Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
saferłel Offline
Paweł
*****

Liczba postów: 21 777
Dołączył: Jun 2007
Post: #1
DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
Here We Go Magic - Hard to Be Close - Brakowało mi w tym roku płyty pokroju "A Different Ship" zespołu Here We Go Magic. Czegoś co pozwoliłoby mi trochę zwolnić, zatrzymać się i posłuchać muzyki z niego innej perspektywy, a jednocześnie nie było zbiorem przegadanych, przepłakanych oraz wysapanych w agonii ballad. Takim art-popowym majstersztykiem okazała się kilkanaście miesięcy temu trzecia studyjna pozycja w katalogu Wild Beasts, do której Here We Go Magic pośrednio odwołują się na nowym LP. Podobieństw jest sporo, np. precyzyjna, oparta wręcz na milimetrowych detalach konstrukcja piosenek, które składają się z bogatych, wysmakowanych zdobień, chociaż wewnętrznie pozostają jedynie delikatnymi szkicami. Piosenka jako taka jest tu jedynie punktem odniesienia, rodzajem trampoliny dla "działań" muzyków oraz producenta. Producentem jest Nigel Godrich, człowiek odpowiedzialny za poprowadzenie "pod rękę" grupy Radiohead niemal od początku ich fonograficznej kariery, spec od wydobywania maksimum informacji z każdej nuty zapisanej na pięciolinii. "Hard to Be Close" to nagranie reprezentatywne dla "A Different Ship". Jeśli nie mieliście styczności z nowym materiałem Anglików, to mój prywatny singiel szybko zweryfikuje Wasze podejście do muzyki wymagającej innego rodzaju percepcji oraz kąta spojrzenia. Moim zdaniem Here We Go Magic zrobili milowy krok w swojej karierze. Zrezygnowali z uprawiania sztuki w konwencjonalny sposób, przenosząc się o poziom wyżej, gdzie możliwości kreacji są nieograniczone. Jasne, tu też można popełnić błędy i popaść w samozadowolenie. Czemu jednak miałbym obawiać się o przyszłość, skoro tu i teraz jest tak dobrze?

Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards - Tame Impala na dobre zatopili się w hipisowskich latach 60. i prawdopodobnie obrali w ten sposób stały kurs, który ma zagwarantować im przetrwanie na wybrednym rynku muzyki alternatywnej. Taktyka daje na razie doskonałe rezultaty, bo krążek "Lonerism" stanie się najwyraźniej jednym z podstawowych składników wielu tegorocznych podsumowań płyt. Ja nie miałem jeszcze przyjemności porządnie go przesłuchać, czego nie jestem w stanie sam zrozumieć biorąc pod uwagę historię kapeli na mojej liście, ale jestem na jak najlepszej drodze ku zaspokojeniu swojej ciekawości. Singiel "Feels Like We Only Go Backwards" to perfekcyjne przetarcie. Jest niczym wyjęty z przepastnej historii muzyki rockowej. Gdyby nie kilka producenckich sztuczek, nie sposób byłoby go odróżnić od repertuaru czołowych psychodelicznych kapel lat 60. i początku 70. To niezwykłe, że młode kapele potrafią tak bezczelnie podszywać się pod trendy z innej epoki, robiąc to jednocześnie tak dobrze, że wszelkie podobieństwa należy im automatycznie wybaczać. Tame Impala są w swojej interpretacji nad wyraz dosłowni, co nie przeszkadza rozpływać się przy anachronicznie brzmiącej perkusji, organach oraz skumulowanej sile wokali Kevina Parkera.

Rufus Wainwright - Bitter Tears - "Bitter Tears" to mój numer jeden z ostatniej płyty Rufusa, "Out of the Game". Jedyną przeszkodą, która do tej pory oddzielała go od DLP było zmęczenie materiału, odstawienie LP na półkę i odczekanie z ponownym odsłuchem do końca listopada. O ile większość rzeczy skompilowanych na tym krążku to hołd dla Eltona Johna, Franka Sinatry czy "klasycznego" Billy'ego Joela, o tyle "Bitter Tears" wydaje się osamotnionym łącznikiem albumu z poprzednią pozycją w dyskografii Kanadyjczyka, czyli "Release the Star" (wpadki w postaci "Lulu", jak wiecie, nie liczę). Z obdukcji wynika, że "Bitter Tears" to soczysty syntezatorowy numer nagrany z nieco barokowym kaprysem, przywołujący skojarzenia z twórczością ELO (o których zresztą dzisiaj jeszcze napiszę). Bardzo przypadło mi do gustu rozłożenie napięcia pomiędzy pierwszym fragmentem kompozycji, gdzie Rufus odgrywa rolę histeryka i czarnowidza w odpowiednio zaaranżowanym na tę okazję środowisku oraz nowym otwarciem, następującym bezpośrednio po instrumentalnym moście, kiedy do głosu dochodzi bezwstydny beat-ekshibicjonista, a nagranie powoli zmierza ku optymistycznemu finałowi.

