Czas na podsumowanie płyt.
20 ANTIMATTER - Leaving Eden
Zespół Antimatter zaskoczył mnie najpierw utworem "Leaving Eden", który zaliczył najwyższy w historii debiut na mojej liście. Pod koniec roku zachwycił mnie również płytą o tym samym tytule. Wprawdzie słuchałem jej tylko raz w całości, ale później z chęcią sięgałem po kolejne utwory i jestem przekonany, że sięgać będę po nie również w przyszłym roku.
19 FINGER ELEVEN - Them Vs. You Vs. Me
Finger Eleven wydał w tym roku bardzo długo oczekiwaną nową płytę. Zespół poszedł w innym kierunku niż myślałem. Ich płyta zawiera wyłącznie lekkie, przebojowe i optymistyczne utwory. W sam raz na późną zimę i wczesną wiosnę. Latem i jesienią już po tę płytę nie sięgałem, ale trzeba przyznać, że znalazło się na niej kilka hitów. Chodzi mi głównie o pierwsze dwa single - "Paralyzer" i "Falling On".
18 SICK PUPPIES - Dressed Up As A Life
Sick Puppies załapał się do tego podsumowania rzutem na taśmę. Ich płytę odsłuchałem po raz pierwszy niecały miesiąc temu. Nie zachwyciła mnie od razu, jednak z czasem odkryłem na niej mnóstwo świetnych kawałków. Z pewnością jest jeszcze sporo do odkrycia, ale już teraz śmiało mogę umieścić ten krążek wśród najlepszych tegorocznych płyt.
17 HAPPYSAD - Nieprzygoda
Najlepszą polską płytę wydał w tym roku zespół Happysad. Na mojej liście ten rok był dla polskiej muzyki przełomowy. Raz zdarzyło się nawet, że w pięćdziesiątce było 10 polskich utworów. Happysad odegrał w tym roku znaczącą rolę. Byłem na ich koncercie i poznałem wszystkie poprzednie płyty. To z pewnością jeden z najważniejszych dla mnie zespołów w tym roku.
16 BLACKFIELD - II
Zespół Blackfield wydał w tym roku drugą płytę. Według mnie jest ona równie dobra jak pierwsza. Jednak ma nad debiutanckim wydawnictwem bardzo znaczącą przewagę. Na "Blackfield II" znalazł się utwór "End Of The World" - jeden z hitów tego roku i najlepszy utwór w dyskografii zespołu.
15 RADIOHEAD - In Rainbows
Bardzo byłem ciekaw nowej płyty Radiohead. Po bardzo dobrej "Hail To The Thief" i długiej przerwie, apetyty były bardzo duże. Zespół sprostał w pełni moim wymaganiom. Płyta "In Rainbows" (w tej chwili mogę ocenić tylko pierwszą część, bo z drugiej znam tylko kilka utworów) jest bardzo udana od początku do końca. Są na niej zarówno kawałki żywe, jak i spokojniejsze. Oceniłbym tę płytę nawet lepiej niż poprzedniczkę.
14 THE EXIES - A Modern Way Of Living With The Truth
The Exies to w tej chwili jeden z czołowych zespołów post-grunge'owych. Gdyby teraz były lata 90-te, to z pewnością ten zespół zdobyłby ogromną popularność A tak może się cieszyć uznaniem jedynie w pewnych, dosyć ciasnych kręgach. Na tym albumie znalazł się największy przebój The Exies jak do tej pory - "Different Than You". Płyta jest bardzo równa i przyjemna - w całości utrzymana w klimatach post-grunge'owych.
13 FAIR TO MIDLAND - Fables Of A Mayfly: What I Tell You 3 Times Is True
Fair To Midland to dla mnie jedno z najważniejszych odkryć tego roku. "Dance Of The Manatee" było trzy razy na pierwszym i znalazło się w pierwszej dziesiątce mojego podsumowania roku. Poza tym na płycie jest wiele pięknych melodii, a jednocześnie świetnego gitarowego grania.
