kajman30 nr 84 z 20.06.08 - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Listy poszczególnych użytkowników (/forumdisplay.php?fid=4) +---- Dział: kajman33 (/forumdisplay.php?fid=32) +---- Wątek: kajman30 nr 84 z 20.06.08 (/showthread.php?tid=2091) Strony: 1 2 |
kajman30 nr 84 z 20.06.08 - kajman - 19.06.2008 06:40 PM 40 tygodni bez przerwy szczyt mojej listy okupowały polskie piosenki, jednak każda seria musi się skończyć. Przerwał ją Hurt perfekcyjnie dopracowanym Summers z genialną partią perkusji. Ciekawe czy za tydzień ją obroni, bo cała pierwsza szóstka w zasadzie idzie łeb w łeb. Na szóstym urzeka mnie cudownym klimatem spowodowanym między innymi oszczędnością aranżacji Love me like a river does. Melody awansowała z 11 miejsca i bardzo możliwe, że to nie kres jej możliwości. A tuż za nią kolejna nowość w 10. Tym razem najwyżej notowanym nagraniem Opeth okazało się Porcelain heart. Na początku drugiej dziesiątki dwa wielkie skoki odnotowali weterani: M.I.A. i Nie zabijaj. No cóż, nie patrzę do metryki, jeżeli ktoś jest w formie. Na 18 pierwsza z 6 nowości, co jest o tyle ciekawe, że w pewnym momencie przesłuchań wyglądało, że może nie być żadnego debiutu. No ale np. One day you will teach me to let go of my fears weszło do walki z opóźnieniem po ukazaniu się listy P.U.R.H.-a. Piosenka była gotowa do debiutu, gdy nagle straciła wsparcie, ale kiedy je z powrotem otrzymała, od razu wystrzeliła do 2 dziesiątki. Oprócz nowości są też 4 powroty, a najwyżej z nich (Your love keeps lifting me) higher and higher, a niewiele niżej Witch's brew (miejsca 21 i 23). Boys & girls sporo czasu tułali się po poczekalni, ale wreszcie doczekali się debiutu 27 miejscu. Podobnie przytrafiło się Devour i Everybody nose (37 i 47 miejsce). Chine blue potrzebowało mniej czasu, aby stać się nowością, ale najszybciej zadebiutowały Lights in the sky, które uczyniły to zaraz po pierwszym przesłuchaniu (ale takie nowości często nie radzą sobie w kolejnych notowaniach - może tym razem będzie inaczej). 1. 3. 9 SUMMERS LOST - Hurt 2. 1. 42 TO CO NIENAZWANE - Anna Maria Jopek 3. 2. 4 BREAKFAST ON A MORNING TRAM - Stacey Kent 4. 4. 23 JESZCZE W ZIELONE GRAMY - Raz Dwa Trzy 5. 5. 38 ZRÓB CO MOŻESZ - Anna Maria Jopek 6. 11. 2 LOVE ME LIKE A RIVER DOES - Melody Gardot 7. 14. 2 PORCELAIN HEART - Opeth 8. 7. 63 THE FUNERAL - Band Of Horses 9. 6. 3 THE LOTUS EATER - Opeth 10. 12. 11 NIEPOJĘTE I ULOTNE - Anna Maria Jopek 11. 8. 19 NAGLE - Anna Maria Jopek 12. 27. 44 M.I.A. - Avenged Sevenfold 13. 13. 22 DYBUK - Żywiołak 14. 31. 43 NIE ZABIJAJ - Katarzyna Groniec 15. 10. 10 10000 DAYS (WINGS PT 2) - Tool 16. 15. 5 WORRISOME HEART - Melody Gardot 17. N 1 ONE DAY YOU WILL TEACH ME TO LET GO OF MY FEARS - Sleepmakeswaves 18. 9. 35 ANESTHETIZE - Porcupine Tree 19. 23. 6 SCORPION FLOWER - Moonspell 20. 19. 17 LAUDANUM - The Chronicles of Israfel 21. P 11 (YOUR LOVE KEEPS LIFTING ME) HIGHER AND HIGHER - Michael McDonald 22. 29. 11 SPRÓBUJ MÓWIĆ KOCHAM - Anna Maria Jopek 23. P 19 WITCH'S BREW - Peter Cincotti 24. 