Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Pet Shop Boys wydadzą w tym roku swój kolejny album. Płyta nosi tytuł "Electric" i trafi do sprzedaży w czerwcu a jej producentem jest Stuart Price.
....w sumie nie ma sensu przenosić, bo tam nikt nic nie napisał. Widocznie małe zainteresowanie projektem
A tak na poważnie, to tego można było się spodziewać. Bardzo dobrą wiadomością jest fakt, że album wyprodukuje Stuar Price, którego chyba nie trzeba przedstawiać miłośnikom muzyki elektroniczny. To atut na samym starcie w przeciwieństwie do postaci poprzedniego, dosyć anonimowego jednak producenta. Teaser brzmi zabawnie. Zupełnie jak nie PSB. Mix old-schoolu z czymś nowym, trochę jak Daft Punk w jednej z wariacji. Mam wrażenie, że to może być album koncepcyjnie podobny do "Introspective" z 6-7 długimi, progresywnymi numerami, bez singli, bardziej w klimacie nagrań DJ-skich.
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14.03.2013 03:45 PM przez saferłel.)
Właśnie dorwałem zaskakujący i bardzo smutny artykuł z musicweek. Okazało się, że po 28 latach (a może należałoby napisać "po spędzeniu całej kariery") Pet Shop Boys odchodzą z Parlophone, co jest pośrednio związane z rozpadem EMI (heh, wróżyłem nie od dzisiaj) i przejęciem jej sub-wytwórni przez Warner Music Group, gdzie PSB nie chcieli stacjonować. Nigdy nie życzyłem dobrze EMI, ale odejście z Parlophone to szok. Każda płyta z mojej kolekcji ma piękny znaczek tego wiekowego labela To koniec pewnej ery, koniec niezwykłej historii...ciężko w to uwierzyć
Od teraz PSB zwiążą się z Kobalt Music Group. Co kryje się za tą marką?
Cytat:Kobalt Music Group is the leading global, independent music publisher and music services company offering copyright royalty administration, creative, licensing, label services (including distribution, marketing, product release management) and performing (neighbouring) rights management for artists, songwriters and other content owners.
Niedawno KMG uruchomiło Kabel Music Services, kwazi-label odpowiedzialny bezpośrednio za kwestię dystrybucji i promocji płyt, który pozostawia jednak dużą swobodę działania samym artystom. Nie wiem do końca jak to działa, ale podobno KMS dysponuje dużymi środkami pieniężnymi przeznaczanymi na marketing. Tak więc Pet Shop Boys weszli w coś nowego, oryginalnego, coś co jest, jak rozumiem, rodzajem firmy outsourcingowej w porównaniu do zwykłej wytwórni płytowej. Na stronie Kobalt można znaleźć informację, że KMS wydał już m.in. "Push the Sky Away" Nicka Cave'a i The Bad Seeds (i przyczynił się do największego komercyjnego sukcesu grupy w historii) , reedycję "Rumours" Fletwood Mac oraz album "Amok" projektu Atoms for Peace.
Podsumowując - nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło Nowa jakość? Być może.
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
(14.03.2013 03:33 PM)saferłel napisał(a): Już pisałem chyba w tym temacie swego czasu
....w sumie nie ma sensu przenosić, bo tam nikt nic nie napisał. Widocznie małe zainteresowanie projektem
Wstyd!
(14.03.2013 03:33 PM)saferłel napisał(a): Bardzo dobrą wiadomością jest fakt, że album wyprodukuje Stuart Price, którego chyba nie trzeba przedstawiać miłośnikom muzyki elektronicznym. To atut na samym starcie w przeciwieństwie do postaci poprzedniego, dosyć anonimowego jednak producenta.
Pełna zgoda. Skądinąd dopiero niedawno dowiedziałem się, że powinienem znać tego pana pod 4 aliasami (w tym jedna nazwa zespołu), na szczęście wszystkie mniej lub bardziej lubię
(14.03.2013 03:33 PM)saferłel napisał(a): Mix old-schoolu z czymś nowym, trochę jak Daft Punk w jednej z wariacji.
Mi się skojarzyło z grami na konsole
(14.03.2013 03:33 PM)saferłel napisał(a): Mam wrażenie, że to może być album koncepcyjnie podobny do "Introspective" z 6-7 długimi, progresywnymi numerami, bez singli, bardziej w klimacie nagrań DJ-skich.