Junk Culture - Growing Pains - Zawsze wzrusza mnie, kiedy młodzi artyści brzmią jak moi "bohaterowie z dzieciństwa" i jest to brzmienie oparte na co najmniej 192 kb/s muzycznej jakości Icon_wink. Junk Culture to pseudonim artystyczny niejakiego - uwaga, będzie dziwnie - Deepaka Mantany ze Stanów Zjednoczonych, który opisuje swoje poczynania jako cosmic R&B/future oldies/brorock. Na potrzeby komentarza wybieram środkową pozycję - future oldies. Bliżej jest bowiem (mimo, że wciąż daleko) Deepakowi do muzyki tworzonej chociażby przez użyczających mu nazwy OMD (album "Junk Culture", 1984 rok) niż międzygalaktycznych odmian rhythm and blues. "Growing Pains" jest niczym czarna dziura - wsysa wszystko. Odnajdujemy tu odniesienia do post-punku, muzyki psychodelicznej, dream popu, trip hopu oraz pospolitego indie. Świetne wrażenia robi kręgosłup nagrania, czyli space-beatowa siatka połączeń, po której swobodnie pląsa nieco stępiona gitara. Fani wielu zapomnianych kapel znajdą w "Growing Pains" chwile warte uniesień. Jego atmosfera jest nie do podrobienia!

ELO - Point of No Return - Pytano mnie tu i ówdzie: "czemu nie masz jeszcze ELO na liście?", a ja nie potrafiłem znaleźć sensownego wytłumaczenia. Przede wszystkim zaskoczyła mnie informacja, że zespół (obecnie duet) przygotował w ogóle jakieś premierowe nagranie, pierwsze od bodajże dekady. W międzyczasie wydał za to około dziesięciu (!!!) kompilacji z różnymi wariantami swoich największych hitów, tak więc pojawienie się zestawu "Mr. Blue Sky" nie zrobiło na mnie najmniejszego wrażenia . Za "Point of No Return" wziąłem się w tym tygodniu, lecz zanim jeszcze zdążyłem odpalić kawałek do głowy wpadła mi myśl, że tytuł brzmi wybitnie znajomo. Natychmiast sięgnąłem po swoją komórkę, wklepałem komendę umożliwiającą przejście do kalendarza i zatrzymałem się na 8 listopada, gdzie widniała notatka: ''It was getting to the point of no return". Bingo! Słyszałem przecież ten numer już wcześniej w Trójce. Tak bardzo mi się spodobał, że postanowiłem wyjąć z niego najbardziej charakterystyczną frazę, wpisać do telefonu i znaleźć rozwiązanie zagadki w późniejszym czasie w google. Jak się okazało zapomniałem zrealizować ten plan, ale co się odwlecze to nie uciecze. "Point of No Return" wydał mi się w momencie pierwszego kontaktu totalnie niedzisiejszy, więc tym większym zaskoczeniem był dla mnie fakt, że to nowy singiel cenionej przeze mnie kapeli Electric Light Orchestra. Nagranie nie jest być może idealną wypadkową ich stylu, ponieważ nie ma tutaj odważnej klamry zaciśniętej z elementów rocka oraz elektroniki, ale refrenem nie pogardziłoby wielu współczesnych artystów. Tylko ten początek, kilkanaście sekund zanim dotrzemy do refrenu....hmmm...brzmi jak wariacja na temat "Hotel California" The Eagles.

AP. PP. LT.

01. 03. 05. Foals - Inhaler
02. 19. 02. Villagers - Nothing Arrived
03. 05. 05. Django Django - Life's A Beach
04. 02. 06. Peace - California Daze
05. 04. 07. Churches - The Mother We Share
06. 01. 07. Swiss Lips - In The Water
07. 12. 06. Metz - Wet Blanket
08. 17. 05. Lower Dens - Propagation
09. 24. 03. Panama - All Over The World
10. 20. 04. The Babies - Moonlight Mile

11. 07. 06. Spiritualized - So Long You Pretty Thing
12. 06. 03. Tindersticks - Slippin' Shoes
13. 11. 04. Hey - Co Tam?
14. 28. 03. inc. - 5 Days
15. NE. 01. Here We Go Magic - Hard To Be Close
16. 10. 07. Young Dreams - Fog Of War
17. 08. 10. Villagers - The Waves
18. 14. 05. David Byrne & St. Vincent - Weekend In The Dust
19. 21. 08. Ultravox - Live
20. 18. 03. Scott Walker - Epizootics!