12 THE COOPER TEMPLE CLAUSE - Make This Your Own
"Make This Your Own" to pierwsza płyta z tegoroczną datą jaką przesłuchałem. Niestety jest to już ostatnia płyta w dyskografii tego poznanego przeze mnie dopiero w tym roku zespołu⌠Znalazło się na niej kilka utworów, które nadawały rytm mojemu życiu w początkowcych miesiącach tego roku. Szkoda, że tylko jeden utwór poradził sobie na mojej liście na miarę możliwości...
11 BLACK LIGHT BURNS - Cruel Melody
Black Light Burns to zespół, który zachwycił mnie dopiero pod koniec tego roku. Wszystko za sprawą znakomitego wyniku "Stop A Bullet" na Active Rock Liście. Płyta jest bardzo zróżnicowana. Otwierają ją mocne dźwięki, a kończy się w bardzo spokojnym instrumentalnym stylu. Ten materiał jest o niebo lepszy niż wszystko, co wydał poprzedni zespół Wesa Borlanda - Limp Bizkit. Największe sukcesy ten zespół będzie odnosił na mojej liście w przyszłym roku.
10 SEETHER - Finding Beauty In Negative Spaces
Seether bardzo wysoko sobie zawiesił poprzeczkę swoim poprzednim albumem "Karma And Effect". Na nowej płycie zespół zaprezentował sporo bardzo ciekawych kompozycji utrzymanych w świetnym nastroju. Nie jest to kopia tego, co było na poprzedniej płycie. Zespół poszedł trochę w innym kierunku i nie jestem przekonany, czy na pewno jest to właściwy kierunek. Niektóre piosenki trochę przypominają dokonania zespołu Nickelback, ale chłopakom z Seether wychodzi to o wiele lepiej. Trochę brakuje mi na tej nowej płycie ballad w stylu "Driven Under" czy "Never Leave"...
9 ARCTIC MONKEYS - Favourite Worst Nightmare
Druga płyta Arctic Monkeys jest równie dobra jak pierwsza. Trochę się obawiałem, bo po obiecującym debiucie zawsze trudno jest utrzymać poziom, ale zespół na "Favourite Worst Nightmare" pokazał, że nie dość, że jest w stanie stworzyć coś innego niż na pierwszej płycie, to w dodatku potrafi się rozwijać. Piosenki z nowej płyty są spokojniejsze niż wielkie hity, które sprawiły, że zespół stał się popularny na całym świecie, ale są o wiele bardziej dojrzałe. Widać to na mojej liście. "Fluorescent Adolescent" doszedł do pierwszego miejsca i ulokował się w pierwszej dwudziestce podsumowania roku.
8 AVENGED SEVENFOLD - Avenged Sevenfold
Avenged Sevenfold był w zeszłym roku zespołem roku na mojej liście. Po tym co zaprezentowali na "City Of Evil", można było się spodziewać, że nowa płyta będzie równie dobra i tak się rzeczywiście stało. Zespół na dobre wyrzekł się metalcore'owych korzeni i poszedł w najlepszym kierunku. Wiele rzeczy na nowej płycie zaskakuje, ale bez tego nie można było stworzyć takich hitów jak "Critical Acclaim", czy "A Little Piece Of Heaven".
7 EDITORS - An End Has A Start
Editors zaliczył dwa lata temu epizod na mojej liście. Kawałek "Munich" nie poradził sobie i wypadł po kilku tygodniach tułaczki po najniższych miejscach. Dlatego od nowej płyty nic wielkiego nie oczekiwałem. Jeszcze w czerwcu nie do pomyślenia było dla mnie to, że dwa miesiące później wydam 100 zł. specjalnie po to, żeby zobaczyć ten zespół na żywo. Jednak już pierwszy singiel mnie zaskoczył. Potem było już z górki i w końcu spodobała mi się cała płyta. Później zapoznałem się z pierwszym albumem zespołu. 4. listopada byłem na wspaniałym koncercie Editorsów w Stodole, dzięki któremu ten zespół ma ogromne szanse na zdobycie tytułu zespołu roku 2007!
