Yoda Top 50 Notowanie 23 (12.02.2010) - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Zamrażarka (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Yoda Top 50 (/forumdisplay.php?fid=125) +---- Wątek: Yoda Top 50 Notowanie 23 (12.02.2010) (/showthread.php?tid=7422) |
Yoda Top 50 Notowanie 23 (12.02.2010) - Yoda - 12.02.2010 04:17 PM Dziś moja lista trochę niezwykła ze względu na kilka spraw. Przede wszystkim pierwszy raz w historii numer 1 jeden na mojej liście był/jest na LP3. Bardzo się z tego powodu cieszę. Kolejna sprawa jest taka, że po raz pierwszy z mojej listy wypada utwór, który zaszedł do 1 miejsca. Dotychczas (czyli do 22 notowania) gdy zsumowało sie liczby w nawiasach kwadtarowych zawsze wychodziła liczba oznaczająca numer notowania. Od tej listy już tak nie będzie. Ponieważ osobnego komentarza do listy płyt nie piszę, więc parę słów umieszczę tutaj. Chciałbym trochę zwrócić uwagę na 1 miejsce na liście płyt (jeśli ktoś jeszcze tej płyty nie zna). Szczególnie polecam ją tym którzy lubią solidne thrashowe dźwieki (a jest chyba takich kilku ). Ostatnia sprawa to nowość na miejscu 15. Zarówno płyta jak i sam zespół są dosyć niszowe więc postaram się ten album opisać. Univers Zero to zespół prosto z Belgii grający instrumentalną odmianę awangardowego rocka. Płyty słuchałem zaledwie półtora raza a już dość mocno mnie chwyciła. Kompozycje są świetne, wykonanie na dobrym poziomie. Pod pewnym względem kojarzy mi się troche z Gorylami choć jest nieco łagodniejsze, spokojniejsze i delikatniejsze. Jedyna drobna wada tej płyty to brak nawet najmniejszego śladu wokalu, ale widocznie taka jest uroda tej muzyki. Naprawdę polecam wszystkim wielbicielom awangardy połączonej z rockiem progresywnym (tych zapewne także jest niemało ) Rozpisałem się jak nigdy. A jeszcze przecież trzeba napisać o nowościach: BONNIE THE CAT - Pocupine Tree - Kolejne pokłosie Toppowania. Powróciłem do tej płyty bo dość już długim czasie od ostatniego słuchania i znalazłem tą perełkę, którą kiedyś przypadkowo ominąłem. Efekty widać od razu. Bardzo wysoki debiut, a warto jeszcze wspomnieć o wysokim awansie I Drive the Hearse co po 15 tygodniach jest dużym wyczynem. SPINNIG IN DAFFODILS - Them Crooked Vultures - Supegrupa roku 2009! Naprawdę świetna płyta, już numer 2 na liście płyt. Tutaj miałem niemały problem co wybrać na listę. Kandydatów oprócz Spinnig było kilku, najpoważniejszym Mind Easer..., ale ostatecznie zdecydowałem, że ten ze wszystkich podoba mi się najbardziej. A inne utwory z tej płyty jeszcze pewnie się pojawią. CZAS ZMARTWYCHWSTANIA - Bez Jacka & Chór Voce Angeli & Krakowska Orkiestra Kameralna - W tym przypadku nie spodziewałem się, że cokolwiek z tej grupy wejdzie do mnie na listę. Ostatecznie jednak numer 1 z płyty wszedł. Naprawdę tekstowo i muzycznie jest to bardzo dobry poziom. Plus za umiejętne wykorzystanie chóru, ale jest też jeden minus. Uważam niestety, że wokalista tego zespołu nie ma najlepszego głosu do śpiewania. Jednak poza tym nie mam zastrzeżeń. ROCKET - Goldfrapp - Można by powiedzieć, że dzisiaj debiutuje u mnie jeden przestawiciel rocka progresywnego, jeden hard rocka, jeden poezji śpiewanej i jeden disko (ew. niezbyt wyszukanego popu). No, ale co poradzić. Melodia chwytliwa jak mało co, jak raz posłuchałem to nuciłem sobie przez 2 godziny no i tak mi się spodobało, że trafiło i w to miejsce. Niestety już Believer uważam za utwór przeciętny. Jestem ciekaw jak to będzie z całą płytą. [center]Notowanie 23 mojej listy przebojów z dnia 12 lutego 2010 roku.