Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wojna na Ukrainie
EVENo Offline
Byda rzygoł
*****

Liczba postów: 8 014
Dołączył: Sep 2017
Post: #1
Wojna na Ukrainie
W ostatnich dniach kilka razy przeszło mi przez myśl, żeby założyć taki temat, ale nie chciałem wywoływać wilka z lasu. Jednak teraz, kiedy Putler ma już krew na rękach, nadchodzi kolejny trudny okres, którego konsekwencje stały się widoczne już kilka godzin po pierwszych zamachach.

Na wojnie się traci, ale na wojnie się też zarabia. Po perturbacjach gospodarczych związanych z pandemią, giełda znów zostaje wywrócona do góry nogami. Zbyt wiele rzeczy na rynku jest zależnych od Rosji. Najbardziej przyziemny przykład - na zakładzie mojego taty odwołano dziś dostawę trzech tirów sadzy. Nie pytajcie, nie znam się, nie wiem, co oni z nią później robią. Nie w tym rzecz, niech to będzie "produkt A". Przyjazd trzech tirów produktu A został odwołany, bo produkt A staje się dla zakładu bezużyteczny, jeśli nie dojedzie do nich również produkt B. Domyślacie się z jakiego kraju pochodzi produkt B?

Z resztą moja huta również wykorzystuje rosyjską stal, bo jest tania. Trudno mi, szaremu pracownikowi, przewidzieć jakie konsekwencje może przynieść ta wojna dla mojego pracodawcy, ale wiem, że może. I raczej nie będą to konsekwencje miłe.

Takie zależności są na każdym kroku. Kluby sportowe sponsorowane przez Gazprom i inne rosyjskie giganty - zrywają umowy. A to nadal kropla w morzu, bo mówimy tu tylko o kontraktach na reklamę. A co z produktami? Jak bardzo świat uzależnił się od rosyjskiego dobrobytu? Obawiam się, że wkrótce się przekonamy i okaże się, że uzależnił się za bardzo.