Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 Głosów - 0 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regulamin forum
ku3a Offline
Administrator
*******

Liczba postów: 15,327
Dołączył: Jun 2007
Reputacja: 5
Post: #1
Ostrzeżenie Regulamin forum
Oto nowa wersja regulaminu forum. Wchodzi w życie z dniem dzisiejszym, tj. 13.05.2012.
Proszę, aby każdy zapoznał się z jego treścią.


----------

Wstęp:
1.1 Regulamin jest zbiorem zasad, których przestrzeganie ma pozwolić wykorzystać forum w sposób optymalny.
1.2 Celem regulaminu nie jest ograniczanie swobody korzystania z forum, ani tym bardziej ograniczanie dostępu do niego.
1.3 O kształcie regulaminu decydują bezpośrednio użytkownicy mycharts.pl, którym przysługuje prawo do przegłosowania w demokratyczny sposób każdej poważniejszej zmiany w jego treści (o ile nie jest to zmiana mająca charakter czysto kosmetyczny).
1.4 Nieznajomość niniejszego regulaminu nie zwalnia od obowiązku jego przestrzegania.
1.5 Za nieprzestrzeganie regulaminu grożą sankcje w postaci upomnień, ostrzeżeń lub - w przypadku drastycznego łamania jego zapisów - pozbawienia dostępu do forum.

Postanowienia ogólne:
2.1 Na forum obowiązuje netykieta i kultura osobista.
2.2 Korzystający z forum odpowiadają za treści napisanych przez siebie wiadomości.
2.3 Każdy użytkownik forum powinien starać się traktować innych uczestników dyskusji tak samo, jak sam chciałby być traktowany. Oczekując szacunku, musi pamiętać o okazywaniu go innym.
2.4 Wypowiedzi stanowią własność intelektualną autorów i nie mogą być powielane bez ich zgody poza forum.
2.5 Forum publiczne nie służy do załatwiania spraw o charakterze prywatnych, do tego służy mechanizm prywatnej wiadomości.
2.6 Przy publikacji jakichkolwiek treści pochodzących ze stron/źródeł zewnętrznych, należy pamiętać o przestrzeganiu praw autorskich.
2.7 Rejestracja na forum jest otwarta. W celu uniknięcia przedostawania się na mycharts.pl botów oraz niechcianego spamu, administracja forum dokonuje osobistej aktywacji każdego nowego użytkownika, po uprzednim wysłaniu mu stosownej wiadomości.
2.8 Forum otwarte jest dla wszystkich odwiedzających.
2.9 Uprawnienie pisania na forum posiadają jedynie zarejestrowani użytkownicy.

Powyższe zasady obowiązują wszystkich użytkowników forum w jednakowym stopniu.

Mycharts.pl:
3.1 Posiadanie prywatnej listy przebojów nie jest warunkiem koniecznym do bycia członkiem społeczności mycharts.pl
3.2 Każdy użytkownik otrzymuje własne subforum listowe po zapostowaniu trzech list, ale nie wcześniej niż po trzech tygodniach od momentu rejestracji na mycharts.pl.
3.3 O kolejności ułożenia list w dziale ogólnym "prywatne listy przebojów" decyduje chronologia przystąpienia przez danego użytkownika do publikacji swoich notowań.
3.4 W przypadku zaniechania postowania nowych notowań przez okres dłuższy niż dwa miesiące, użytkownik otrzymuje drogą mailową lub poprzez prywatną wiadomość informację, że ma miesiąc na wznowienie jej publikacji. Po tym terminie lista zostanie przeniesiona do działu "zamrażarka", gdzie przechowywane są niezaktualizowane listy.
3.5 Użytkownik subforum, które znajduje się w zamrażarce, może wznowić w każdej chwili publikowanie nowych notowań swojej listy. W takim przypadku, po trzech tygodniach regularnego publikowania, dział danego użytkownika trafia do głównego spisu list i jest umieszczane na samym jego końcu.
3.6 Zarejestrowane konta, które pozostają całkowicie nieaktywne (tj. posiadający nie logował się nigdy na forum lub zrobił to tylko raz w momencie uruchomienia go) przez okres dłuższy niż miesiąc zostają usunięte z systemu mycharts.pl. Wiadomość ostrzegająca o możliwości likwidacji konta zostanie wysłana do użytkownika po dwóch tygodniach od chwili aktywacji na jego adres mailowy.
3.7 Powszechnie przyjętym ustrojem na forum jest demokracja, tak więc wszelkie kwestie związane z jego funkcjonowaniem i odnoszące się do ogółu użytkowników powinny być w miarę możliwości poddane pod debatę publiczną.
3.8 Każdy użytkownik forum ma prawo do podejmowania własnej inicjatywy związanej z wprowadzeniem szeroko rozumianych zmian na mycharts.pl. Odpowiednim miejscem do ich postulowania jest dział "klub forum". Wszelkie wnioski zostaną rozpatrzone przez Administrację oraz społeczność mycharts.pl