Nie miałbym nic przeciwko, to mój ulubiony album grupy po "Very". A może nawet na równi.
(14.03.2013 09:51 PM)saferłel napisał(a): Na stronie Kobalt można znaleźć informację, że KMS wydał już m.in. "Push the Sky Away" Nicka Cave'a i The Bad Seeds (i przyczynił się do największego komercyjnego sukcesu grupy w historii), reedycję "Rumours" Fletwood Mac oraz album "Amok" projektu Atoms for Peace.
Na stronie grupy wśród jej "klientów" zauważyłem m.in. Dave'a Grohla, Trenta Reznora i, co mnie bardzo ucieszyło, Ivę Daviesa z Icehouse.
Nie dziwi mnie niechęć współpracy z krwiopijcami z Warner Music Group. WMG zarżnęli mnóstwo talentów traktując je jak dojne krowy. PSB jako wielka legenda może im pokazać środkowy palec, choćby z faktu, że te nowe płyty to dla nich już zabawa i spokojnie mogą się podłączyć do jakiejś mniejszej stajni lub wydawać płyty nawet własnym sumptem.
Cytat:The final mix of the new "Electric" album is due to be completed at the end of this week and we will be announcing the full track-listing and the release date on this site next Tuesday, April 30th. We will also be previewing the cover artwork. On the same day we will also be announcing all the dates of Pet Shop Boys' "Electric" tour of North America. Make sure you're here next week!
Wszystko wskazuje na to, że nie będzie singla. Dziwne. Takie nie-popowe działanie
Jednak jest singiel, nosi tytuł "Axis" i można już go posłuchać. Jest zgodnie z zapowiedziami klubowo, mało słychać Neila. Album ma ukazać się w urodziny mojego taty , czyli 15 lipca.
1. “Axis”
2. “Bolshy”
3. “Love Is a Bourgeois Construct”
4. “Fluorescent”
5. “Inside a Dream”
6. “The Last to Die”
7. “Shouting in the Evening”
8. “Thursday” (feat. Example)
9. “Vocal”
Intrygujące tytuły Szczególnie miło kojarzy mi się Inside a Dream - z solowym utworem Jane Wiedlin z The Go-Go's. Mam niezdrową słabość do Example, ale nie wiem, czy zaproszenie go na tę płytę było dobrym pomysłem, chyba, że to jakiś inny.
Mam jakieś 10 minut internetu dzisiaj, więc tylko napiszę, że "Axis" nie jest singiel jako takim. To promo z rodzaju "Invisible" z ostatniej płyty.
Oto co zespół napisał na OS:
Pet Shop Boys new album, "Electric", will now be released worldwide on July 15th (international dates vary) and is the first to appear on their own label x2 through Kobalt Label Services. Produced by Stuart Price, "Electric" features nine tracks in total – eight brand new songs plus a cover of Bruce Springsteen’s "The last to die" - and has a running length of 50 minutes. The British singer and rapper, Example, performs on one track, "Thursday". The album was recorded in London, Berlin and Los Angeles over the last six months with one track, "Fluorescent", written and recorded within the last month. Neil and Chris comment: “Our latest album often evolves as a response to our previous album and, whereas ‘Elysium’ had a reflective mood, ‘Electric’ is pretty banging! And working with Stuart Price on a studio album is something we have wanted to do for a very long time. The artwork (shown here) is by Farrow.
Tytuły świetne Pozdrawiam do wirtualnego zobaczenia za tydzień!
PS - Axis cudem zgrany prymitywną metodą na mp3 Ciekawe co im wyszło, podobno to instrumentalno-wokalny track, nie na odwrót
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
Byłem ciekawy, co to za piosenka Springsteena i okazuje się, że do tej pory nosiła tytuł...Last to Die. Ciekawe, czy powtarzany przez wszystkich przerobiony tytuł przetrwa do premiery
Jeszcze w ramach uzupełniania (teraz na spokojnie można w końcu siąść i dopisać):
- album ukaże się w oficynie x2, nowym labelu stworzonym przez sam zespół
- płyta podobno trwa równe 50 minut, a z czasów poszczególnych numerów wynika, że jest dosyć rozbudowana i progresywna jak na typowy materiał PSB
- w wywiadzie dla stereogum wokalista stwierdził, że to będzie "pretty banging record" oraz "more experimental"
- poniżej wersja albumowa "Axis", która znajdzie się na "Electric"...i nowe, świetne foto - taki image lubię
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
Chciałbym być uprzedzony , ale poniżej są już czysto muzyczne fakty, które są zbyt dobre, żeby nadal marudzić
Dzisiaj potężna dawka dobrych wiadomości. Na stronie grupy pojawił się trailer nowej piosenki:
Fantastyczny. Zaciągający zimnym stylem Visage, progresywny (będzie miał ponad 6 minut i to słychać), enigmatyczny trailer wykrojony z nagrania "Flourescent".