20. 26 ENCORE JESZCZE RAZ - Strachy na Lachy 25. 26. 11 WANDERLUST - Bjork 26. 25. 7 THANK YOU FOR LISTENING - Hurt 27. N 1 BOYS & GIRLS - The Subways 28. 18. 21 ARC OF THE CURVE - Fish 29. 24. 11 SING FOR THE SUBMARINE - REM 30. 32. 3 STAIRWAY TO HEAVEN - Rodrigo y Gabriela 31. 16. 6 13TH STAR - Fish 32. 33. 4 UNTIL THE DAY IS DONE - REM 33. 34. 11 CHODŹMY - Grzegorz Turnau 34. 17. 17 GOLIATH - The Mars Volta 35. 35. 13 I'M NOT IN LOVE - Queen Latifah 36. 40. 7 CZARNE KOWBOJE - Lao Che 37. N 1 DEVOUR - Shinedown 38. 28. 7 CHROMOLĘ - Waglewski Fisz Emade 39. 21. 3 KANA ME - Mateo Pospieszalski Project 40. 30. 20 THE ICE HOTEL - Stacey Kent 41. 38. 44 SOLAR WINDS - Devin Townsend 42. 36. 15 CITIZEN / SOLDIERS - 3 Doors Down 43. N 1 CHINA BLUE - Julia Fordham 44. P 14 NOTHING IS RETURN (WALK AWAY) - Down 45. N 1 LIGHTS IN THE SKY - Nine Inch Nails 46. P 17 NIE OMIJAJ MNIE - Anna Maria Jopek 47. N 1 EVERYONE NOSE - N.E.R.D. 48. 41. 10 WIERSZ O PŁACZU - Stare Dobre Małżeństwo 49. 37. 2 ZBAWICIEL DIESEL - Lao Che 50. 45. 10 NUDE - Radiohead poczekalnia: 48. PRETTY AMAZING GRACE - Neil Diamond WIOŚNIE NIE - Basia Stępniak-Wilk & Wojciech Mann 44. THE STATE OF MASSACHUSETTS - Dropkick Murphys GDZIEKOLWIEK - Grzegorz Turnau 47. SHINE A LIGHT - The Rolling Stones AFTERLIFE - Avenged Sevenfold AKT MIŁOSNY ALBO ŻYCIE - Stare Dobre Małżeństwo 46. LYRA - Kate Bush 50. FIRE - Zbigniew Hołdys FUNKY BAHIA - Sergio Mendes & Will.I.Am & Sideah Garrett 42. LONESOME TRAVELLER - Anita Lipnicka & John Porter 49. COPS AND ROBBERS - The Hoosiers IF I DON'T SEE YOU AGAIN - Neil Diamond FIGHTING FOR A LOST CAUSE - Antimatter I DON'T WANNA HURT - Anouk THE GHOST OF YOU LINGERS - Spoon EPITAPH - Antimatter THE FISH AND THE BIRD - Mark Knopfler SHADOWS - Jamie Scott & the Town LOST - Avenged Sevenfold OUROBOROUS - The Mars Volta NO MEAN CITY - Maggie Bell PUSH YOUR HEAD TOWARDS THE AIR - Editors GOBBLEDIGOOK - Sigur Ros SIEDMIU NIE ZAWSZE WSPANIAŁYCH - Lao Che FEELING GOOD - Muse WISH YOU WERE HERE - David Gilmour REPENTANCE - Dream Theater A LITTLE PIECE OF HEAVEN - Avenged Sevenfold SAW SOMETHING - Dave Gahan UNFURL - Katatonia NIC NIE PACHNIE JAK TY - Plateau & Renata Przemyk ACTIONS & MOTIVES - 10 Years leżakownia: 22. CZAS - Katarzyna Groniec 39. AUTUMN - Carla Bruni 43. MATULU - Digitalllove COMIN' HOME BABY - Michael Buble & Boyz II Men I JUST WANNA ROCK - Joe Satriani ALONE WITH THE SEA - Hurt - Konrad - 19.06.2008 08:22 PM Już wolę Hurt niż Anulę - 1981 - 20.06.2008 03:53 AM kajman napisał(a):47. N 1 EVERYONE NOSE - N.E.R.D.Z całym przekonaniem kibicuję N.E.R.D. - to jak powiew świeżości na Twojej liście. - ku3a - 20.06.2008 10:03 AM wreszcie cos swiezego na pierwszym. po pierwszym nieudanym ataku Hurtu na czolowke nie spodziewalem sie, ze jeszcze wroci na rownie wysokie pozycje, a ze dojdzie do pierwszego to juz w ogole sie nie spodziewalem. fajnie, ze "M.I.A." jeszcze wraca. - saferłel - 20.06.2008 10:20 AM Mała niespodzianka. Prędzej obstawiałbym Panią