Notowanie 50 (17.11.07) - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Zamrażarka (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Domowa Lista Przebojów (/forumdisplay.php?fid=27) +---- Wątek: Notowanie 50 (17.11.07) (/showthread.php?tid=704) |
Notowanie 50 (17.11.07) - saferłel - 16.11.2007 01:04 PM Choroba w tym tyg. pozwoliła mi na większą ilość przesłuchań piosenek i propozycji do listy niż zwykle. Sądze, że dzięki temu lista w tym tyg. jest w 101% taka jaką chciałbym ją widzieć, nie ma na pewno żadnych piosenek, które z przypadku musiały zadowolić się tak niską lokatą lub na skutek dziwnych ruchów skoczyły na miejsca, które normalnie byłyby nieosiągalne. Oby było tak już zawsze (ale nie z powodu choroby). Skoro napisałem coś o skokach to na pewno warto zaznaczyć ogromny awans Metallici, której koncert Live wniósł wiele na nasze listy. U mnie jego przedstawicielem jest kawałek OHWIR, który zawitał już w drugim tyg. do top 5 listy. Editors nagrali chyba jeden z najbardziej nośnych kawałków tego roku i nie było możliwości nie powtórzenia pierwszej lokaty. She Wants Revenge, które trochę przydługawą i zbyt jednostajną płytą nie zachwyca singlowo wypada wyśmienicie, 2 miejsce. Kolejny ich singiel już w Excelu czeka Chłopcy-radiowcy wracają na podium. Ładny skok w wykonaniu Roisin Murphy (może dlatego też, że zobaczyłem fajny klip?) i już top 10. Najwyższą nowością jest Run Away grupy Super Furry Animals, którzy zgubili się gdzieś u mnie ze swoim 1 singlem, ale ten jest wyśmienity. Kto lubi piosenki brzmiące trochę jak podniosłe pieśni w świątecznych klimatach to zachęcam do posłuchania. Dużo spadków w dalszej części listy, spowodowanych oczywiście awansem powyżej opisanych. Nowy album Killersów wypada przeciętnie, ale nie martwi mnie to, bo to przecież tylko jakieś b-sidy i odrzuty, a i tam znalazłem kilka fajnych pozycji (Shadowplay, Daddy's Eyes). Tranquilize to reprezentant tej płyty u mnie i zalicza poprawny debiut w 30. Pisałem, że ogromnie spodobał mi się Eddie Vedder. Kawałek ma szansę być u mnie nawet na...1 miejscu. O tak! Narazie zadowolić musi się jednak ,,tylko'' skokiem o 22 oczka w górę Dziwne rzeczy dzieją się natomiast z nowym kawałkiem Kings Of Leon, raz spada, potem do góry i znów spada w tym tygodniu. Charmer to dobry track, ale nie ten poziom co Fans i On Call. Jednak życzę wszystkim mieć na liście piosenki o takim poziomie. Ciekawe czy KOL wydadzą nowy singiel? Podobno szykuje się płyta o której muzyce wypowiadają się permanentnie, że będzie brzmieć jak WHAM!. Już chyba przyzwyczailiście, że na mojej liście trochę się uspokoiło jeśli chodzi o oszałamiające miejsca nowości. Teraz większość kuluje się w tyle listy. W tym tyg. mam do zaprezentowania prawie 7 minutowy singiel Animal Collective. Nowe Wilki, czyli Zostać Mistrzem wydane z okazji Boxa na 15 lecie grupy - piosenka pochodzi z płyty Obrazki i osoby zniechęcone ostatnią twórczością Wilków chcę zapewnić, że tekstowo jest fajnie i muzycznie to bardzo dobry materiał. Na pewno nie jest to drugie Love Story The Wombats debiutują daleko, ale mają dobre rokowania u mnie. Warto było się z nimi zapoznać. Dzięki Kubo, że miałeś ich na liście! (choć płytka przeciętna, jak to niestety bywa z tym indie-owcami młodymi) Nowe Bloc Party dopadł u mnie totalny kryzys. 