Grafika wektorowa, nadruki na koszulki etc. - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Hyde Park (/forumdisplay.php?fid=10) +--- Dział: Inne tematy (/forumdisplay.php?fid=53) +--- Wątek: Grafika wektorowa, nadruki na koszulki etc. (/showthread.php?tid=6978) |
Grafika wektorowa, nadruki na koszulki etc. - saferłel - 22.12.2009 09:35 PM Jestem w trakcie kompletowania kolekcji zima/wiosna 2010, czyli inaczej mówiąc zamawiam sobie koszulki z logo swoich ulubionych bandów. W momencie, gdy zapytałem o możliwość wysłania firmie specjalizując się w takiej robocie swoich wzorów dostałem odpowiedź: ''Oczywiście, wzory najlepiej w formie wektorowej'' Nie za bardzo wiem o co chodzi. Poczytałem trochę na wiki i doszedłem do tego, że obraz wykonany grafiką wektorową to po prostu taki, który ma bardzo wysoką rozdzielczość (i firmie chodzi chyba o to, aby dostarczyć im wzory, które potem będą mogli ''bezstratnie'' powiększyć na potrzeby nadruku). Jeśli się nie mylę, to jedyne pytanie jakie do Was kieruję jest następujące - Jak przygotować te nadruki i w jakiej formie mam je wysłać? Chyba zwykły paint nie wystarczy. Czy ktoś z Was ma na tym polu doświadczenie? - AKT! - 23.12.2009 11:34 AM Obrazki z grafiką wektorową poza tym, że są w wysokiej rozdzielczości charakteryzują się tym, że można je powiększać bez utraty jakości jak np. filmy czy programy w technologii flash. Chodzi o to, żeby każdy element (kolorystyczny czy "logistyczny") na obrazku był jakby osobnym wektorem, w przeciwieństwie do grafiki bitmapowej (jpg, bmp, png, etc.), która jest jednym obrazkiem. Przerobić bitmapę na wektory można np. przy pomocy programu Flash MX, a stworzyć chociażby w Photo Illustratorze. Ja generalnie nigdy się nie zajmowałem wektorami, raz tylko konwertowałem logo z bitmapy na wektory, ale wyszło raczej średnio |