Kent, jako obcojęzyczną gwiazdę na 1 miejscu. Przyznam, że nawet bardziej ją od Hurta lubię nawet. Polska już mało utworów ma w 10....tak porównać do sytuacji sprzed kilku/nastu tygodni..., ale i tak RDT i Jopek pewnie zdolni do powrotu na szczyt już za tydzień. Oh nie. Ta M.I.A. też już przegniła (ale się rymuje) myślałem, że z nią sobie odpuścisz już Niby nic nigdy nie mam do starych grzybów z twojej listy, ale tutaj wyjątkowo nie jestem przychylny. Boys And Girls czaili się w poczekalni trochę, a jak wyskoczyli to od razu do 30! W 30 nadal Sing For Submarine. Chciałbym aby to on w przyszłości robił takie niespodzianki jak M.I.A w tym tygodniu Nawet Until poszedł w górę. Nowości prawie nie znam. NIN jest mi najbliższe. Nie wiedziałem, że i takie industrialno-rockowo-elektroniczne klimaty lubisz. Chyba nic nie było jeszcze od tej ekipy na twojej liście, z tego co pamiętam. A znasz w ogóle ich najlepsze utwory? Takie genialne Closer z 94 np.? Teraz to te nowe piosenki się do tego nie umywają nawet. - kajman - 20.06.2008 12:22 PM Konrad napisał(a):Już wolę Hurt niż AnulęMoże jestem zboczony, ale ja jednak wolę jedną piękną kobietę niż kilku facetów naraz. - kajman - 20.06.2008 12:23 PM 1981 napisał(a):A dlaczego akurat to jest powiewem świeżości? Przecież nowości jest 6, a niektóre szybciej się załapały na listę.kajman napisał(a):47. N 1 EVERYONE NOSE - N.E.R.D.Z całym przekonaniem kibicuję N.E.R.D. - to jak powiew świeżości na Twojej liście. - kajman - 20.06.2008 12:26 PM ku3a napisał(a):1. wreszcie cos swiezego na pierwszym. po pierwszym nieudanym ataku Hurtu na czolowke nie spodziewalem sie, ze jeszcze wroci na rownie wysokie pozycje, a ze dojdzie do pierwszego to juz w ogole sie nie spodziewalem.1. No aż takie świeże to u mnie nie jest. A poprzednio to przede wszystkim namieszał mi brak wsparcia. A po powrocie dosyć szybko zgłosił aspiracje do walki o szczyt. 2. Nic dziwnego, bo to świetny utwór. - kajman - 20.06.2008 12:40 PM saferłel napisał(a):1. Mała niespodzianka. Prędzej obstawiałbym Panią Kent, jako obcojęzyczną gwiazdę na 1 miejscu. Przyznam, że nawet bardziej ją od Hurta lubię nawet.1. Przyznam się, że ja nie wiem, kogo wolę. W większości sytuacji myślę piosenkami, a nie wykonawcami. 2. No fakt, tylko 4 i 1 tuż za. I pewnie nie będzie lepiej czas jakiś. 3. A ja cały czas bardzo to lubię. Przepięknie zbudowany kawałek. 4. To dla mnie ładny kawałek inteligentnego, dosyć ciężkiego grania i to mnie bierze. 5. Mam wrażenie, że będzie trudno. W środku coś mi zgrzyta. 6. No fakt, nawet tego nie zauważyłem. 7. Ciekawy byłbym Twojej opini o nich. Bo na przykład mi Shinedown przypomina w stylu Subways, ale ja mam chyba nieco spaczony odbiór muzyki. 