21. 13. 06. The History Of Apple Pie - Do It Wrong
22. 15. 09. Still Corners - Fireflies
23. NE. 01. Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
24. 36. 02. Pet Shop Boys - Memory Of The Future
25. 16. 10. No Doubt - Looking Hot
26. 22. 14. Pet Shop Boys - Leaving
27. 09. 14. Garbage - Control
28. 25. 08. Madness - My Girl II
29. 32. 02. Johnny Marr - The Messenger
30. 40. 02. The History Of Apple Pie - Glitch

31. NE. 01. Rufus Wainwright - Bitter Tears
32. 34. 11. The Joy Formidable - Cholla
33. 30. 11. Tiger Love - Summer Rain
34. 29. 07. Dead Can Dance - Children Of The Sun
35. 45. 02. Peace - Wraith
36. 27. 13. Tindersticks - Show Me Everything
37. 33. 05. Perfume Genius - Take Me Home
38. 38. 10. Grizzly Bear - Speak In Rounds
39. NE. 01. Junk Culture - Growing Pains
40. 26. 09. Efterklang - Apples

41. 23. 09. Girls Names - The New Life
42. 35. 04. Soulsavers - Bitter Man
43. NE. 01. ELO - Point Of No Return
44. 42. 08. Turtle Giant - We Were Kids
45. 31. 09. Adele - Skyfall
46. 62. 18. Crystal Castles - Plague
47. 43. 11. Norah Jones - After The Fall
48. 39. 11. Churches - Lies
49. 41. 15. Calexico - Splitter
50. 46. 10. Muse - Panic Station
51. 37. 14. Yeasayer - Reagan's Skeleton
52. 53. 17. Chairlift - Guilty As Charged
53. 49. 15. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Symphony Of The Nymph
54. 52. 17. Grizzly Bear - Yet Again
55. 44. 12. Wild Nothing - Shadow
56. 55. 13. Killing Joke - Rapture
57. 54. 17. ? - Taro
58. 47. 16. Bloc Party - Octopus
59. 48. 08. Nelly Furtado & Ace Primo - High Life
60. 51. 12. Dead Can Dance - Opium
61. 58. 13. Bob Dylan - Soon After Midnight
62. 60. 13. Marillion - Sounds That Can't Be Made
63. 63. 15. Bailter Space - No Sense
64. 50. 16. Animal Collective - Applesauce
65. 56. 19. Future Islands - Cotton Flower
66. 57. 12. The Fresh & Onlys - 20 Days & 20 Nights
67. 59. 14. The Beach Boys - Isn't It Time
68. 61. 09. Lao Che - Zombi!
69. 64. 17. The Mountain Goats - Cry For Judas
70. 65. 14. Saint Etienne - Heading For The Fair

Z listy wypadły:

z 66 - Fine Times - Hey Judas - po 10 tyg. (max: 10)
z 67 - Girls Aloud - Something New - po 6 tyg. (max: 50)
z 68 - Dum Dum Girls - I Got Nothing - po 11 tyg. (max: 11)
z 69 - Ariel Pink's Haunted Graffiti - Only In My Dreams - po 19 tyg. (max: 3)
z 70 - Liars - Octagon - po 18 tyg. (max: 19)

Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02.12.2012 11:07 PM przez saferłel.)
02.12.2012 10:52 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
AKT! Offline
jegomość
*****

Liczba postów: 24 587
Dołączył: May 2008
Post: #2
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
Straciłem coś ostatnio mentalny kontakt z tym co się u Ciebie dzieje. Nie mogę się przemóc od kilku tygodni, żeby masowo wziąć się za sprawdzanie nieznanych pozycji, a gdy już byłem o włos, to bazamuzykipawla zaoferowała mi jedynie kilka staroci. No nic.

Przesłuchałem lidera. Dwukrotnie. Zupełnie mnie nie zaintrygował. Ale już kiedyś słuchałem coś Foals i było podobnie.
Villagers byli chyba ciekawsi we wcieleniu z poprzedniej płyty. Ci nowi nie tylko zburzyli mi tamten obraz, ale chociaż brzmią miło, mam wrażenie, że słyszałem to już milion razy.
Django Django dodaję na playlistę.
Nie spodziewałem się tu inc. - aż się zastanawiam czy to ten sam projekt, który znam ja !
Scott Walker i Tame Impala tworzą symboliczny pomost; mam nadzieję, że niedługo dotrą posiłki od Grizzly Bear i może jakaś niespodzianka spoza kręgów kulturowych DLP?