[/center] 01. 05. 05. SOLDIER OF LOVE - Sade [1] 02. 08. 05. YELLOW RAVEN - Pain Of Salvation 03. 02. 13. DEPARTER - Katatonia [2] 04. 04. 07. IN THE LAND OF AFTERNOON (AMAGAMA) - Armia 05. 07. 03. STYLO - Gorillaz feat. Mos Def & Bobby Womack 06. 01. 07. KARINGA - Kult [2] 07. 03. 06. FIRE ON THE MOON - Steve Hackett 08. 16. 04. TO TAME A LAND - Dream Theater 09. 26. 02. SOME MISUNDERSTANDING - Soulsavers 10. 11. 08. BAJKA O ŚMIERCI - Spięty 11. 06. 23. NINTH WAVE - Indukti & Robert Majewski [2] 12. 09. 22. THE BEST OF TIMES - Dream Theater [4] 13. 40. 02. IRONBOUND - Overkill 14. 13. 09. MOSES - Elizabeth Fraser 15. 31. 02. TICK TOCK (PARTS 1-3) - Gazpacho 16. NN. 01. BONNIE THE CAT - Porcupine Tree 17. 10. 16. VOYAGER - Mangrove [4] 18. 14. 10. FORSAKER - Katatonia 19. 27. 03. THE WINTER COMES IN WAVES (REPAID) - The Decemberist 20. 29. 05. TRAFIONY - ZATOPIONY - Spięty 21. 12. 16. THE COUNT OF TUSCANY - Dream Theater 22. 38. 15. I DRIVE THE HEARSE - Porcupine Tree 23. 17. 05. CZAS - Lao Che 24. 19. 03. INDUKTED - Indukti 25. 23. 04. NOMADS - Steve Hackett 26. 35. 03. TEFLON - The Mars Volta 27. 21. 09. HOME - Armia 28. 15. 09. THE BOXER - Editors 29. 18. 12. KOSMIC BLUES (LIVE AT THE O2 ARENA) - Katie Melua [1] 30. 37. 07. A SONG FOR A SON - The Smashing Pumpkins 31. 20. 22. TUSAN HOMICHI TUVOTA - Indukti & Nils Fryndhal [2] 32. 39. 04. PARADISE CIRCUS - Massive Attack 33. 24. 05. NA PROGU ŻYCIA - Turbo 34. 22. 12. ...AND WHO'S THE GOD NOW?! - Indukti & Maciej Taff 35. 30. 06. FEAR AND LOATHING IN VETLINAS - Dr Zoydbergh 36. 25. 11. REMEMBERANCE DAY - Mark Knopfler 37. 28. 07. ISLANDS SUITE - Crimson Jazz Trio 38. NN. 01. SPINNING IN DAFFODILS - Them Crooked Vultures 39. 32. 08. MARIA MA SYNA - Kult 40. 34. 11. HYPERACTIVE - Riverside 41. 33. 06. WHITE SKY - Vampire Weekend 42. 36. 15. GHOST - Depeche Mode [1] 43. NN. 01. CZAS ZMARTWYCHWSTANIA - Bez Jacka & Chór Voce Angeli & Krakowska Orkiestra Kameralna 44. 41. 11. SQUANDER - Skunk Anansie 45. 43. 16. COME ON GET HIGH - Archive 46. 44. 08. CRYSTALISED - The xx 47. NN. 01. ROCKET - Goldpfrapp 48. 47. 19. PICTURES OF A CITY - Crimson Jazz Trio 49. 48. 20. SO FAR FROM THE CLYDE - Mark Knopfler 50. 49. 23. LEFT OUT - Riverside [1] Wypadły, z którego, po ilu tygodniach (42) po 10 tyg. MATKA - Closterkeller (45) po 12 tyg. OGRÓD PÓŁCIENI - Closterkeller (46) po 9 tyg. MUST BE SANTA - Bob Dylan (50) po 21 tyg. THE EMPTY BOTTLE - Archive [3] 15â 30â 1â 4N Największy awans: z 40 na 13 (+27) IRONBOUND - Overkill Największy spadek: z 15 na 28 (-13) THE BOXER - Editors 16 polskich, 34 zagraniczne *********************************************************************** Moja lista płyt nr 37 01. 07. 02. IRONBOUND (2010) - Overkill [1] 02. 05. 04. THEM CROOKED VOLTURES (2009) - Them Crooked Voltures 03. 08. 03. THE HAZARDS OF LOVE (2009) - The Decemberist 04. 02. 06. OUT OF THE TUNNEL'S MOUTH (2009) - Steve Hackett [2] 05. 03. 06. IN GLORIOUS TIMES (2007) - Sleepytime Gorilla Museum 06. 17. 09. FREAK (2009) - Armia [1] 07. 01. 27. IDMEN (2009) - Indukti [10] 08. 04. 15. NIGHT IS THE NEW DAY (2009) - Katatonia [4] 09. 12. 03. BROKEN (2009) - Soulsavers 10. NN. 01. HELIGOLAND (2010) - Massive Attack 11. 06. 06. OCTAHEDRON (2009) - The Mars Volta 12. 16. 09. HURRA! (2009) - Kult 13. 