?: - Yacy - 11.10.2008 12:48 AM saferłel napisał(a):33. NE. 01. Shirley Manson - Samson And Delilahchciałem skomentować, ale chomik nie nakarmiony , wiec ogłaszam bojkot - saferłel - 11.10.2008 08:57 AM Kurde....faktycznie znów zapomniałem :/ :/ :/. Zaraz wyjeżdżam, ale wrzucę wszystko, nie opuszczajcie mnie - Yacy - 11.10.2008 10:25 AM koniec bojkotu, bo sam sobie poszukałem I co ? i poczekam na płytę Garbage Z nowości LOST [być może w końcu u mnie jakiś Coldplay poza debiutem] i The Raveonettes [cala plyta misie podobała, więc pewnie to też, chociaż niekojarzę w te chwili] Strachnie powoli idą Pastelowe ale własciwe patrząc na DLP i czytając Twoje posty to wypada sie tylko cieszyć, że są saferłel napisał(a):28. 23. 14. The Cure - Sleep When I'm Deadnie mówię, że u mnie biją rekordy, ale 28 miejsce to chyba za szybko... Obawiam sie, że ja moge na płycie nie znaleźć nic lepszego... - Paweł - 11.10.2008 05:42 PM Z Coldplay na tak wysokim miejscu i to w dodatku debiutującego mogę się tylko cieszyć... co niniejszym czynię. Pozostałe nowości kojarzą mi się z listą(holika). Średnio... jakoś mi nie podchodzą. - AKT! - 11.10.2008 06:41 PM Najbardziej z tego zestawu lubię na chwilę obecną nadal "Sex On Fire" Z nowości kibicuję tej ostatniej - Paweł - 11.10.2008 07:15 PM A ja pierwszej. Faktycznie! Kings of Leon.. fajnie, że jest. Mógłby trochę wyżej. Widać przypisana jest do niego liczba 6. - saferłel - 12.10.2008 05:34 PM Yacy napisał(a):koniec bojkotu, bo sam sobie poszukałem I co ? i poczekam na płytę Garbage A to mnie rozczarowałeś...przyznam Miałem takie dziwne uczucie, że ten jej solowy numer ''załapie'' u wielu userów...skoro taki styl cię nie satysfakcjonuje nie wiem czy powinieneś czekać na dalsze ich płyty ...chociaż kto tam wie... Yacy napisał(a):Z nowości LOST [być może w końcu u mnie jakiś Coldplay poza debiutem] i The Raveonettes [cala plyta misie podobała, więc pewnie to też, chociaż niekojarzę w te chwili]Nie można tak nie korzystać z najpopularniejszej płyty 2008 roku, więc Lost! jak najbardziej zachwalam i całe Coldplay ;] Pisałem, że Raveni z najlepszej postaci z Lust Lust Lust? ;]....może nie kojarzysz....bo to 1 piosenka na płycie i najdłuższa - i to by było logiczne ;P Yacy napisał(a):Strachnie powoli idą Pastelowe ale własciwe patrząc na DLP i czytając Twoje posty to wypada sie tylko cieszyć, że są Bez takich proszę Rozumiem, że i tak są ciągle za nisko według ciebie? Dobra, zobaczymy kto inny się opowie za twoją teorią, bo wiesz, że sam jesteś nieobiektywny Yacy napisał(a):nie mówię, że u mnie biją rekordy, ale 28 miejsce to chyba za szybko... Obawiam sie, że ja moge na płycie nie znaleźć nic lepszego... Tu też muszę się domyślać - za szybko w dół, tak? Ja pisałem wiele razy, że na płycie będzie taki numer jak Underneath The Stars...więc w tym wypadku można tylko nie wierzyć w moje proroctwa i faktycznie już stracić nadzieję - saferłel - 12.10.2008 10:05 PM Paweł napisał(a):Pozostałe nowości kojarzą mi się z listą(holika). Średnio... jakoś mi nie podchodzą. Taaak, te skojarzenia są jak najbardziej poprawne, bo żadnej z nich nie ma na jego liście , nie wiem nawet czy Lost! jest (?), muszę sam zerknąć.... - Paweł - 12.10.2008 10:52 PM Kojarzyć a być to dwie inne rzeczy. Chodzi mi o klimat tych nagrań... podobnie się czułem słuchając list(oholika). - saferłel - 12.10.2008 10:55 PM Czemu piszesz List{oholika) w taki dziwny sposób ? Chciałbym coś dopisać odnośnie tego klimatu jeszcze, ale chyba nie ma sensu się sprzeczać, bo ty w bardzo ciekawy sposób odczuwasz i interpretujesz muzykę Re: Notowanie 97 (11.10.08) - adr - 13.10.2008 09:44 AM saferłel napisał(a):Płyty:Polecam oddanie głosów na forumowej liście płyt na forum.lp3.pl. - saferłel - 13.10.2008 10:01 AM Eh widać rzadko tu bywasz, bo byś wiedział, że raczej sensu to nie ma, a to z tego względu, że moja lista płyt wygląda co tydzień zupełnie inaczej, często są na niej również pozycje, które w żaden sposób nie wpłynęłyby na listę płyt na forum lp3... - adr - 13.10.2008 11:12 AM Rzadko piszę, to prawda, ale bywam częściej. A jeśli chodzi o listę płyt - wiele osób głosując na forum lp3, co tydzień ma właśnie zupełnie inną dziesiątkę. To nie jest problem. - Paweł - 13.10.2008 01:16 PM saferłel napisał(a):Czemu piszesz List{oholika) w taki dziwny sposób ?Bo po co pisać dwa razy listo-? saferłel napisał(a):Chciałbym coś dopisać odnośnie tego klimatu jeszcze, ale chyba nie ma sensu się sprzeczać, bo ty w bardzo ciekawy sposób odczuwasz i interpretujesz muzykęSłuchaj... i tych nagrań z Twojej listy, i nagrań z listy Listoholika nie znam. Słuchając Twoich kojarzę ich klimat, rodzaj muzyki z muzyką Listoholika. Nie wiem czy to są te, czy inne kawałki. |