— ——————
—— ——— ——————
————— ———————
————
— ————— — ——
———
03.12.2012 06:19 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
thestranglers Offline
Moderator
*****

Liczba postów: 31 004
Dołączył: Dec 2014
Post: #3
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
saferłel napisał(a):Pytano mnie tu i ówdzie: "czemu nie masz jeszcze ELO na liście?"
No pytano i dobrze się domyślano że się spodoba Icon_wink
03.12.2012 06:29 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
AKT! Offline
jegomość
*****

Liczba postów: 24 587
Dołączył: May 2008
Post: #4
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
Ojej, to ELO to Electric Light Orchestra? Jak ja to przegapiłem? Icon_surprised

— ——————
—— ——— ——————
————— ———————
————
— ————— — ——
———
03.12.2012 06:30 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
thestranglers Offline
Moderator
*****

Liczba postów: 31 004
Dołączył: Dec 2014
Post: #5
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
Konrad, już od dwudziestu lat używają skrótu (odkąd pamiętam), nawet ELO II było swego czasu w naszym kraju Icon_smile
03.12.2012 06:32 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
AKT! Offline
jegomość
*****

Liczba postów: 24 587
Dołączył: May 2008
Post: #6
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
Ja to wiem, ale zazwyczaj na płytach jest pełna nazwa.
Zresztą przesłuchałem ten numer i jak na razie mam dość mieszane uczucia.

— ——————
—— ——— ——————
————— ———————
————
— ————— — ——
———
03.12.2012 06:47 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
dziobaseczek Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 8 095
Dołączył: Nov 2008
Facebook Last.fm
Post: #7
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
saferłel napisał(a):Here We Go Magic - Hard to Be Close
Przyznam się bez bicia, że zacząłem stawiać krzyżyk na tej formacji. Zaczynali się zachowywać stylistycznie jak indie odpowiednik The Killers, zmieniały się tytuły utworów a piosenki zostawały te same. Pozbawione polotu i nijakie, o melodii nie wspominając. Do tego doszła przesadna wydajność wydawnicza. Dlatego z dużą radością odebrałem entuzjastyczną recenzje Hard to Be Close. W przeciwnym razie zachowałbym radosne status quo i nie sięgnąłbym po nową piosenkę. Ale na szczęście jest na DLP i muszę powiedzieć, że to faktycznie lepsza kompozycja, bardziej przemyślana i głębsza. Porównania do Wild beasts zupełnie uzasadnione. Dobrze się dzieje, że masz wiekszą cierpliwość do takich nieoczywistyk perełek, bo ja mam ADHD i z zalewu indie oceanu czasem brakuje takiego zatrzymania się i zastanowienia nad konkretną piosenką. Co rekomendacja to rekomendacja. A już słyszę, że Alone but Moving też jest całkiem, całkiem....
saferłel napisał(a):Tame Impala - Feels Like We Only Go Backwards
Tame impala faktycznie nie zamierzają się wyłonić z tego retro-sosiku i myslę, że jest to ich mocny oręż w walce z indie przeciętnością, wydawać się mogło, że zrzynanie z psychodelicznych formacji z lat 60 spowoduje przyklejenie łatki epigonów, a tu się okazuje, że podobnie jak Ariel potrafią dodać coś od siebie i bez wahania można skonstatować, że dorobili się własnego stylu. Świetna nowość.
saferłel napisał(a):Junk Culture - Growing Pains
Jeśli człowiek gra R&B/future oldies/brorock to trudno przejść z obojętnością. Jest to bardzo udana kompozycja, nawet głuchy zauważy tu świetną ścieżkę aranżacyjna, doskonale zbudowaną sekcje rytmiczną i melodię. Ten ostatni czynnik uratował już wiele piosenek. Junk Culture w tej chwili w dziobasowym świecie zajmuje miejsce przeznaczone dla wartościowych nowych piosenek.
saferłel napisał(a):Rufus Wainwright - Bitter Tears
o Rufusie słyszałem kilkakrotnie i przeważnie podobało mi się w umiarkowany sposób. Bitter Tears nie odkrywa nowych lądów, niemniej bedę częściej wracał do tej kompozycji, bo potencjał wyczuwalny. Choć gdybym był nim, to bym mógł tu dodać, tu odjąć i mogło by być idealnie. Ale piosenka bardzo przyzwoita i godna DLP.
saferłel napisał(a):43. NE. 01. ELO - Point Of No Return
Nie ukrywam swojego zaskoczenia i entuzjastycznego podejścia. Wiesz, ściana uprzedzenia rośnie i tężeje. A przecież ja tak bardzo ich lubiłem. I piosenka przypomina rzeczywiscie najbardziej wartościowe utwory Lynne'a i spóły. Aż nie mogę uwierzyć, że to nowa piosenka. Dalej nie wierze. I chyba jest to wygrzebany biały kruk niz nowa kompozycja. Ale łatwo mnie w bambuko zrobić, bo przecież mamy wspomnianego Ariela i Tame, więc lata60 wracają do łask. Reasumujac nowości godne DLP i kontynuują dobrą passę, a recenzje - cóż - znów zachowam się nie po Polsku i nie będę szczędził pochwał - są rewelacyjne!