Na forum zabrania się:
4.1 Używania słów powszechnie uważanych za obraźliwe lub wulgarne, w szczególności tych skierowanych do użytkowników.
4.2 Publikowania danych osobowych oraz korespondencji (w tym treści pochodzących zarówno z prywatnej wiadomości, jak i innych źródeł komunikacji) osób trzecich bez ich wiedzy i zgody.
4.3 Promowania idei i zachowań sprzecznych z obowiązującym w Polsce prawem, w tym szczególnie treści naruszających uczucia religijne, normy społeczne, etyczne, obyczajowe oraz wzywające do nienawiści.
4.4 Podszywania się pod innych użytkowników mycharts.pl oraz świadomego wprowadzania w błąd.
4.5 Umieszczania reklam, z wyjątkiem instytucji lub akcji charytatywnych oraz non-profit a także rozsyłania spamu oraz wiadomość o charakterze komercyjnym bez zgody administracji forum
4.6 Floodowania, czyli wielokrotnego wysyłania tej samej wiadomości lub wielu różnych wiadomości w krótkim odstępie czasu jedna pod drugą.
4.7 Nieuzasadnionego nadużywania narzędzi formatowania tekstu, emotikon oraz znaków interpunkcyjnych (np. "?" lub "!")
4.8 Posiadania więcej niż jednego konta.
4.9 Administracja zastrzega sobie prawo do zablokowywania dostępu do mycharts.pl użytkownikom, którzy notorycznie lub w drastyczny sposób naruszać będą postanowienia niniejszego regulaminu.

Wszystkie wykroczenia, które w istotny sposób będą naruszały porządek mycharts.pl zostaną udokumentowane i przedstawione w momencie wydawania ewentualnych ostrzeżeń/upomnień dla łamiących je osób.

Administracja:
5.1 W skład administracji mycharts.pl wchodzi osoba administratora (głównego zarządzającego forum) oraz pomagający mu moderatorzy. Wspólnie czuwają oni nad przestrzeganiem zasad regulaminu oraz egzekwowaniem jego postanowień, a także inicjują/akceptują wszelkie zmiany w obrębie forum.
5.2 Stanowisko moderatora jest kadencyjne. Szczegóły dot. jego wyboru oraz kompetencji znajdują się w specjalnym załączniku.
5.3 Administracja forum wykorzystuje na swoje potrzeby specjalnie stworzony "dział administratorów", gdzie poruszane są bieżące sprawy związane z działaniem forum. Dział ten pozostaje ukryty i możliwość pisania w nim mają jedynie administrator oraz moderatorzy.
5.4 Administracja ma obowiązek informowania użytkowników mycharts.pl o wszelkich podejmowanych przez nią decyzjach.
5.5 Administrator, a po nim moderator, ma najważniejszy głos w rozstrzyganiu konfliktów pomiędzy poszczególnymi użytkownikami forum. Działając na podstawie regulaminu wskazuje on odpowiedni sposób zachowania, a użytkownicy mają obowiązek respektowania jego decyzji.
5.6 W przypadku jakichkolwiek wątpliwości dot. funkcjonowania forum, można zwrócić się z prośbą o pomoc/wyjaśnienie do poszczególnych członków administracji (prywatna wiadomość) lub otworzyć odpowiedni temat w dziale "klub forum". Także w przypadku zauważenia luk w funkcjonowaniu strony należy o tym niezwłocznie poinformować członków administracji.
5.7 Administracja ma prawo zmieniać i usuwać wiadomości, których treść jest niezgodna z prawem i regulaminem bądź naruszają one dobra osób trzecich.

