Czytelnicy Pitchforka mieli możliwość wypełnienia różnego rodzaju ankiet na temat roku ubiegłego (sam też wziąłem w tym udział
). Powstało sporo zestawień na podstawie ich głosów. Wybrałem kilka moim zdaniem najciekawczych. Reszta na stronie Pitchforka oczywiście
Album of the Year:
01. Animal Collective: Merriweather Post Pavilion
02. Grizzly Bear: Veckatimest
03. Dirty Projectors: Bitte Orca
04. Phoenix: Wolfgang Amadeus Phoenix
05. The xx: The xx
06. Girls: Album
07. The Flaming Lips: Embryonic
08. The Antlers: Hospice
09. Fever Ray: Fever Ray
10. Yeah Yeah Yeahs: It's Blitz!
11. Passion Pit: Manners
12. Atlas Sound: Logos
13. The Pains of Being Pure at Heart: The Pains of Being Pure at Heart
14. St. Vincent: Actor
15. Japandroids: Post-Nothing
16. Sunset Rubdown: Dragonslayer
17. Dan Deacon: Bromst
18. Fuck Buttons: Tarot Sport
19. Bat For Lashes: Two Suns
20. Raekwon: Only Built Cuban Linx... Pt. II
21. Dinosaur Jr.: Farm
22. Neko Case: Middle Cyclone
23. Wilco: Wilco (The Album)
24. Wild Beasts: Two Dancers
25. Andrew Bird: Noble Beast
26. The Horrors: Primary Colours
27. Bill Callahan: Sometimes I Wish We Were an Eagle
28. The Decemberists: The Hazards of Love
29. Camera Obscura: My Maudlin Career
30. Various Artists: Dark Was the Night
31. Arctic Monkeys: Humbug
32. Cymbals Eat Guitars: Why There Are Mountains
33. Mastodon: Crack the Skye
34. Neon Indian: Psychic Chasms
35. Antony and the Johnsons: The Crying Light
36. Morrissey: Years of Refusal
37. Mos Def: The Ecstatic
38. Bibio: Ambivalence Avenue
39. jj (Sincerely Yours): jj n° 2
40. Real Estate: Real Estate
Song of the Year:
01. Animal Collective: "My Girls"
02. Grizzly Bear: "Two Weeks"
03. Dirty Projectors: "Stillness Is the Move"
04. Phoenix: "1901"
05. Animal Collective: "What Would I Want? Sky"
06. Grizzly Bear: "While You Wait for the Others"
07. Girls: "Lust for Life"
08. Animal Collective: "Brother Sport"
09. Animal Collective: "Summertime Clothes"
10. Phoenix: "Lisztomania"
11. Atlas Sound [ft. Noah Lennox]: "Walkabout"
12. Bat For Lashes: "Daniel"
13. Grizzly Bear: "Ready, Able"
14. Jay-Z [ft. Alicia Keys]: "Empire State of Mind"
15. Bon Iver: "Blood Bank"
16. Animal Collective: "In the Flowers"
17. Girls: "Hellhole Ratrace"
18. xx: "Crystalised"
19. Japandroids: "Young Hearts Spark Fire"
20. Yeah Yeah Yeahs: "Zero"
21. Passion Pit: "Little Secrets"
22. The Flaming Lips [ft. Karen O]: "Watching the Planets"
23. The Antlers: "Two"
24. The Pains of Being Pure at Heart: "Young Adult Friction"
25. Animal Collective: "Bluish"
26. Yeah Yeah Yeahs: "Heads Will Roll"
27. Yeasayer: "Ambling Amp"
28. Washed Out: "Feel It All Around"
29. Dan Deacon: "Snookered"
30. Camera Obscura: "French Navy"
31. Dirty Projectors and David Byrne: "Knotty Pine"
32. Passion Pit: "The Reeling"
33. Julian Casablancas: "11th Dimension"
34. Neon Indian: "Deadbeat Summer"
35. Atlas Sound: "Shelia"
36. Fuck Buttons: "Surf Solar"
37. Andrew Bird: "Anonanimal"
38. Arctic Monkeys: "Cornerstone"
39. Lady Gaga: "Bad Romance"
40. Sunset Rubdown: "Idiot Heart"
Best New Artist:
01. The xx
02. Girls
03. Passion Pit
04. The Antlers
05. The Pains of Being Pure at Heart
06. Japandroids
07. Lady Gaga
08. Cymbals Eat Guitars
09. Neon Indian
10. Wavves
11. Real Estate
12. Florence and the Machine
13. Kid Cudi
14. jj
15. Woods
16. The Big Pink
17. The Rural Alberta Advantage
18. Washed Out
19. Micachu and the Shapes
20. Memory Tapes
Most Underrated Album:
01. Yeah Yeah Yeahs: It's Blitz!
02. Andrew Bird: Noble Beast
03. Wilco: Wilco (The Album)
04. Yo La Tengo: Popular Songs
05. The Decemberists: The Hazards of Love
06. Arctic Monkeys: Humbug
07. Neko Case: Middle Cyclone
08. The Horrors: Primary Colours
09. Dodos: Time to Die
10. Mew: No More Stories Are Told Today...
Most Overrated Album:
01. Animal Collective: Merriweather Post Pavilion
02. Wavves: Wavves
03. Girls: Album
04. Grizzly Bear: Veckatimest
05. Dirty Projectors: Bitte Orca
06. The Flaming Lips: Embryonic
07. Monsters of Folk: Monsters of Folk
08. Passion Pit: Manners
09. The xx: The xx
10. Bat For Lashes: Two Suns
Most Annoying Pop Single (tu z miejscem pierwszym zgadzam się mocno
):
01. Black Eyed Peas: "Boom Boom Pow"
02. Black Eyed Peas: "I Gotta Feeling"
03. Asher Roth: "I Love College"
04. Miley Cyrus: "Party in the U.S.A."
05. Owl City: "Fireflies"
06. Kings of Leon: "Use Somebody"
07. Lady Gaga: "LoveGame"
08. Flo Rida: "Right Round"
09. Eminem: "We Made You"
10. Katy Perry: "Waking Up in Vegas"
Trend You Wish Would Go Away:
01. Post Lily-Allen UK pop (La Roux, Little Boots, Florence and the Machine)
02. Shitgaze/lo-fi aesthetics (Times New Viking, Wavves, Vivian Girls)
03. Animal Collective acolytes (Blind Man's Colour, Our Brother the Native, USF)
04. Dubstep and its offshoots (wonky, funky, bassline)
05. Prim, buttoned-up indie (Grizzly Bear, Andrew Bird, St. Vincent)
06. 90s revivalism (No Age, Japandroids, Cymbals Eat Guitars)
07. Afropop indie (Dirty Projectors, Fool's Gold, Abe Vigoda)
08. Chillwave/glo-fi (Washed Out, Neon Indian, Nite Jewel)
09. Balearic (jj, John Talabot, Windsurf/Hatchback)
Best Hope for 2010:
01. The Drums
02. Sleigh Bells
03. Joy Orbison
04. Fanfarlo
05. Surfer Blood
06. Best Coast
07. Gold Panda
08. Toro Y Moi
09. Dum Dum Girls
10. Zola Jesus