8. Nie wiem, co oznacza industrialny w muzyce, elektroniki jakoś tam nie zauważam, rockowe też jak dla mnie za mocne nie jest. Przypomina mi niektóre utwory British Sea Power i Toola. No i zupełnie nie pasuje mi do poprzednich utworów NIN. 9. Nie było, bo to, co znałem do tej pory jakoś mi nie pasowało. - p.u.r.h. - 20.06.2008 09:33 PM Jaka niezwykle miła niespodzianka na pierwszym Co prawda do Anny Marii nic nie mam, ale jak wiadomo, co za dużo to niezdrowo Niespodziewane rozstrzygnięcie nastąpiło również w rywalizacji dwóch Opethów Miło zaskakuje też najwyższy debiut, tzn. nie sam debiut, bo się go spodziewałem, ale jego aż tak wysoka pozycja Przy czym piosenką raczej bym tego nie nazywał, bo przecież wokale tam nie występują Druga nowość OK, a trzecia nawet bardziej. Miło zaskakuje też pojawienie się NIN. A z utworów niebieskich wybieram drugi od dołu I niepokoi mnie jedynie gwałtowne załamanie formy Goliata, Devin też nie do końca wykorzystał szansę jaką mu dałem - saferłel - 20.06.2008 09:46 PM OK, a więc z nowościami wszystkimi postaram się zapoznać jeszcze dziś i coś odpisać. - saferłel - 21.06.2008 02:06 PM A więc tak: Julii w ogóle nie znalazłem, tzn znalazłem bardzo mało plików i w dodatku do wszystkich byłbym czekał w kolejce gdybym chciał ściągać. Poznałem za to drugi numer Stacey Kent ten z 40 miejsca. Ładne, słodkie, poprawne, ale nie budzi wielkich emocji, radosne plumkanie. Jest niezłe w każdym razie. W ogóle miałem problemy ze znalezieniem kilu utworów listy, a muszę przyznać, że mój program jest znakomity - bez żadnego chwalenia się, po prostu nie mogłem znaleźć i się zdziwiłem. Najbardziej z poznanych numerów spodobało się Shinedown (co prawda nie widzę w tym podobieństw do Subways, ale jak widać nie muszą ich naśladować by grać niezłą muzyką, taki fajny alternative metal z popowo brzmiącym refrenem, abo raczej o się nazywa bodajże melody metal czy jakoś tak ) oraz 10 years action, które zabrzmiało lepiej zdecydowanie niż za 1 razem. Za to N.E.R.D po prostu mnie przeraziło Co to jest w ogóle? Jakiś funk/hip hop, jakieś eksperymentowanie? Myślałem, że jednak przyzwyczaiłeś się do Sing Of Submarinowego mostu. Ten nagły jazgot to świetne urozmaicenie melodii. Bardzo dobrze, ze tam występuje ten zgrzyt i świetna perkusja - mrsap - 21.06.2008 02:25 PM kajman napisał(a):37. N 1 DEVOUR - Shinedown saferłel napisał(a):Najbardziej z poznanych numerów spodobało się Shinedown saferłel napisał(a):10 years action, które zabrzmiało lepiej zdecydowanie niż za 1 razemFajnie, że coraz większej grupie osób zaczynają podobać się 10 Years i Shinedown. Ciekawe kiedy wreszcie ci drudzy przebiją się na moją listę Numer jeden zaskakujący. Szkoda, że wcześniej Hurt nigdy nie przebił się na pierwsze miejsce. Ten utwór jesienią był bardzo blisko wejścia na moją listę. Teraz może mieć o wiele trudniejsze zadanie... Nie wiem co to za zespół The Subways (być może słyszałem jakąś ich piosenkę, ale nie zwróciłem uwagi na ten zespół). Chyba dzięki tej rekomendacji: kajman napisał(a):na przykład mi Shinedown przypomina w stylu Subways, ale ja mam chyba nieco spaczony odbiór muzykiściągnę sobie ten kawałek z Twojej listy. PS. Debiut "Summers Lost" na mojej liście jest tylko kwestią czasu Też uważam, że ten kawałek jest idealnie dopracowany, tylko że muszę trochę przeczekać, bo mam