kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Listy poszczególnych użytkowników (/forumdisplay.php?fid=4) +---- Dział: kajman33 (/forumdisplay.php?fid=32) +---- Wątek: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 (/showthread.php?tid=48796) Strony: 1 2 |
kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 28.12.2019 10:22 PM Namiastka, bo zrobienie topu przekracza moje możliwości. Pewnie ostatnie miejsca z tego zestawienia nie załapałyby się do mojego top 1000, gdybym takowy stworzył. No więc co to za zestawienie i jak je stworzyłem? Trochę przypadkiem, bo początkowo chciałem tylko wybrać i ułożyć w kolejności sto utworów, na które chciałem zagłosować w Trójkowym Topie Wszechczasów. Opierałem się na tym, na co głosowałem w poprzednich latach i utworach, które pojawiły się w zestawie w tym roku. Ale po pierwsze można było tam mailowo zgłosić 11 utworów, które chciałoby się widzieć w zestawie do głosowania, a po drugie mamy zamiar stworzyć nasz forumowy top. To mnie zdopingowało, żeby sięgnąć po utwory, na które głosowałem w poprzednich latach, a zostały z zestawu usunięte i do utworów, na które głosowałem w Polskim Topie Wszechczasów. Dodałem jeszcze trzy utwory extra, które nigdy w żadnym zestawie nie były i zacząłem przesłuchania. Na chwilę obecną zostało mi ustawienie najlepszych 28 utworów. No więc zaczynam od ostatniego, 224 miejsca. 224 Styx - BABE Zespół słabo znam i nie najlepiej mi się kojarzy, ale to nagranie mnie przekonało na tyle, żeby się załapać. 223 Queen - LOVE OF MY LIFE Pierwszy Queen tutaj, ale będzie ich jeszcze sporo (jeden bardzo wysoko). 222 Wojciech Młynarski - DZIEWCZYNY BĄDŹCIE DLA NAS DOBRE NA WIOSNĘ Miał lepsze utwory, ale żaden z nich nie załapał się do zestawów topowych. 221 Basia - NEW DAY FOR YOU Jeden z moich ulubionych od niej. 220 Led Zeppelin - WHOLE LOTTA LOVE Dla mnie jeden z najsłabszych ich utworów. 219 Budgie - I TURNED TO STONE A to mój ulubiony (myślałem, że będzie wyżej). 218 Europe - CARRIE Od zawsze ulubiony z wielkiej trójki z pierwszej płyty (i w ogóle ulubiony ich utwór z poprzedniego stulecia). 217 Rod Stewart - SAILING Jedyny jego utwor, który lubię. 216 Aya RL - KSIĘŻYCOWY KROK Z bardzo dobrej płyty. 215 Chuck Mangione - CHILDREN OF SANCHEZ OVERTURE Świetny początek, potem utwór siada. 214 Lionel Richie - ALL NIGHT LONG Absolutnie nr 1 Lionela, ale tym razem jakoś nie chwycił - spodziewałem się w top 100. 213 Michael Buble - ME AND MRS JONES Jeden z ulubionych, ale nie nr 1. 212 Bill Withers - AIN'T NO SUNSHINE Poza tym kojarzę (i chyba wolę) tylko jego duet z Grooverem Washingtonem. 211 The Animals - HOUSE OF THE RISING SUN w zasadzie nie znam nic więcej. 210 Bajm - PIECHOTĄ DO LATA Utwór, który polubiłem dopiero po ponad 30 latach. Teraz to moja czołówka ich nagrań. 209 Morawski Waglewski Nowicki Hołdys - JA PŁONĘ Cały I Ching jest bardzo dobry i wcale nie jestem pewien czy to numer 1 stamtąd. 208 Ugly Kid Joe - CATS IN THE CRADDLE Chyba wolę pirwowzór. 207 Jon And Vangelis - STATE OF INDEPENDENCE Najsłabsze nagranie z pierwszej wersji płyty. 206 Wilki - ELI LAMA SABACHTANI Jedna z najważniejszych polskich płyt. Na pewno nie nr 1, nie jestem pewien czy podium. 205 The Velvet Underground - HEROIN Mało od nich znam, ale to chyba lubię najbardziej. 204 Led Zeppelin - WHEN THE LEVEE BREAKS I znowu Zeppelini, tym razem ze świetnej IV. 203 Elton John - ROCKET MAN Jedyny Elton, ale daleko mu do moich ulubionych. 202 Janis Joplin - MERCEDES BENZ Fajna miniaturka. 201 Stevie Wonder - ANOTHER STAR Z kapitalnej płyty. 200 Joni Mitchell - THE RIVER Dopiero teraz zauważyłem, że nie ma w moim topie Woodstocku i nie wiem czemu. 199 Varius Manx - PIOSENKA KSIĘŻYCOWA Emu lubię i nie jest to jedyne nagranie tutaj. 198 Yes - CLOSE TO THE EDGE Jedną ich płytę uwielbiam, ale lubię co nieco z innych, w tym to. 197 Black Sabath - WAR PIGS Ztych znanych ich nagrań to jest moje ulubione. I w ten sposób wypadli lepiej niż Black Sabbath. 196 Wings - MULL OF KINTYRE Bitlesi po rozpadzie nagrywali świetne rzeczy. Paul między innymi w tym zespole. 195 Grażyna Łobaszewska - ZA SZYBĄ Przeróbka pięknego utworu Naszej Basi Kochanej. 194 Marek Grechuta - KOROWÓD Pierwsze pięć płyt Grechuty to rewelacji. Niestety w tym topie są tylko z jednej (ale za to aż trzy). 