4 dni temu spotkała mnie nieprzyjemna przygoda. Rozkoszowałem się dziobasową muzyką, a tu TRACH!!! wyczerpał mi się limit iPlusa. Nie spodziewałem się, że scrobbling przez Chrome zżera tyle pamięci. Tam gdzie mieszkam niestety nie mam szans na Neostradę, z kolei kiedy się przeniosę, pewnie podejmę pracę, która zabierze mi dużo czasu na muzykę...ech, nie wygląda to optymistycznie. Ale muszę pomyśleć o jakimś rozwiązaniu - przecież zbliża się premiera Radia Iwelynne. A tego bardzo trudno byłoby mi odpuścić.
Te przejścia wpłynęły trochę na kształt mojej listy i moje plany poznawania nowej muzyki (czytaj: lista jest mniej zadziobasiona niż się spodziewałem
), ale nie ma co narzekać. Tak jak obiecałem - dzisiaj po raz pierwszy prezentuję listę z podziałem na trzy umowne gatunki: pop & wave (była taka stacja w Gadu Radio
, dance i rock. Trochę dziwnie będzie wyglądał pudel metal przy brzmieniach bardziej indie, ale za tym pierwszym w sumie wybitnie nie przepadam, więc nie będę tworzył dla niego osobnej listy. Przyporządkowanie do popu lub dance też jest dość arbitralne - najczęściej kierowałem się brzmieniem kawałka, ale czasami decydowało, z jakim gatunkiem kojarzony jest artysta. Nie jestem zbyt osłuchany w starym r'n'b, ale może i taka lista kiedyś się pojawi
Pop & Wave
1(1) 3 A-Ha - Manhattan Skyline
2(2) 3 Pet Shop Boys - Being Boring
3(4) 3 The Human League - Heart Like a Wheel
4(5) 3 Real Life - Catch Me I'm Falling
5(6) 3 Tears For Fears - Break It Down Again
7(8) 2 Icehouse - Great Summer Land
8(7) 3 ABC - King Without a Crown
9(13) 2 Animotion - I Engineer
10(8) 3 Danny Wilson - Mary's Prayer
11(20) 2 Soulsister - The Way to Your Heart
12(16) 3 Prefab Sprout - If You Don't Love Me
13(14) 3 Papa Dance - Panorama Tatr
14(17) 3 A Flock Of Seagulls - Wishing (If I Had A Photograph Of You)
15(21) 3 Sparks - When Do I Get To Sing "My Way"?
Dance
1(9) 3 The KLF - Kylie Said to Jason
2(N) Underworld - Born Slippy.NUXX (1996)
3(N) Erasure A Little Respect (The Innocents, 1988)
4(11) 3 Kon Kan - I Beg Your Pardon
5(15) 3 Donna Summer - This Time I Know It's For Real
6(25) 3 Bruce Roberts - When The Money's Gone
7(P) 2 Cetu Javu - Have in Mind
8(N) 1 Ken Laszlo - Tonight (singiel z 1985)
9(N) 1 Anything Box - Living in Oblivion (Peace, 1990)
10(N) 1 Valerie Dore - The Night (singiel z 1984; taneczne w kategoriach "slow dancing", ale gatunek italo disco
11(N) 1 Savage - Don't Cry Tonight (singiel z 1983; komentarz jak wyżej)
12(N) London Boys - Requiem (The Twelve Commandments Of Dance, 1988 - trudno dziś w to uwierzyć, ale płyta była numerem 2 w Wlk. Brytanii)
13(N) 1 Grace - Not Over Yet (If I Could Fly, 1996)
14(N) 1 Double You - Please Don't Go (We All Need Love, 1992)
15(N) 1 Scotch - Take Me Up (Evolution, 1984/85)
Rock
1(3) 3 New Order - Regret
2(12) 2 Lady Pank - Rysunkowa postać
3(18) 2 The Cars - Strap Me In
4(19) 3 Europe - Superstitious
5(N) 1 The Smashing Pumpkins - Disarm (Siamese Dream, 1993)
6(N) 1 The Lotus Eaters - The First Picture of You (No Sense Of Sin, 1984)
7(N) 1 The Mission - Butterfly On A Wheel (Carved in Sand, 1990)
8(N) 1 The Outfield - Your Love (Play Deep, 1985)
9(N) 1 Big Country - In a Big Country (The Crossing, 1983)
10(N) 1 Poison - Fallen Angel (Open Up And Say....Ahh!, 1988)
11(N) 1 The Icicle Works - Birds Fly (Whisper To A Scream) (The Icicle Works, 1984)
12(N) 1 Orange Juice - Rip It Up (Rip It Up, 1982)
13(N) 1 The Psychedelic Furs - Heartbreak Beat (Midnight To Midnight, 1987)
14(N) 1 Danger Danger - Bang Bang (Danger Danger, 1989)
15(N) 1 The Alarm - Rain In The Summertime (Eye Of The Hurricane, 1987)
Na razie dziękujemy:
Bros When - Will I Be Famous? (1 tyg., max 22)
Duran Duran - New Moon on Monday (2 tyg., z 23, max 13)
Corey Hart - Eurasian Eyes (2 tyg., z 24, max 24)
OMD - Souvenir (2 tyg., z 26, max 16)
Jimmy Nail - Ain't No Doubt (2 tyg., z 27, max 19)
When In Rome - The Promise (2 tyg., z 28, max 20)
Living In A Box - So The Story Goes (2 tyg., z 29, max 22)
Holly Johnson - Love Train (2 tyg., z 30, max 23)
Dotkniętych tym, że nie ma żadnej nowości w Pop & Wave pocieszam, że prawdopodobnie jutro rano ukaże się notowanie 4. Nie wiadomo, kiedy powrócą problemy techniczne, trzeba więc kuć żelazo póki gorące. Mogę zdradzić, że będzie nosiło ono podtytuł "Atak szalonych bab"
Top 20 New Notowanie 3
1(3) 3 The Big Pink - Hit the Ground (Superman) - za stare zasługi, ale musiało być
2(2) 2 Strangers - Shine on You
3(1) 2 Donkeyboy - Darkest Night
4(5) 2 Kent - 999
5(11) 3 Bear In Heaven - Reflection of You
6(8) 3 Fixers - Iron Dear Dreem
7(7) 3 Orbital - New France (feat. Zola Jesus)
8(6) 3 Van She - Idea of Happiness
9(11) 2 Tanlines - All of Me
10(4) 3 Bright Light Bright Light - Waiting for a Feeling
11(15) 2 Santigold - Disparate Youth
12(N) 1 Ultravox - Brilliant
13(N) 1 The Beloved - Loving Feeling
14(N) 1 AfroKolektyw - Niemęskie granie
15(10) 3 Chromatics - Back from the Grave
16(N) Scissor Sisters - Only the Horses
17(12) 3 Will Young - Losing Myself
18(N) 1 Breathe Carolina - Blackout
19(14) 3 Kasabian - Goodbye Kiss
20 (13) 3 Bombay Bicycle Club - Leave It
Dziękujemy:
The Twilight Sad - Another Bed (2 tyg., z 16, max 13)
Clock Opera - Man Made (1 tyg., max 17)
Goya - Chwile (1 tyg., max 18)
Shearwater - You as You Were (2 tyg., z 19, max 12)
School of Seven Bells - Lafaye (2 tyg., z 20, max 15)