13. 02. TICK TOCK (2009) - Gazpacho 14. 09. 14. BLACK CLOUDS & SILVER LININGS (2009) - Dream Theater [3] 15. NN. 01. CLIVAGES (2010) - Univers Zero 16. 11. 06. HANDMADE SONGS (2009) - Dr Zoydbergh 17. 10. 07. BEYOND REALITY (2009) - Mangrove 18. 18. 13. ANTYSZANTY (2009) - Spięty [1] 19. 14. 06. CONTRA (2010) - Vampire Weekend 20. 20. 35. ANNO DOMINI HIGH DEFINITION (2009) - Riverside [2] Wypadły: (15) po 1 tyg. THE COLLOSUS (2010) - RJD2 (19) po 5 tyg. END TIMES (2010) - Eels - saferłel - 12.02.2010 05:36 PM Ładny lider Lepszy od poprzedniego. Spodziewałem się dobrej formy Soulsavers, ale nie aż takiej. Super! Ciekawe czy za tydzień zobaczę na podium ''Stylo''. Eli Fraser trzyma się lepiej niż u mnie, oj Paweł Paweł, co ty robisz Jesteś jedną z nielicznych osób, która z nowej płyty The Mars Volta wpuściła na listę ''Teflon'', mój ulubiony numer. ''Rocket'' to kolejny numer, który pokazuje szeroką gamę twoich zainteresowań. Pięknie ....aczkolwiek ja wolę ''Believer'' - Listoholik - 12.02.2010 06:03 PM racja, lider zdecydowanie lepszy od poprzedniego. Gorillaz zaskakująco wysoko, nie myślałem, że może u Ciebie tak wysoko dojść.. u mnie dopiero w tym tygodniu zadebiutuje w top 100.. Elizabeth Fraser już spada, ciekawe, czy da radę jeszcze podskoczyć? - Yoda - 13.02.2010 12:25 PM saferłel napisał(a):Spodziewałem się dobrej formy Soulsavers, ale nie aż takiej.No w sumie ja też się nie spodziewałem saferłel napisał(a):Ciekawe czy za tydzień zobaczę na podium ''Stylo''.No nie wiem, będzie ciężka walka. Ale i tak uważam, ze 5 miejsce to już jest wielki sukces saferłel napisał(a):Jesteś jedną z nielicznych osób, która z nowej płyty The Mars Volta wpuściła na listę ''Teflon'', mój ulubiony numer.Mój ulubiony raczej nie, ale z tej płyty to chyba wszytko mogłoby trafić na moją listę. Pewnie jeszcze się pojawi Luciforms saferłel napisał(a):aczkolwiek ja wolę ''Believer''Believer taki wydaje mi się zbyt przesłodzony Listoholik napisał(a):Elizabeth Fraser już spada, ciekawe, czy da radę jeszcze podskoczyć?Pewnie da radę, do wypadnięcia z listy jeszcze długa droga a nic na razie nie wskazuje na to by przestał mi sie podobać - saferłel - 13.02.2010 12:51 PM Yoda napisał(a):Believer taki wydaje mi się zbyt przesłodzonyHmmm, serio? Ja myślę, że to właśnie ''Rocket'' tak brzmi w porównaniu do ''Believer''. On ma taki fajny orientalny klimat. - kleschko - 15.02.2010 09:46 AM Cytat:15. NN. 01. CLIVAGES (2010) - Univers Zerowszędzie zbiera dobre recenzje, ale raczej nie moje granie - Yoda - 15.02.2010 07:46 PM kleschko napisał(a):Ja zainteresowałem się tą płytą dzięki wysokim notom na RYM'ie i tagom, które mnie zainteresowały: avant-garde, progressive itp.Cytat:15. NN. 01. CLIVAGES (2010) - Univers Zerowszędzie zbiera dobre recenzje, ale raczej nie moje granie Naprawdę bardzo dobry i godny plecenia album - ku3a - 18.02.2010 12:58 PM uuu, jaka brzydka zmiana na pierwszym . i w dodatku "Karinga" tak mocno w dół... fajnie, że "Bajka o śmierci" w dziesiątce. a właśnie, miałem tego Ironbound posłuchać i jakoś zapomniałem... "Rocket" i mi się podoba . - Yoda - 18.02.2010 06:23 PM ku3a napisał(a):uuu, jaka brzydka zmiana na pierwszym .Zajrzyj jutro na nowe notowanie, może na pierwszym będzie lepiej ku3a napisał(a):a właśnie, miałem tego Ironbound posłuchać i jakoś zapomniałem...Ano posłuchaj sobie, może Ci sie spodobać (jeden utwór na pewno poznasz bo go do NL wrzuciłem |