w tej chwili przesyt Hurt i w pełni odbieram tylko jeden kawałek, który wypadł niedawno z mojej listy - "Loded". - kajman - 21.06.2008 06:20 PM saferłel napisał(a):1. Julii w ogóle nie znalazłem, tzn znalazłem bardzo mało plików i w dodatku do wszystkich byłbym czekał w kolejce gdybym chciał ściągać.1. Od razu powiem, że Julia to akurat taki smoothjazzowy klimacik, może leciutko bluesujący, dosyć typowy kawałek w moim stylu i pisząc "ciekawe co o tym sądzisz" czy jakś tak nie myślałem akurat o nich. Oczywiście to nie znaczy, że Ciebie zniechęcam. 2. Jak byś coś chciał z mojej listy, to mogę Ci bez problemu służyć na chomiku, tylko daj cynk, bo jestem leniwy i bez motywacji to jakoś kiepsko mi idzie. 3. Jak mówiłem, muzykę odbieram dosyć swoiście, a w szczególy gatunkowe w ogóle się nie zagłębiam. Subways odbieram jako niezbyt ciężki metalz fajnie pozakręconym rytmem i w tym jest bliskie Shinedown. 4. Nie wiem, co to jest i dlaczego mnie chwyciło, ale po prostu mi się podoba, chociaż jak już gdzieś napisałem, to muzyka zupełnie nie z mojej bajki. Ale wbrew temu, co niektórzy wypisują , jestem dosyć otwarty. 5. Czy my na pewno piszemy o tym samym utworze? Ten jazgot trwa praktycznie cały utwór i jest genialnie jazgoczący. Ten fragment, z którym mam problemy to właśnie zanik jazgotu w środkowej części utworu i 20-sekundowy fragment banalnego grania z kulminacyjnym fragmentem, gdy słychać Sing (kojarzące mi się z Travisowym). Na szczęście chwilę potem jazgot powraca jako element znakomicie uzupełniający i pogłębiający resztę. - kajman - 21.06.2008 06:31 PM mrsap napisał(a):1. Numer jeden zaskakujący. Szkoda, że wcześniej Hurt nigdy nie przebił się na pierwsze miejsce. Ten utwór jesienią był bardzo blisko wejścia na moją listę. Teraz może mieć o wiele trudniejsze zadanie...1. Nie przebił się, bo żaden z poprzednich ich utworów nie robił na mnie takiego wrażenia. Jest to utwór, który mógłbym słuchać tylko dla perkusji (która nie we wszystkich ich utworach mnie zachwyca), a przecież ta perkusja jest tylko jednym z elementów budujących nastrój w tym utworze. A swoją drogą ciekawa jest kariera tego utworu na liście. Najpierw pojawił się u adra, co spowodowało moje zainteresowanie się nim. Długo tam nie pobył, co spowodowało także wypadek u mnie, ale nagle pojawił się u Aro i teraz zaczyna robić niezłe zamieszanie. 2. Jak mówiłem, mam spaczony odbiór muzyki i kojarzy mi się ze sobą wiele rzeczy, które pewnie nikomu innemu się nie skojarzyły. - AKT! - 21.06.2008 08:16 PM 1981 napisał(a):Oj tak! Zdecydowanie!kajman napisał(a):47. N 1 EVERYONE NOSE - N.E.R.D.Z całym przekonaniem kibicuję N.E.R.D. - to jak powiew świeżości na Twojej liście. Ja też jestem jak najbardziej za! Chociaż na mojej liście ten kawałek maksymalnie dotarł do #46, więc co ja mogę... - saferłel - 22.06.2008 04:27 PM Podoba mi się określenie Subways jako metal Co do Sing to może faktycznie o innych numerach piszemy, może to nie R.E.M. ? Napisz kiedy jest ten ''moment krytyczny'' nad którym tak kręcisz