saferłel
Paweł
Liczba postów: 21 777
Dołączył: Jun 2007
|
Grafika wektorowa, nadruki na koszulki etc.
Jestem w trakcie kompletowania kolekcji zima/wiosna 2010, czyli inaczej mówiąc zamawiam sobie koszulki z logo swoich ulubionych bandów.
W momencie, gdy zapytałem o możliwość wysłania firmie specjalizując się w takiej robocie swoich wzorów dostałem odpowiedź:
''Oczywiście, wzory najlepiej w formie wektorowej''
Nie za bardzo wiem o co chodzi. Poczytałem trochę na wiki i doszedłem do tego, że obraz wykonany grafiką wektorową to po prostu taki, który ma bardzo wysoką rozdzielczość (i firmie chodzi chyba o to, aby dostarczyć im wzory, które potem będą mogli ''bezstratnie'' powiększyć na potrzeby nadruku).
Jeśli się nie mylę, to jedyne pytanie jakie do Was kieruję jest następujące - Jak przygotować te nadruki i w jakiej formie mam je wysłać? Chyba zwykły paint nie wystarczy. Czy ktoś z Was ma na tym polu doświadczenie?
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
|
|
22.12.2009 09:35 PM |
|
AKT!
jegomość
Liczba postów: 24 625
Dołączył: May 2008
|
Obrazki z grafiką wektorową poza tym, że są w wysokiej rozdzielczości charakteryzują się tym, że można je powiększać bez utraty jakości jak np. filmy czy programy w technologii flash. Chodzi o to, żeby każdy element (kolorystyczny czy "logistyczny") na obrazku był jakby osobnym wektorem, w przeciwieństwie do grafiki bitmapowej (jpg, bmp, png, etc.), która jest jednym obrazkiem. Przerobić bitmapę na wektory można np. przy pomocy programu Flash MX, a stworzyć chociażby w Photo Illustratorze. Ja generalnie nigdy się nie zajmowałem wektorami, raz tylko konwertowałem logo z bitmapy na wektory, ale wyszło raczej średnio
— ——————
—— ——— ——————
————— ———————
————
— ————— — ——
———
|
|
23.12.2009 11:34 AM |
|