6 PORCUPINE TREE - Fear Of A Blank Planet
Ten rok był bardzo udany dla Stevena Wilsona. Jego płyty znalazły się na miejscach 6. i 16. w podsumowaniu roku. Uważam, że mimo wszystko płyta Porcupine Tree jest lepsza, mimo że zawiera tylko 6 kompozycji. Jednak zawiera się w tym monstrualny "Anesthetize", który spokojnie można byłoby podzielić na trzy części. Przede wszystkim jednak warto wyróżnić utwór tytułowy. W tej chwili jest to najczęściej słuchany przeze mnie utwór wydany w roku 2007 (patrz - last.fm),
5 EVANS BLUE - The Pursuit Begins When This Portrayal Of Life Ends
Kto by przypuszczał, że po tak udanym roku 2006, kiedy to Evans Blue trafił ze swoją debiutancką płytą do ścisłej czołówki podsumowania roku, następny rok będzie dla tego zespołu jeszcze bardziej udany? Ja nie oczekiwałem aż takiego sukcesu. Zespół zapowiada, że będzie wydawał płyty co roku. Czyżby więc w podumowaniu roku 2008 po raz trzeci z rzędu znalazła się płyta Evans Blue? To byłby prawdziwy ewenement... Do sukcesu nowej płyty na pewno przyczyniła się w dużym stopniu pierwsza, choćby ze względu na to, że bonusowy dysk z akustycznymi wersjami kawałków z pierwszej płyty jest od jakiegoś czasu w czołówce mojej listy płyt, a utwór "The Tease" z tego albumu osiągnie pewnie większy sukces niż drugi singiel z tej głównej części płyty "The Pursuit...".
4 HURT - Vol. II
Hurt to bezdyskusyjnie najlepszy zespół tego roku na mojej liście. W podsumowaniu ma aż trzy kawałki w ścisłej czołówce! Nowa płyta jest o wiele słabsza niż debiutanka, ale pozycja tego albumu w tegorocznym podsumowaniu jeszcze bardziej uświadamia mnie jak wspaniała jest płyta "Vol. 1". A przecież poznałem ją mniej więcej rok temu, czyli największe sukcesy odnosiła właśnie w tym roku. "Vol. II" jest też znakomita. Pierwszy singiel ma spory potencjał i pokazał to na mojej liście. Jeśli jeszcze się na niej trochę utrzyma, to być może dorówna osiągnięciom poprzednich hitów. A przecież ten zespół już zapisał się na dobre w historii mojej listy. Dwa utwory dotarły aż do pierwszej dziesiątki podsumowania wszechczasów.
3 MANIC STREET PREACHERS - Send Away The Tigers
Manic Street Preachers wracają w wielkim stylu!!! "Send Away The Tigers" przyćmiła kilka poprzednich płyt tego zespołu i stała się hitem tych wakacji. Wszystkie utwory nadają się na single. Jak na razie wszystkie docierały do pierwszej dziesiątki mojej listy. Najsłabszy jest prawdopodobnie ten główny singiel - "Your Love Alone Is Not Enough". Płyta zdobyła serca słuchaczy Trójki i dzięki temu dwa utwory odniosły spory sukces na LP3. Manic Street Preachers udanie zakończył rok wydając singiel świąteczny, który także wszedł do pięćdziesiątki mojej listy.
2 ALTER BRIDGE - Blackbird
To płyta, którą wiązałem największe oczekiwania w tym roku. Alter Bridge zachwycił mnie swoją pierwszą płytą "One Day Remains", długo uważaną przeze mnie za najlepszą płytę XXI wieku. Na "Blackbird" zespół potwierdził swoją klasę. Nie jest to co prawda płyta tak dobra jak ta debiutancka, ale mimo to znalazła się w ścisłej czołówce podsumowania 2007. Nowa płyta jest nieco cięższa niż poprzednia, ale ma również o wiele lżejsze momenty. Takim momentem jest nowy singiel, "Watch Over You", najlżejszy utwór w historii zespołu. Mimo, że płyta ukazała się pod koniec roku, to dwa utwory trafiły do pięćdziesiątki podsumowania i weszły na pierwsze miejsce listy. Tym samym kontynuują dobrą tradycję Alter Bridge na mojej liście.
1 THE WHITE STRIPES - Icky Thump
Nie miałem żadnych wątpliwości, że to właśnie ta płyta powinna zdobyć tytuł płyty roku 2007. Na pewno nie słuchałem jej najczęściej, nie było na niej utworów, które trafiłyby do dziesiątki podsumowania roku, ale nikt nie stworzył w tym roku takiego arcydzieła jak The White Stripes! Mnóstwo mocnych brzmień gitary Jacka White, bardzo duże zróżnicowanie materiału, częste zmiany tempa i sporo bardzo ciekawych utworów. To najlepsza płyta w dyskografii zespołu The White Stripes. Z pewnością będę do niej wracać przez wiele lat.
1 THE WHITE STRIPES - Icky Thump
2 ALTER BRIDGE - Blackbird
3 MANIC STREET PREACHERS - Send Away The Tigers
4 HURT - Vol. II
5 EVANS BLUE - The Pursuit Begins When This Portrayal Of Life Ends
6 PORCUPINE TREE - Fear Of A Blank Planet
7 EDITORS - An End Has A Start
8 AVENGED SEVENFOLD - Avenged Sevenfold
9 ARCTIC MONKEYS - Favourite Worst Nightmare
10 SEETHER - Finding Beauty In Negative Spaces
11 BLACK LIGHT BURNS - Cruel Melody
12 THE COOPER TEMPLE CLAUSE - Make This Your Own
13 FAIR TO MIDLAND - Fables Of A Mayfly: What I Tell You 3 Times Is True
14 THE EXIES - A Modern Way Of Living With The Truth
15 RADIOHEAD - In Rainbows
16 BLACKFIELD - II
17 HAPPYSAD - Nieprzygoda
18 SICK PUPPIES - Dressed Up As A Life
19 FINGER ELEVEN - Them Vs. You Vs. Me
20 ANTIMATTER - Leaving Eden
21 ANBERLIN - Cities
22 STRATA - Strata Presents The End Of The World
23 FIGHTSTAR - One Day Son, This Will All Be Yours
24 TOTENTANZ - Nieból
25 INTERPOL - Our Love To Admire
26 CHEVELLE - Vena Sera
27 SERJ TANKIAN - Elect The Dead
28 LIFEHOUSE - Who We Are
29 TRAVIS - The Boy With No Name
30 THE BRAVERY - The Sun And The Moon
31 (INTHECLEAR) - Ninetyseven11lyriclane
32 FUEL - Angels & Devils
33 FALL OUT BOY - Infinity On High
34 MACHINE HEAD - The Blackening
35 WITHIN TEMPTATION - The Heart Of Everything
36 STRACHY NA LACHY - Autor
37 THE SMASHING PUMPKINS - Zeitgeist
38 RIVERSIDE - Rapid Eye Movement
39 GOOD CHARLOTTE - Good Morning Revival
40 ATHLETE - Beyond The Neighbourhood
41 KORN - Untittled
42 ADEMA - Kill The Highlights
43 BLOC PARTY - A Weekend In The City
44 VELVET REVOLVER - Libertad
45 QUEENS OF THE STONE AGE - Era Vulgaris
46 THE SEND - Cosmos
47 THE USED - Lies For The Liars
48 NOSOWSKA - UniSexBlues
49 THE ARCADE FIRE - Black Mirror
50 LINKIN PARK - Minutes To Midnight
Moja lista na Spotify
Archiwum mojej listy
Profil na Last.fm
|