4,5 tyg temu to miałbyś duży hit, wysoki był debiut a teraz już 37 lokata. Narazie więc top 10 mojej listy tylko dla The Prayer i I Still Remember. Arcade Fire ma najstarszy kawałek na charcie. Już może spokojnie spaść, bo znalazłem godnego następce z płyty Neon Bible i ku radości Yacy'ego będzie to Windowsill A zanim zobaczycie notowanie piosenek to przedstawiam liste płyt, która jak zwykle wygląda mało podobnie do tej sprzed tygodnia Na drugim miejscu zadebiutował jeden z najlepszych albumów w tym roku. Lust x3 grupy The Raveonettes (nie spodziewałem się, że w tym roku coś mnie jeszcze zaskoczy) Kto lubi granie zupełnie nie brzmiące na 21 wiek (60,70 lata) z duża zawartością gitary elektrycznej (często brzmiącej jak jeden wielki zgrzyt), brzmiące dość mrocznie i smutno to musi posłuchać tej płyty. Coś wspaniałego. Dużo Cardigansów u mnie to za sprawą przesłuchiwania ich dyskografii. Nie zachwycają mnie za bardzo ich pierwsze dokonania brzmiące jak pop z lat 60. Ale już np takie Gran Turismo...mniam mniam. Tradycyjnie pojawiło sie coś z Garbage, wersja 2 wraca na listę. I mamy jeszcze lidera Wiele tygodni szukalem singla Being Boring na allegro, aż wreszcie mam go. Chyba moja ulubioba pop piosenka w historii muzyki, szczególnie w tej prawie 7 minutowej wersji z gitarową zabawą na początku...(a dla wiecznie głodnych - czyli mnie - na singlu 11 minutowe Extended ) Pod wpływem tego musiałem posłuchać znów jedną z najlepszych płyt jakie znam (top 10 all of time) I jak zwykle jestem zachwycony tym dziwnym jak na PSB albumie, brzmiącym 360 stopni inaczej niż poprzednie ich dokonania, będącym płytą bardziej wyciszoną, zawierającą więcej ballad i przestrzennych melodii ale też idealną by się zrelaksować...po dyskotece jaką PSB zapewniło nam 2,3 i 4 lata wcześniej. 01 - Pet Shop Boys - Behaviour (1990) 02 - The Raveonettes - Lust, Lust, Lust (2007) 03 - The Cardigans - Gran Turismo (1998) 04 - Soundgarden - Badmotorfinger (1991) 05 - The Gathering - Nighttime Birds 06 - ...And You Will Know Us by the Trail of Dead - Worlds Apart (2005) 07 - Goodbye Mr. Mackenzie - Five (1993) 08 - The Cardigans - Life (1995) 09 - The Cardigans - First Band On The Moon (1996) 10 - Garbage - Version 2.0 (1998) ZAPRASZAM TEŻ NA MOJEGO CHOMIKA GDZIE DODAŁEM WIELE NOWYCH TRACKÓW - http://chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=bazamuzykipawla 01. 01. 03. Editors - The Racing Rats 02. 06. 05. She Wants Revenge - True Romance 03. 05. 06. Radiohead - 15 Step 04. 30. 02. Metallica - Only Happy When It Rains (Live) 05. 02. 05. Simply Red - The World And You Tonight 06. 03. 11. The Smashing Pumpkins - That's The Way (My Love Is) 07. 04. 12. Manic Street Preachers - Indian Summer 08. 18. 02. Rufus Wainwright - Tiergarten 09. 11. 03. Garbage - It's All Over But The Crying 10. 22. 03. Roisin Murphy - Let Me Know 11. NE. 01. Super Furry Animals - Run Away 12. 07. 10. Rush - The Larger Bowl 13. 09. 07. Duran Duran - Falling Down 14. 16. 02. Maroon 5 - Won't Go Home Without You 15. 08. 11. Stereophonics - It Means Nothing 16. 10. 05. Mark Knopfler - Punish The Monkey 17. 13. 03. Travis - My Eyes 18. 14. 10. The White Stripes - You Don't Know What Love Is (You Just Do As You're Told) 19. 19. 02. Modest Mouse - We've Got Everything 20. 12. 17. Kings Of Leon - Fans 21. 15. 08. The Dresden Dolls - Sex Changes 22. 23. 03. Oasis - Lord Don't Slow Me Down 23. 20. 07. LCD Soundsystem - Someone Great 24. 24. 04. Kasia Nosowska - Karatetyka 25. 17. 16. Garbage - Tell Me Where It Hurts 26. NE. 01. The Killers & Lou Reed - Tranquilize 27. 21. 04. The Shins - Turn On Me 28. 25. 11. Kaiser Chiefs - The Angry Mob 29. 51. 