A oprócz tego magazyn The Quietus umieścił na swojej stronie recenzję całej płyty - track-by-track. Bezwzględnie pozytywna i gloryfikująca każdą nutę wzdłuż i wszerz "Electric". Wyboldowałem te najważniejsze wiadomości:
Aha! Here we go! Wooooooooooo! Pet Shop Boys open their 12th album - and first self-released record - with a track that screams 'yes! Freedom! Triumph! Techno! Men in hats! No not those men in hats, with their flaccid faux-sophistication and marketing blitzkrieg, but this charming pair who've flogged upwards of 70 million albums and redefined the connections between art and pop. Electric is their first album after leaving Parlophone to set up their own label x2 via Kobalt, and has Stuart Price on production duties. In a track that's largely an instrumental banger (complete with amazing plastic trumpet tooting fanfares) save for repetitions of "electric avenue" and some lost wailing, the gritty sense of purpose and reinvigoration is palpable in brittle beats and tough synths that gurgle and grind. Anyone who's seen Pet Shop Boys live will know that half the joy is in their architecturally brilliant stage sets, and it'll be fascinating to see what they do to go with this. Something between Metropolis and the place where everyone goes to get spangled on Soma and listen to the horns in Brave New World would suffice here.
'Bolshy'
A number that's whisks together blue-eyed synth, funk and piano house, 'Bolshy' is the first of many pop corkers on Electricity. Neil Tennant's vocal line "bolshy bolshy bolshy bolshy / where you heart leads I will go" glides across the horizon like a pristine yacht against a tropical horizon before synthetic handclaps gradually lead to an unexpected, tweaky build and drop at 4:40. Instead of using that as the excuse to do something daft and over-ooof the pudding, 'Bolshy' continues with its sun-dappled panache. This is Pet Shop Boys at their sexiest, most sun-kissed, a killer track. No wonder they're booked for Sonar.
'Love Is A Bourgeoise Construct'
Oh my. This is the one. An utter classic in the vein of 'Rent' or 'Shopping', it achieves Pet Shop Boys' knack of bringing politics into their music with a fine nod and a wink. After a melody that circles around like a Victorian organist sent into space, the verse of 'Love Is A Bourgeoise Construct' is a straightforward ripped affair with Tennant adopting a bit of a faux-naive vocal, the lyrics as ever marking out PSB as a band who don't might embracing where they hail from. "I've been hanging out with various riff-raff / somewhere on the Goldhawk Road" - it's not the street name that marks this out as very English, but that placing of "various" before "riff raff". There's an insane autotune tweak on the vocal at one point, before the magnificent chorus which is all massed choirs and organ riffs a la 'Go West'.Plus "searching for the soul of England / drinking tea like Tony Benn" is one of the best lines in pop this year.
'Fluorescent'
A moody, murky number and one that starts with a solid, techno-inspired boom and whizz, with a vinyl crackle too and what sounds like a sexual gasp chopped out and used as a rhythm. The whole thing sounds really analogue. This is shaping up to be the most dancefloor-oriented Pet Shop Boys album in years, and 'Fluorescent' in particular might lend itself to remixes, with a great street-lights-twinkling refrain now and then, and Tennant's voice set low in the mix amid all the analogue whirling and fizzing. A classic Pet Shop Boys' exploration of nocturnal decadence - "at midnight/it's time for business... every scandal has its price".