Załącznik 1 - Tryb wyboru oraz kompetencje moderatorów.

Wybory:
- stanowisko moderatora jest kadencyjne, a wybory na nie odbywają się co dwa lata.
- o stanowisko moderatora może ubiegać się każdy użytkownik forum, który w momencie rozpisania wyborów pozostaje aktywnym członkiem mycharts.pl i przebywa na forum ponad trzy miesiące.
- o wyborze moderatorów decydują użytkownicy poprzez głosowanie w specjalnej ankiecie.
- każdy user posiada jeden ważny głos i jest dodatkowo zobowiązany (w celu uniknięcia nadużyć) pisemnie potwierdzić go w wątku, w którym przeprowadzane jest glosowanie.
- w głosowaniu nie może brać udziału osoba, która zarejestrowała się na forum po ogłoszeniu rozpisania wyborów.
- w przypadku zrzeczenia się przez jednego z moderatorów swojej funkcji, zorganizowane zostaną wybory uzupełniające.
- osoba pełniąca funkcje moderatora może być wybrana na to stanowisko na koleje kadencje.

Kompetencje:
a) pilnowanie porządku i bezpieczeństwa na forum.
b) blokowanie, edytowanie oraz zamykanie wątków, jeśli ich treści lub one same łamią postanowienia regulaminu.
c) przenoszenie, przypinanie, edycja tematów/postów obrębie całego forum.
d) aktywacja nowych użytkowników.
e) udzielanie ostrzeżeń/kar.
f) pełnienie funkcji doradczej względem Administratora.
g) wykonywanie innych postanowień regulaminu .

Moderator może zostać odwołany w publicznym referendum, jeżeli wcześniej odpowiedni wniosek w tej sprawie złoży co najmniej dziesięciu użytkowników lub większość członków administracji forum.

Załącznik 2 - System ostrzeń.

Na forum obowiązuje procentowy system ostrzeżeń, co oznacza, że wszelkie kary pojawią się w postaci procentów na specjalnym pasku, który wyświetlany jest przy nazwie użytkownika.
Po uzyskaniu lub przekroczeniu poziomu 100% ostrzeżeń, użytkownik zostaje usunięty z forum, a okres wykluczenia (który wynosi co najmniej pół roku) zależy od popełnionych przez niego wykroczeń oraz ustaleń wewnątrz mycharts.pl.

Ostrzeżenia można otrzymać za:

a) publikowanie bez zgody osób trzecich ich prywatnych danych oraz korespondencji – 100%
b) używanie wulgaryzmów w stosunku do użytkowników – 50%
c) nieuzasadnione pomówienia/fałszywe świadectwa przeciwko użytkownikom – 50%
d) podszywanie się po innych użytkowników – 50%
e) wyśmiewanie się oraz kpienie z innych osób (np. z ich gustu muzycznego, upodobań, zachowań) – 40%
f) promowanie zachowań/postaw niezgodnych z w polskim prawem – 30%
g) nagminne/nieuzasadnione używanie wulgarnych wyrażeń na łamach forum – 20%
h) spamowanie/floodowanie – 10%
i) niestosowanie się do próśb Administracji, odnoszących się do treści regulaminu forum (np. patrz punkt 5.5 regulaminu) – 5%

Wszelkie zmiany wchodzą w życie w momencie ich opublikowania na tej stronie.
13.05.2012 11:00 PM
Znajdź wszystkie posty użytkownika Cytowanie selektywne Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak znalazłeś to forum? Konrad 56 18,871 04.05.2015 04:00 PM
Ostatni post: ku3a
  Propozycje (gruntownych?) zmian na forum [update'u brak, gdyż każdy ma forum w d*pie] prz_rulez 33 7,566 13.05.2014 09:26 PM
Ostatni post: kajman
  7. urodziny forum thestranglers 12 5,763 14.04.2013 08:44 PM
Ostatni post: kajman
  urodziny forum 1981 17 8,606 17.04.2010 03:43 PM
Ostatni post: rado
  Popularność forum Konrad 47 14,295 14.03.2010 08:43 PM
Ostatni post: Konrad
  Początki forum Konrad 4 5,290 16.12.2008 08:43 PM
Ostatni post: saferłel

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości