Niby zbliżamy się do końca roku i wszystkie najciekawiej zapowiadające płyty mam za sobą (a przynajmniej tak mi się wydaję), jednak nie ma to co dziwne (a może właśnie nie?) żadnego wpływu na obniżenie się poziomu piosenek w mojej poczekalni. Jest ich wciąż wiele, tak wiele, że w tym tyg. pozwoliłem wyrwać się 6 z nich. I tak:
R.E.M - Living Well Is Best The Revenge: Zapowiadany przeze mnie już kiedyś jeden z moich ulubionych numerów z krążka Accelerate. Idealny na jesień, toteż poczekałem trochę by R.E.M. mogli ''przygrzać'' nam właśnie tą porą. Living to najbardziej energetyczny numer tria z Athens od wielu lat, budzący skojarzenia z muzyką...punk. 3 minuty ostrej jazdy i zabawnego tekstu może podziałają też na wyobraźnie innych i uda się znów wprowadzić jakiś numer R.E.M. na wysokie miejsce w forumowej, bardzo bym sobie tego życzył.
Oasis - I'm Outta Time: Do znużenia będę cytował, że zespół określa ten numer jako najwspanialszą balladę jaką napisali. Coś w tym jest. Na początku nie zrobił na mnie wielkiego wrażenia, ale spokojna strona mojej natury w końcu wygrała jak to często się ostatnio dzieje (i nie wiem czy to dobrze czy źle
) i zamiast mocniejszego Bag It Up wybrałem - tak jak zespół - właśnie ten numer na kolejnego promotora płyty Dig Out Your Soul. Zwrotka rozwija się dosyć tradycyjnie, ale w refrenie spotykamy w końcu naprawdę magiczną melodię. Bardzo brytyjsko i bardzo Beatlesowo + John Lennon w końcówce....na wokalu - a jakże!
Deerhunter - Nothing Ever Happened: Drugi singiel, drugi w top 30 mojej listy. To już nie może być przypadek. Deerhunter staje się powolutku moim dobrym znajomym. Chłopaki z Atlanty tym razem w bardziej dynamicznym wcieleniu niż w innym singlu, który u mnie gości (Agoraphobia). Trochę jakby pro-Interpolowy, ale jednak zdecydowanie bardziej surowy i post-punkowy z fajnym, melodyjnym i sylabowanym refrenem. A potem dłuuugo solówka.
Tricky - Past Mistake: Obiecywałem, że Tricky nie zginie i słowa dotrzymałem. Tutaj w przeciwieństwie do bardzo roztańczonego Slow, Pan Tricky pokazuje to za co go kochaliśmy w latach 90. Czysty i prawdziwy trip-hop. Najbardziej klasyczny numer z tego nurtu jaki artysta nagrał w 21 wieku. Na pewno. Chyba nie muszę zachęcać miłośników tych rejonów bardziej zachęcać do poznania.
The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You: LSP z kolejnym singlem, znów mocno stylizowanym na popowe brzmienie lat 60 z urzekającym pobrzmiewaniem smyków. Alex Turner i jego kolega potrafią po raz kolejny zaprezentować stylistycznie podobny numer, a i tak nie ma mowy o znudzeniu. Grają oryginalnie, odcięli się od swoich korzeni (przynajmniej na tą krótką chwilę) i to jest ich klucz do sukcesu na całym mycharts gdzie praktycznie od kilku miesięcy ich numery nie schodzą z notowań.
Guns N' Roses - Chinese Democracy: Hehe, tutaj pewnie można by cały komentarz poświęcić do tego jednego nagrania, by opisać jak powstawało, jak wyciekało wielokrotnie do internetu w niezliczonych demowych wersjach i jak w końcu Gunsi wpadli na genialną ideę by to wydać...oficjalnie. Bardzo się cieszę, że przez te lata całe nie sięgnąłem po wszelkiego rodzaju próbki - nie wiem czy teraz mógłbym przez to tak cieszyć się tą muzyką. Naprawdę singiel daję duże nadzieje, że ta płyta będzie coś znaczyć.
I jeszcze lista płyt, dość ciekawa jak sądzę, bo jest na niej wszystko. Od klasyki rocka lat 80 czyli The Smith, przez grupę, która miała w sobie cień ich inspiracji (mniej znane Kitchens...), aż po industrialny metal w wykonaniu Ministry, bardziej ubogiej wersji NIN. Do tego dwie znakomite płyty z rocznika 2008 czyli Pustki i Cranes. PSB w ramach wspomnień, tych świeżych, które mają na celu przygotować mnie na nowy album i Girls Aloud, które ostatnio z PSB nagrały na swój album piosenkę i nadal uchodzą za mój ulubiony girls band
....no ale jednak najwięcej chwały należy się wspomnianym najwyżej The Smiths. Dwie super płyty na 4'5. Prawie bezbłędne, klasycznie pozycje dla fanów rocka różnego rodzaju. Nie będę może jednak pisał szczegółowo...bo jest szansa na ich top
Mam jednak w takim razie do posłuchania jeszcze trochę b-sidów i dwie płyty
01 - The Smiths - The Smiths (1984)
02 - The Smiths - Meat Is A Murder (1985)
03 - Kitchens of Distinction - Strange Free World (1990)
04 - Pustki - Koniec kryzysu (2008)
05 - Cranes - Cranes (2008)
06 - The Smiths - The Sound of The Smiths (2008)
07 - The Dears - Missiles (2008)
08 - Ministry - ÎÎÎŚÎÎÎÎÎ (Psalm 69) (1992)
09 - Girls Aloud - Out of Control (2008)
10 - Pet Shop Boys - Fundamental (2006)
NOTOWANIE:
01. 02. 06. Elbow - The Bones Of You
02. 01. 11. Coldplay - Yes/Chinese Sleep Chant
03. 06. 03. Cranes - Worlds
04. 03. 08. The Verve - Rather Be
05. 04. 05. Coldplay - Lost!