http://www.mycharts.pl/forumdisplay.php?fid=111 Icon_wink
05.12.2012 07:19 AM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
Remo Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 3 814
Dołączył: Aug 2010
Last.fm
Post: #8
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
saferłel napisał(a):01. 03. 05. Foals - Inhaler
Mam taką teorię, że skoro coś tutaj jest na 1 to albo jest dobre, albo jest maksymalnie pokręcone ;D
Tym razem jest tak 60 do 40 więc dam szansę na mojej liście.
Z nowości nie wyłowiłem nic dla siebie, może szukam nie w tym przeręblu?
saferłel napisał(a):02. 19. 02. Villagers - Nothing Arrived
Za to tutaj zadziałał teledysk, wydaje się taki prawdziwy.
saferłel napisał(a):04. 02. 06. Peace - California Daze
A ja jak zawsze spóźniony, dopiero przy Bloodshake jestem.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06.12.2012 04:47 PM przez Remo.)
06.12.2012 02:29 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
saferłel Offline
Paweł
*****

Liczba postów: 21 777
Dołączył: Jun 2007
Post: #9
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
Remo napisał(a):Z nowości nie wyłowiłem nic dla siebie, może szukam nie w tym przeręblu?
Szkoda. Akurat ja bym Ci mógł polecić ELO, przebojowego Rufusa czy nawet minimalizm Here We Go Magic. Widocznie bym się pomylił. Ale m.in. dlatego zamiast wciskać innym piosenki, wolę jak ktoś sam coś poznaję. I tak też lubię w ten sam sposób podchodzić do innych list Icon_wink

Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
06.12.2012 02:42 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
saferłel Offline
Paweł
*****

Liczba postów: 21 777
Dołączył: Jun 2007
Post: #10
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
dziobaseczek napisał(a):Dobrze się dzieje, że masz wiekszą cierpliwość do takich nieoczywistyk perełek, bo ja mam ADHD i
O tak, to słychać u Ciebie doskonale Icon_wink

dziobaseczek napisał(a):Przyznam się bez bicia, że zacząłem stawiać krzyżyk na tej formacji.
Ja ich znałem z pojedynczych rzeczy, ale w ogóle kojarzyłem z inną muzyką, jakimś mdłym indie-electronic. A tu zupełnie inne wcielenie. Muszę posłuchać starszych rzeczy.

dziobaseczek napisał(a):Jeśli człowiek gra R&B/future oldies/brorock to trudno przejść z obojętnością.
Kto wie czy gdybym najpierw zobaczył te łatki, to właśnie bym nie przeszedł z obojętnością. Wymiotuję już tym całym współczesnym r'n'b i wariacjami na jego temat. Bardzo wielu teraz zaczyna grać ten gatunek w jakichś - nomen omen - futurystycznych, klubowo-elektronicznych formach. Rzadko kiedy coś mnie urzeknie.

dziobaseczek napisał(a):o Rufusie słyszałem kilkakrotnie i przeważnie podobało mi się w umiarkowany sposób.
Pamiętam, że nie byłeś fanem "Rashidy". No ale Rufus to właśnie taki bard, zbyt mało "adehadowy" jak na Ciebie Icon_wink

dziobaseczek napisał(a):I chyba jest to wygrzebany biały kruk niz nowa kompozycja.
Podobno nowa-nowa, ale ja też nie mogłem uwierzyć Icon_wink

Dzięki za ciekawy, entuzjastyczny komentarz Icon_smile

Call it performance, call it art/I call it disaster if the tapes don't start.
07.12.2012 03:39 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
prz_rulez Offline
Stały bywalec
*****

Liczba postów: 20 111
Dołączył: Jun 2007
Post: #11
RE: DLP - Notowanie 313 (01.12.12)
dziobaseczek napisał(a):bo ja mam ADHD
To ciekawe, co ja mam? Icon_razz
07.12.2012 03:52 PM
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości