DLP - Notowanie 183 (06.06.10) - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Zamrażarka (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Domowa Lista Przebojów (/forumdisplay.php?fid=27) +---- Wątek: DLP - Notowanie 183 (06.06.10) (/showthread.php?tid=8372) |
DLP - Notowanie 183 (06.06.10) - saferłel - 06.06.2010 09:01 PM Zapraszam do lektury i odwiedzin chomika !!! - AM/FM - Jak zabawa, to tylko w obecności !!!. Amerykanie, którzy zyskali sporą popularność mieszając mało entuzjastycznie brzmiący w wymowie indie rock z pokręconym taneczno-rave'owym funk-popem, oferują nam swoje nowe dziecko, singla AM/FM z płyty o zajebistym tytule ''Strange Weather, Isn't It?'. ''Yes, it is'' chciałoby się rzec. Przyznaję, iż miałem przyjemność dorastania w czasach premiery longplaya ''Myth Takes'', który w 2007 roku diametralnie zmienił moje wyobrażenie o muzyce i o tym, jak daleko można zajść w poszukiwaniach unikalnego, niestereotypowego brzmienia. Czy to samo oblicze znajdziemy w ''AM/FM''? Jasne! Nie mógłbym wyobrazić sobie ciekawszego singla numer jeden. Wystylizowany na LCD Soundsystem (toż to oni jak bracia) z domieszką The Rapture oraz nowo-falowych komponentów numer, zdaje się aspirować do miana jednego z najbardziej sycących motywów wielkiego karnawału muzyki rozrywkowej. Czysta dynamika, zero siłowania się z dźwiękiem. !!! urodzili się z umiejętnością przelewania w swoje kawałki beztroskiego luzu i niezobowiązującego chill outu, a to podoba się ludziom. Sun Kil Moon - Australian Winter - Propozycja dla tych, co zwykle na DLP nie znajdują dla siebie nic ciekawego. Z prostej przyczyny - skrajnie pierwotny folk czy też jego slowcorowe tonacje nie są częstymi gośćmi moich notowań. Czołowi przedstawiciele wykruszyli się na przestrzeni ostatnich lat. Sun Kil Moon to jednak rzecz wyjątkowa. To wspomnienie wspaniałej przeszłości, grupy Red House Painters sterowanej przez Marka Kozelek, pioniera jednego z najbardziej oszczędnych w środkach wyrazu podgatunków w kanonie muzyki rockowej. Od kilku lat Red House Painters już nie ma, ale Kozelek z całkiem dobrym skutkiem firmuje równie prowincjonalną i pierwotną twórczość Sun Kil Moon. ''Australian Winter'' to propozycja z nadchodzącej płyty ''Admiral Fell Promises''. Polecam miłośnikom wysublimowanych, pochmurnych oraz refleksyjnych kompozycji. Osobiście dostrzegam tu jeszcze jeden pozytywny aspekt - w końcu zmobilizuję się do przesłuchania dyskografii RHP. Yesayer - O.N.E. - Wśród wszelkich opinii na temat drugiej płyty w dyskografii Yesayer jedna rzecz wydaje się bezdyskusyjna - singiel ''Ambling Alp'' dorósł do rangi nagrania-niezbędnika na tegorocznych playlist wśród pokolenia niezali. Nie jestem pod tym względem żadnym odstępstwem od reguły, ale jednocześnie nie kułem żelaza póki było gorące, bo i czy były takie wskazania? Psychodelia - pod jaką by nie była postacią - ma to do siebie, że zwykle nie uznaje kompromisów. Wprowadza słuchacza w swoisty trans, wyostrza zmysły, nadając przy tym smutnej rzeczywistości kilku dodatkowych kolorów. Kto jednak wspominał o podbijaniu list przebojów? Tak też jest z ''Odd Blood''. Potrzebowałem czasu, by w pełni sił mentalnych powrócić do ich ''wyzwolonego'' materiału i odkryć po raz kolejny nagranie ''O.N.E.'', które staje się automatycznie ich drugim singlem w historii DLP. Znajdziecie tam wszystko, czego potrzeba do umiarkowanie szaleńczej zabawy w ciepłe, ''słoneczne noce''. Egzotyczne wibracje, pokrętne aranże, dawkę soczystych dźwięków zerwanych prosto z drzewa i wyciśniętych na miejscu - bez dodatku konserwantów i ulepszaczy. The Veils - Three Sisters - Echo wydanej w kwietniu 2009 (!) płyty ''Sun Gangs''. Najkrótszy na płycie, przepełniony werwą numer o dosyć nieujarzmionym charakterze, którego korzeni można szukać np. w utworze ''Love Of Life'' formacji Swans. Pomimo dosyć makabrycznego tekstu a la Nick Cave i ''Murder Ballads'' uznałem, że ''Three Sisters'' doskonale wpasuje się w letni design mojej listy. Zaczynam się siebie bać... AP. PP. LT. 01. 02. 02. Arcade Fire - The Suburbs 02. 01. 08. Blur - Fool's Day 03. 04. 06. Gorillaz - Plastic Beach 04. 03. 06. The National - Afraid Of Everyone 05. 05. 03. Menomena - Five Little Rooms 06. 08. 05. Wolf Parade - Ghost Pressure 07. 06. 06. CocoRosie - Trinity's Crying 08. 07. 05. How To Destroy Angels - A Drowning 09. 05. 03. Tame Impala - Solitude Is Bliss 10. 10. 11. The National - Bloodbuzz Ohio 11. 11. 04. Morcheeba - Even Tough 12. 09. 07. Crystal Castles - Celestica 13. 17. 04. Mitchell Museum - Warning Bells 14. 16. 02. Arcade Fire - Month Of May 15. 12. 08. Ariel Pink's Haunted Graffiti - Round And Round 16. 13. 08. Stone Temple Pilots - Between The Lines 17. 24. 05. MGMT - Brian Eno 18. 14. 08. Doves - Andalucia 19. 30. 02. Janelle Monáe & Saul Williams - Dance Or Die 20. 18. 07. Scissor Sisters - Invisible Light 21. 21. 05. The Flaming Lips - Convinced Of The Hex 22. 26. 03. The Pains Of Being Pure At Heart - Say No To Love 23. 23. 07. James - Ten Below 24. 19. 11. Broken Social Scene - Forced To Love 25. 22. 10. Band Of Horses - Compliments 26. 33. 04. Flying Lotus & Thom Yorke - ...And The World Laughs With You 27. 20. 12. UNKLE - Natural Selection 28. 47. 03. DOM - Living In America 29. NE. 01. !!! - AM/FM 30. NE. 01. Sun Kil Moon - Australian Winter 31. 26. 12. Hey - Faza Delta 32. 27. 09. Tindersticks - Keep You Beautiful 33. 28. 16. Joanna Newsom - Good Intentions Paving Company 34. 32. 10. Hole - Samantha 35. 43. 12. Archie Bronson Outfit - Sharks Tooth 36. 29. 15. The Radio Dept. - Heaven's On Fire 37. 37. 16. Katie Melua - The Flood 38. 44. 02. Scissor Sisters - Fire With Fire 39. 31. 21. Yeasayer - Ambling Alp 40. 36. 09. Yello & Heidi Happy - You Better Hide 41. 41. 10. The New Pornographers - Crash Years 42. NE. 01. Yeasayer - O.N.E. 43. NE. 01. The Veils - Three Sisters 44. 50. 04. Thieves Like Us - Forget Me Not 45. 34. 11. Skunk Anansie - Squander 46. 39. 06. The Big Pink - Count Backwards From Ten 47. 52. 25. Massive Attack - Paradise Circus 48. 42. 15. Black Rebel Motorcycle Club - River Styx 49. 46. 14. Lao Che - Życie Jest Jak Tramwaj 50. 35. 14. Junior Boys - Dull To Pause 51. 45. 08. The Pipettes - Stop The Music 52. 51. 10. Mini Viva - Left My Heart In Tokyo 53. 56. 02. Goldfrapp - Alive 54. 49. 15. Gorillaz - To Binge 55. 48. 20. Lao Che - Czas 56. 38. 10. Jarvis Cocker - Hold Still 57. 40. 16. Caribou - Odessa 58. 57. 38. Grizzly Bear - While You Wait For The Others 59. 64. 09. Melissa Auf Der Maur - Out Of Our Minds 60. 55. 14. Piano Magic & Brendan Perry - The Nightmare Goes On 61. 54. 18. Arctic Monkeys - My Propeller 62. 58. 20. Gorillaz - Stylo 63. 59. 14. We Have Band - Divisive 64. 60. 19. Armia - Freak 65. 53. 16. Owen Pallet - Midnight Directives 66. 60. 13. Fyfe Dangerfield - Faster Than The Setting Sun 67. 62. 21. Ian Brown - Laugh Now 68. 66. 13. Faithless - Not Going Home 69. 65. 19. Goldfrapp - Believer 70. 63. 17. Alice In Chains - When The Sun Rose Again Z listy wypadły: z 67 - Muchy - Przesilenie - po 20 tyg. (max: 2) z 68 - The xx - VCR - po 17 tyg. (max: 2) z 69 - Goldfrapp - Rocket - po 19 tyg. (max: 6) z 70 - Pet Shop Boys - The Way It Used To Be - po 25 tyg. (max: 1) - Marek - 06.06.2010 09:28 PM doves spada:(hey też girl i love you brak - Marek - 06.06.2010 09:31 PM słysałeś o grupie the Dead Weather i ich nowej płycie? polecam - saferłel - 06.06.2010 09:32 PM Pewnie, że słyszałem. Płyta jednak średnio mi podchodzi. Jest zbyt jednostajna, mimo że White kombinuje nieco z elektroniką. Nie wykluczam jednak jakiegoś debiutu na liście singli. Marek napisał(a):girl i love you brakNie martwiłbym się o nich - AKT! - 06.06.2010 10:27 PM "O.N.E." do "Ambling Alp" nie dorasta, ale fajnie, że się pojawia. Veils muszę sobie odświeżyć. !!! do tej pory znałem z dziwnej nazwy, może teraz będzie okazja poznać coś więcej. Sun Kil Moon zintrygowało mnie po opisie, więc czym prędzej pędzę na chomika Numer 1 był do przewidzenia. To mimo wszystko zmiana na lepsze, bo kawałek jest rewelacyjny, a "Fool's Day" jedynie dobre Menomena na odsłuchu, czuję, że ich tegoroczna płyta będzie ważne. Nie widziałem wcześniej Tame Impala - ubiegłeś mnie! Singiel może nie jest najwyższych lotów, ale płyta robi wrażenie. Janelle pięknie wprost do pierwszej dwudziestki Brawo brawo! Ciekawe czy Devo w końcu uda się przebić na listę... nie wspominając o "Born Free"... Joanna bardzo powoli w dół, co w jakiś sposób mnie pociesza, że w ogóle spada. I tak bardzo dobrze sobie tu radziła? Coś ma jeszcze szanse się od niej pojawić u Ciebie? - saferłel - 06.06.2010 11:05 PM aaktt napisał(a):O.N.E." do "Ambling Alp" nie dorasta, ale fajnie, że się pojawia.Mi się coraz bardziej wkręca w mind, więc może naprawdę sporo szumu narobić, a też bym nie przypuszczał. W ogóle planowałem pierwotnie umieścić na liście ''Rome''. aaktt napisał(a):więc czym prędzej pędzę na chomikaŚciągnij też numer 29. !!! naprawdę wymiata. aaktt napisał(a):Numer 1 był do przewidzenia.A w sumie myślałem, że Blur się utrzyma. aaktt napisał(a):Menomena na odsłuchu, czuję, że ich tegoroczna płyta będzie ważne.To już widać po blogosferze, RYM itd....Ja nie słuchałem jeszcze. aaktt napisał(a):Singiel może nie jest najwyższych lotów, ale płyta robi wrażenie.W sumie byłoby miło jakby singiel był słabszy od większości kawałków z płyty. To by znaczyło, że to świetna rzecz, może album roku aaktt napisał(a):Ciekawe czy Devo w końcu uda się przebić na listę... nie wspominając o "Born Free"...Sądzę, że Devo jest już bliskie sukcesu. W końcu ''aakt poleca'' w swojej sygnaturce aaktt napisał(a):1.I tak bardzo dobrze sobie tu radziła? Coś ma jeszcze szanse się od niej pojawić u Ciebie?1. Owszem. Przekonasz się w podsumowaniu roku. 2. Myślę, że tak. Muszę jednak przesłuchać album - AKT! - 06.06.2010 11:36 PM saferłel napisał(a):Skoro tak mówisz...aaktt napisał(a):więc czym prędzej pędzę na chomikaŚciągnij też numer 29. !!! naprawdę wymiata. aaktt napisał(a):Numer 1 był do przewidzenia.A w sumie myślałem, że Blur się utrzyma. Cytat:Aż tak nie, ale u mnie na pewno gdzieś wysoko. Jeszcze będę oczywiście słuchał i może się jeszcze bardziej wkręcę.aaktt napisał(a):Singiel może nie jest najwyższych lotów, ale płyta robi wrażenie.W sumie byłoby miło jakby singiel był słabszy od większości kawałków z płyty. To by znaczyło, że to świetna rzecz, może album roku Cytat:Teraz mam tydzień męczenia ludzi o Devoaaktt napisał(a):Ciekawe czy Devo w końcu uda się przebić na listę... nie wspominając o "Born Free"...Sądzę, że Devo jest już bliskie sukcesu. W końcu ''aakt poleca'' w swojej sygnaturce Cytat:Punkt 1. nie miał być pytaniem, tylko stwierdzeniem, przez pomyłkę ten znak zapytania się tam pojawił.aaktt napisał(a):1.I tak bardzo dobrze sobie tu radziła? Coś ma jeszcze szanse się od niej pojawić u Ciebie?1. Owszem. Przekonasz się w podsumowaniu roku. 2. Słuchaj, słuchaj - michal91d - 07.06.2010 09:20 AM nowości oczywiście nie znam znam za to pierwsze miejsce i jest rewelacyjne saferłel napisał(a):06. 08. 05. Wolf Parade - Ghost Pressurecieszyłbym sie gdyby trafili na podium u mnie 21 oczek niżej z nowym nagraniem Doves jest chyba tak, że szybko się podoba i równie szybko się nudzi saferłel napisał(a):38. 44. 02. Scissor Sisters - Fire With Firebardzo ładnie - dziobaseczek - 07.06.2010 12:31 PM wykrzykniki wracają i to mnie cieszy najbardziej, Sun Kil Moon i The Veils też cieszy, no i kapitalna piosenka yeasayer, już się nie mogę doczekać ope'era z nimi na scenie. - saferłel - 07.06.2010 03:30 PM dziobaseczek napisał(a):wykrzykniki wracają i to mnie cieszy najbardziejW końcu ktoś, kto wie co w trawie piszczy michal91d napisał(a):nowości oczywiście nie znamSzkoda, bo w sumie trzy nich mógłbyś ''kupić''. - AKT! - 07.06.2010 08:38 PM Po pierwszym odsłuchu Sun Kil Moon przyjemne, ale miałem nadzieję na coś zdecydowanie innego po przeczytaniu opisu. To jest takie niewyraziste i mało odkrywcze - saferłel - 07.06.2010 08:53 PM To posłuchaj Red House Painters Ja nie wspominałem nic o odkrywczości i wyrazistości Mi też się to nagranie na początku niezbyt podobało, ale postanowiłem, że będę go słuchał i proszę . Bo to taka muzyka, nieoczywista. - AKT! - 07.06.2010 08:55 PM A tak a propos Twojej przygody z alternatywnym R&B, sprawdź ten singiel: http://www.youtube.com/watch?v=78knidd1qLE Połączenie Neo-Soulu z New Wave'm - saferłel - 07.06.2010 09:00 PM Jakiś potencjał to to ma. - AKT! - 07.06.2010 09:22 PM HA! Mnie bardzo urzekł ten interlude na początku, niestety nie ma go na płycie - saferłel - 08.06.2010 08:44 PM Lista płyt: 01 - Flying Lotus - Cosmogramma (2010) 02 - Malory - Pearl Diver (2010) 03 - The Radio Dept. - Clinging to a Scheme (2010) 04 - How to Destroy Angels - How to Destroy Angels EP (2010) 05 - Girls Aloud - What Will the Neighbours Say? (2004) 06 - The Dead Weather - Sea of Cowards (2010) 07 - Hey - Re-Murped! (2010) 08 - Perfect - UNU (1983) 09 - Kumka Olik - Podobno nie ma już Francji (2010) 10 - happysad - Wszystko jedno (2004) Poziom płyt w tym tygodniu raczej kiepski. Aczkolwiek dream pop-progresywne Malory i czarodziej Flying Lotus dali radę! The Radio Dept. w ramach całkiem nieodległej, ale jednak powtórki z rozrywki. Przygotowuję się do trójkowego topu Perfect. Na razie nieśmiało. The Dead Weather to definitywnie grower, ale jednak wszystko ma swoje granice. Wolę Raconów i Paski. Remixy Hey tylko dla gorliwych fanów - co za dużo to niezdrowo. Dziewiątka zasłużenie zbiera baty, ale to nie problem środowisk niezależnych. Chłopcy mogli od razu się zdeklarować co do półki na której mają leżeć ich krążki. happysad tragiczny... - michal91d - 08.06.2010 08:46 PM saferłel napisał(a):Poziom płyt w tym tygodniu raczej kiepski.racja - Yacy - 08.06.2010 11:15 PM A wystarczyło przesłuchać INFINITE ARMS i poziom byłby duużo wyższy - saferłel - 08.06.2010 11:38 PM Może w tym tygodniu - Aro - 09.06.2010 01:54 PM No i nareszcie coś się ruszyło. Po kilkudziesięciu tygodniach posuchy będziemy mieć wspólny utwór. Super. Trzeba to opić., Bardzo blisko , (ale w końcu nie dali rady) mojej listy kręciło się świetne "Between The Lines" . Pewnie trzeba będzie wrócić do albumu , ale jak na razie nic więcej mnie z niego nie wzięło. Dam im jeszcze co najmniej jedna szansę Alicja z niezłym stażem właśnie opuszcza zestawienie. Ciekawe czy jeszcze jesteś w stanie wycisnąć coś z ostatniej świetnej płyty. |