'Inside A Dream'
After some abstract organ blasts, the ante is upped again with the rhythm, fragmented machine vocal as texture and 4/4 beat that kicks thing off. "Taking a ride inside a dream" sings Tennant in a vocal melody that's a distant cousin of Duran Duran's 'Ordinary World' in its tone, while the xylophone plinking over the top recalls PSB's own 'Being Boring'. There's a really nice contrast between that lightness and the juddering bassline underneath. The arrangement of this 'Inside A Dream' is excellent too - halfway through the track there's a few radiophonic pips and it toughens up, Tennant's vocal tied to a stern one-two before a rumbling breakdown to something more reflective. Subtle and strong.
'The Last To Die'
Pet Shop Boys take the hoary bluster of Bruce Springsteen's track (as featured on his 2007 LP Magic) and make a slab of politicised doof-pop. 'The Last To Die' has tinkling piano, Tennant sounding somewhat mournful before the 4/4 kicks in. The main chorus line ("who'll be the last to die for our mistakes / whose blood will spill / whose heart will break") is one of the album's finest earworms, and is followed by some top "la la la-ing" (remember that 'guitarist wanted' advert the nascent Suede placed in Melody Maker cited PSB as an influence and you'll be on the way). Once again, there's judicious use of those Pet Shop Male Voice Choir vocals in the background. It's one of the oddest cover versions you'll hear all year.
'Thursday'
If there's any track that could throw cold water all over and short-circuit Electric, it's this one. 'Thursday' has the kitchen sink and rapper Example thrown at it, but that's the instinctive charm of Pet Shop Boys, an ability to do the incongruous without really seeming to care whether or not it works, and thankfully it does here. Another downbeat start, xylophone following the beat with the "don't say it's over... over..." hook introduced early on. It's got everything this one, drones in the background, a pretty shifty bassline, before there's another surprise - plastic trumpet sounds as Example recites days of the week and Tennant (in a fine vocal performance) implores someone to "stay for the weekend". One of many tracks here that cries out to be a single.
'Shouting In The Evening'
And thus it goes Pet Shop Brostep. Really? Yes really! As well as all the plane-over-the-Alpine-peaks synths and twinkling bits of melody here there's a decidedly rough and rude approach to the rhythms, which lurch and gurn all over the shop. It's a ludicrously over-the-top and in-your-face track the likes of which we've never heard from the Pet Shop Boys before. It's camp and arch and offers up some serious welly, you get the impression that they must have had quite a lot of fun while doing it, and it's the missing link between the Human League and Skrillex, in the best possible way.
'Vocal'
And so Electric comes to an end at nine tracks with what might seem to be Pet Shop Boys' paean to raving: "I like the people/This is my kind of music/they play it all night long... everything about tonight feels right and so young..." It then proceeds with clipping snare rhythms, Balearic synths, and fairly straightforward club rhythms. There's also a vocoder vocal in there somewhere, but its mangled to all hell, as if the Daft Punk robots had fallen into an underwater blade in an ill-advised Bond cameo.
With no ballads and fairly economical in length, Electric is a fierce, energetic record that sees Tennant, Lowe and Price revisit their long-standing love of club culture, including rather unexpected forays into its brasher, Transatlantic version. 'Boys' done good.
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
Pierwsza recenzja "Electric" z tzw. wysoko nakładowej i mainstreamowej prasy
"If you have ever loved this band, the you wil surely love this album. After 30 years many artists set themselves the tricky task of recalling past highlights without succumbing the auto-plagiarism. With "Electric", Pet Shop Boys have succeeded spectacularly"
Ucieszyła mnie w pewien sposób ta recenzja, bo chociaż fanem Q i ich polityki recenzji nie jestem, to skoro niezależny zespól dostaje 4/5, to znaczy, że recenzja nie została kupiona I jaka znaczna poprawka względem noty "Elysium"!
PS - "Love is a bourgeois construct" znów nazwane jedną z ich najlepszych piosenek w historii. Ogromnie ciekawi mnie ten numer.
Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
saferłel napisał(a):Ucieszyła mnie w pewien sposób ta recenzja, bo chociaż fanem Q i ich polityki recenzji nie jestem, to skoro niezależny zespól dostaje 4/5, to znaczy, że recenzja nie została kupiona Icon_lol I jaka znaczna poprawka względem noty "Elysium"!
aaa to ten sam magazyn co dał Mylo Xyloto 5/5
Ja mam swoje zdanie na temat PSB na tym forum, ale siedzę cicho