nosem. Może ten zgrzyt w zwrotkach to masz na myśli te smyki w tle? Jak dla mnie wchodzi on z początkiem mostu, taki mocniejszy fragment (od 2:36) - abd3mz - 22.06.2008 04:57 PM Tym razem postaram się krótko. kajman napisał(a):40 tygodni bez przerwy szczyt mojej listy okupowały polskie piosenki, jednak każda seria musi się skończyć. Przerwał ją Hurt perfekcyjnie dopracowanym Summers z genialną partią perkusji.Tak samo jak saferłel myślałem, że najpierw szczyt zdobędzie Śniadanie, a dopiero potem Lato. kajman napisał(a):Na szóstym urzeka mnie cudownym klimatem spowodowanym między innymi oszczędnością aranżacji Love me like a river does. Melody awansowała z 11 miejsca i bardzo możliwe, że to nie kres jej możliwości.Teraz mogę się cieszyć. kajman napisał(a):Na początku drugiej dziesiątki dwa wielkie skoki odnotowali weterani: M.I.A. i Nie zabijaj. No cóż, nie patrzę do metryki, jeżeli ktoś jest w formie.Super! [A Maję sobie przypomnę, bo niedługo skończę przesłuchania pierwszych dwóch edycji NL i biorę się za następne dwie.] kajman napisał(a):No ale np. One day you will teach me to let go of my fears weszło do walki z opóźnieniem po ukazaniu się listy P.U.R.H.-a. Piosenka była gotowa do debiutu, gdy nagle straciła wsparcie, ale kiedy je z powrotem otrzymała, od razu wystrzeliła do 2 dziesiątki.Spodziewałem się dużo niżej [Myślałem, żeby wstawić do Naszej Listy, ale Ty już znasz, neon.ka też...] kajman napisał(a):najszybciej zadebiutowały Lights in the sky, które uczyniły to zaraz po pierwszym przesłuchaniu (ale takie nowości często nie radzą sobie w kolejnych notowaniach - może tym razem będzie inaczej).Poproszę na chomiku. kajman napisał(a):13. 13. 22 DYBUK - ŻywiołakNie wiem jak Ty dochodzisz do takiej kolejności. [Wiem, że w ogóle ciężko porównuje się utwory, ale 14 szczególnie.] kajman napisał(a):36. 40. 7 CZARNE KOWBOJE - Lao CheCiekawe czy to tylko na chwilę czy Kowboje to Twój numer jeden z płyty. kajman napisał(a):44. P 14 NOTHING IS RETURN (WALK AWAY) - DownNOTHING IN RETURN (WALK AWAY) - kajman - 22.06.2008 08:35 PM saferłel napisał(a):1. Podoba mi się określenie Subways jako metal1. Cieszę się. 2. Chyba jednak o tym samym piszemy. W każdym razie czas się zgadza. 3. Od 2:15 do ok. 2:30 (p. p. 5) 4. Chyba ogłuchłem, bo jakoś tych smyków nie za bardzo mogę wyłapać, chyba że to jest to, co pojawia się gdzieś koło 4 minuty. 5. Dla mnie w utworze są prawie same mocne fragmenty. Na początku przez 2:04 jest bardzo zagęszczona aranżacja z pogranicza kakofoni (absolutnie genialny fragment). Potem do 2:15 jest trochę spokojniej. Po tych jedenastu sekundach wchodzi konwencjonalny, płasko zagrany fragmencik, którego zwieńczeniem jest zaśpiewanie Sing sing for the submarine, przy czym na submarine już zaczyna się znowu coś dziać, od 2:35 następuje świetny fragment instrumentalny, a od 3:00 do końca już jest różnie. - saferłel - 22.06.2008 08:40 PM O kurcze. Muszę dziś za spokojnie rozłożyć ten numer na czynniki pierwsze i posłuchać go pod kątem twojego wykładu |