06. 07. 09. Portishead - We Carry On
07. 13. 03. Metallica - That Was Just Your Life
08. 08. 05. Shirley Manson - Samson And Delilah
09. 09. 05. The Raveonettes - Aly, Walk With Me
10. 12. 09. Ladytron - Runaway
11. 11. 04. The Verve - Sit And Wonder
12. 25. 03. The Cure - The Hungry Ghost
13. NE. 01. R.E.M - Living Well Is Best The Revenge
14. 05. 08. Calexico - Two Silver Trees
15. 10. 10. Roisin Murphy - Slave To Love
16. 15. 11. Kings Of Leon - Sex On Fire
17. 18. 15. Deerhunter - Agoraphobia
18. 40. 02. Gabriella Cilmi - Sanctuary
19. 14. 11. Oasis - The Shock Of Lightning
20. 29. 04. Tindersticks - The Turns We Took
21. 22. 06. Garbage - Witness To Your Love
22. 26. 15. Fleet Foxes - White Winter Hymnal
23. 16. 09. TV On The Radio - Halfway Home
24. 21. 08. Silver Rocket - Coil
25. 20. 10. Strachy Na Lachy - Po Prostu Pastelowe
26. NE. 01. Oasis - I'm Outta Time
27. NE. 01. Deerhunter - Nothing Ever Happened
28. 23. 13. Kings Of Leon - Crawl
29. 19. 17. Nick Cave & The Bad Seeds - Midnight Man
30. 35. 02. Emiliana Torrini - Big Jumps
31. 17. 11. Metallica - The Day That Never Comes
32. 24. 12. Sparks - Strange Animal
33. 31. 04. Stereophonics - You're My Star
34. 28. 12. Guillemots - Kriss Kross
35. 30. 16. Radiohead - House Of Cards
36. 45. 02. Tom Morello: The Nightwatchman & Serj Tankian - Lazarus On Down
37. 37. 05. Pudelsi - Gdyby Ryby
38. 39. 08. M83 - Kim & Jessie
39. 32. 16. Marillion - Whatever Is Wrong With You
40. 33. 08. R.E.M. - Man Sized Wreath
41. 48. 04. Pustki - Parzydełko
42. 27. 07. The Cure - The Perfect Boy
43. 38. 08. Keane - Spiralling
44. 36. 09. Cyndi Lauper - Same Ol' Story
45. 50. 02. The Dears - Disclaimer
46. 41. 17. Interpol - Rest Of My Chemistry
47. 47. 05. Maria Peszek - Muchomory
48. 49. 03. Sharleen Spiteri - All The Times I Cried
49. NE. 01. Tricky - Past Mistake
50. NE. 01. The Last Shadow Puppets - My Mistakes Were Made For You
51. 43. 14. UNKLE - Cut Me Loose
52. 34. 15. The Kills - Last Day Of Magic
53. 55. 02. dEUS - Popular Culture
54. 42. 14. Foo Fighters - Come Alive
55. 44. 07. The Gutter Twins - Down The Line
56. 54. 04. AC/DC - Rock 'N' Roll Train
57. 60. 03. Jack White & Alicia Keys - Another Way To Die
58. NE. 01. Guns N' Roses - Chinese Democracy
59. 53. 07. Death Cab For Cutie - Cath...
60. 57. 06. Franz Ferdinand - Lucid Dreams
61. 46. 20. The Verve - Love Is Noise
62. 59. 11. Hooverphonic - 50 Watt
63. 69. 06. theSTART - Runaway
64. 63. 13. Muchy - Wyścigi
65. 51. 14. Enigma - La Puerta Del Cielo
66. 52. 08. Travis - Something Anything
67. 56. 23. Elbow - An Audience With The Pope
68. 61. 19. The Last Shadow Puppets - Standing Next To Me
69. 65. 06. Spiritualized - You Lie You Cheat
70. 70. 22. Tindersticks - The Hungry Saw
Z listy wypadły:
z 58 - The Cure - Sleep When I'm Dead - po 17 tyg.
z 62 - Beck - Chemtrails - po 15 tyg.
z 64 - Kaiser Chiefs - Never Miss A Beat - po 6 tyg.
z 66 - R.E.M. - Sing For The Submarine - po 20 tyg.
z 67 - Out Of Tune - Plastikowy - po 8 tyg.
z 68 - Isa & Filthy Tongues - Big Star - po 7 tyg.