02. Eddie Vedder - Hard Sun 30. 26. 04. Maps - To The Sky 31. 27. 06. Kings Of Leon - Charmer 32. 34. 08. Mark Knopfler - True Love Will Never Fade 33. NE. 01. Wilki - Zostać Mistrzem 34. 29. 13. Interpol - Mammoth 35. 28. 06. Katie Melua - If You Were A Sailboat 36. 33. 12. David Gahan - Kingdom 37. 31. 06. Bloc Party - Flux 38. NE. 01. Animal Collective - Fireworks 39. 41. 10. Rufus Wainwright - Rules And Regulations 40. 32. 10. Queens Of The Stone Age - Make It With Chu 41. 36. 08. UNKLE - Broken 42. 35. 09. Bruce Springsteen - Radio Nowhere 43. NE. 01. The Wombats - Let's Dance To Joy Division 44. 42. 03. Orson - Ain't No Party 45. 38. 04. Ocean Colour Scene - Go To Sea 46. 37. 06. Against Me! - Trash Unreal 47. 39. 10. Foo Fighters - The Pretender 48. 40. 11. Sunset Rubdown - The Mending Of The Gown 49. 44. 18. Arcade Fire - No Cars Go 50. 48. 11. Blonde Redhead - SW ---------------------------------------------------------------------------- 51. 50. 12. Pet Shop Boys - Integral 52. 49. 21. Arctic Monkeys - Flourescent Adolescent 53. 47. 12. Porcupine Tree - Sleep Together 54. 46. 13. Editors - An End Has Start 55. 45. 08. Arctic Monkeys - Old Yellow Bricks Z listy wypadły: z 43 - Animal Collective - Peacebone - po 13 tyg. z 52 - Hard Fi - Can't Along (Without You) - po 6 tyg. z 53 - Marillion - Thank You Whoever You Are - po 21 tyg. z 54 - Ash - End Of The World - po 12 tyg. z 55 - Annie Lennox - Dark Road - po 4 tyg. - ku3a - 16.11.2007 01:34 PM gratuluje jubileuszu czy bedzie jakies podsumowanko? saferłel napisał(a):jestem zachwycony tym dziwnym jak na PSB albumie, brzmiącym 360 stopni inaczej niż poprzednie ich dokonaniano to faktycznie zupelnie inaczej musi brzmiec skoro 360 stopni ekstra, ze Wombatsi Ci sie tak spodobali u mnie Editorsi juz tym razem chyba wejsa. Poprzednio bylo 6 nowosci i oni juz sie nia zalapali. Teraz poki co chyba sa pierwsi w kolejce. Metallica fajnie, ze skacze, ale szkoda, ze nie z najlepszym na tych koncertach kawalkiem . "Fans" tak super sie trzymalo i myslalem, ze jak bedzie spadac to powoli, a tu dzis 8 w dol... Mi jednak zdecydowanie bardziej sie "Charmer" podoba. - Yacy - 16.11.2007 01:58 PM ja również przyłączam się do gratulacji za Złote Notowanie nr 1 świetny - ciekawe czy umnie to tylko kwestia czasu? ku3a napisał(a):no to faktycznie zupelnie inaczej musi brzmiec skoro 360 stopnino to rozumiem że wrócili do ... początku - świetnie bo ich pierwsza płyta jest moją ulubioną. Muszę więc posłuchać tego albumu A może byś się podzielił tą fajną wersją Twojego ulubionego utworu? Dzięki saferłel napisał(a):ku radości Yacy'ego będzie to Windowsill - saferłel - 16.11.2007 02:06 PM Z tym 360 stopni to trochę przesadziłem (o 180 stopni ) Tak się mówi.... Ale sami się domyśleliście, że chodziło mi o to, że to zupełnie inna płyta. Czy wrócili do Please? To inna muzyka, nie brzmi zupełnie jak produkcje z lat 80 (a Please to taka typowa płyta lat 80) Ale myślę, że bliżej Behaviourowi do Please niż do Introspective Faktycznie stuknęła mi 50, ale nie planuje nic specjalnego i nie planowałem. Nie ma to chyba sensu, skoro za 6 tyg już podsumowanie roku po 56 wydaniu listy (uwzględnie także 4 pierwsze notowania z końca 2006) A Metallica? Ależ oczywiście, że z najlepszym kawałkiem http://www.sendspace.com/file/0j2ihp - Being Boring http://pl.youtube.com/watch?v=3v1anN4Cf1s - Klip też bardzo lubię...i tekst kapitalny - Konrad - 16.11.2007 05:31 PM Gratuluje jubileuszu. Czas z listą szybko mija |