193 The Band - THE NIGHT THEY DROVE OLD DIXIE DOWN Pierwsze chyba nagranie zespołu, jakie usłyszałem w ciągu ostatnich ponad 30 lat. 192 Don McLean - VINCENT Z płyty American Pie, a to nagranię lubię bardziej niż tytułowe. 191 Leonard Cohen - HALLELUJAH Jedno z nielicznych dobrych nagrań z najsłabszego okresu Cohena. 15 miejsce w jego topie, ale po najnowszej płycie pewnie około 20. 190 Led Zeppelin - THE RAIN SONG Trochę nietypowe granie jak na nich. 189 Gerry Rafferty - BAKER STREET Coś jeszcze słyszałem od niego, ale tylko to kojarzę. 188 Republika - KOMBINAT Pierwsze nagranie Republiki i mi się nie spodobało. I było tak przez wiele lat. 187 Patti Smith - GLORIA Pani, którą znam niestety za słabo. 186 Bryan Adams & Rod Stewart & Sting - ALL FOR LOVE Rod po raz drugi, Sting i Bryan pierwszy (ale wszyscy ostatni). 185 Soundgarden - SPOONMAN Chyba moje ulubione ich nagranie. 184 Elżbieta Wojnowska - ZAPROŚCIE MNIE DO STOŁU Gwiazda polskiej poezji śpiewanej. Nagrała jeszcze sporo kapitalnych utworów, o których nikt nie pamięta. 183 The White Stripes - I JUST DON'T KNOW WHAT TO DO WITH MYSELF Jedyny utwór z Elephanta. SNA było dosyć blisko. 182 Led Zeppelin - I'M GONNA CRAWL Najnowsze nagranie Zeppelinów tutaj. 181 This Mortal Coil - SONG TO THE SIREN Piękna przeróbka Buckleya. 180 Queen - SOMEBODY TO LOVE Kolejny Queen, ale nadal sporo przed nami. 179 The Cranberries - ZOMBIE W t6opie zespołu dopiero na 21 miejscu, ale pewnie w tej chwili byłoby wyżej. Jedyny ich utwór tutaj. 178 Tori Amos - CORNFLAKE GIRL Tori na początku nie lubiłem, a potem miałem na nią fazę. Teraz to jednak tendencja opadowa. 177 Tracy Chapman - TALKIN' 'BOUT A REVOLUTION A tutaj ciągle zwyżkowa. 176 Jethro Tull - HEAVY HORSES Nr 2 tutaj. Ogólnie jeszcze niżej. W zasadzie lubię ich do l. 70-tych, ale nr 1 to połowa 80-tych. 175 Pink Floyd - WISH YOU WERE HERE Ze zdecydowanie ich płyty nr 1. I wcale nie jestem pewien czy obecnie to byłoby jej podium, bo miejsca 2-4 bardzo wyrownane. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 29.12.2019 01:01 PM Druga porcja, bo chciałbym jutro skończyć. 174 Morawski Waglewski Nowicki Hołdys - NAJMNIEJSZY ODDZIAŁ ŚWIATA Ze znakomitej płyty Świnie. I z jednej strony szkoda, że przestali istnieć, z drugiej gdyby nie rozpad to pewnie by nie powstało Voo Voo. 173 Breakout - MODLITWA Czołówka nagrań zespołu (ale nie ostatni utwór w tym topie) z kiedyś ulubionej płyty zespołu. 172 Perfect - LOKOMOTYWA Z OGŁOSZENIA To taki utwór, który ma wszystko, żeby mi się nie podobać, a jednak chwyta. Ale to nie ostatni Perfect. 171 Red Box - FOR AMERICA Kapitalny debiut. Pozostałe płyt jej nie dorównują. A na tej płycie mam kilka utworów, które wyżej cenię. 170 Klaus Mitffoch - STRZEŻ SIĘ TYCH MIEJSC Pierwsza dwójka nagrań zespołu. Kiedyś lubiłem ten utwór zdecydowanie bardziej. 169 Lady Pank - WCIĄŻ BARDZIEJ OBCY Mój nr 10 w topie zespołu sprzed kilku lat. Teraz może byłoby nieco wyżej. 168 Dżem - PAW Swego czasu mój numer 1 zespołu, ale częściej za DWKPN, teraz zdecydowanie niżej (ale nadal czołówka). 167 Sigur Rós - SAEGLOPUR Gdy utwór pojawił się na LP3 to mnie zachwycił (wcześniej o nich nawet nie słyszałem). W moim topie ich nr 3. Niestety potem zespół poszedł na komercję. 166 Rare Bird - SYMPATHY Inne ich nagrania tak mnie nie przekonały, więc niezbyt dogłębnie poznawałem ten zespół. 165 The Doors - LIGHT MY FIRE Pewnie będę się powtarzał, ale przez wiele lat znałem tylko wersję Feliciano i w chwili obecnej nie jestem pewien, która bardziej mi się podoba. W topie zespołu miejsce 19. Będą jeszcze dwa utwory, które w topie też miałem wyżej. 164 Klan - EPIDEMIA EUFORII Utworu spodziewałem się wyżej, bo to mój ulubiony Klan, a zespół bardzo cenię. 163 Dżamble - SZCZĘŚCIE NOSI TWOJE IMIĘ Tutaj też zaskoczenie in minus, bo to nagranie z jednej z moich ulubionych płyt. I to raczej z jej czołówki. 162 Pink Floyd - ECHOES Jedyni Floydzi spoza WYWH. W topie Floydów daleko (sporo dalej niż nagranie, które już tu było). 161 Skaldowie - KRÓLICZEK Skaldowie to jeden z moich ulubionych zespołów, ale w zestawie są w większości piosenki, które mniej lubię (ale dwie jeszcze tu będą). 160 Prince - PURPLE RAIN Jeden z dwóch utworów Księcia, które lubię. Drugi poznałem w studyjnej wersji nie tak dawno. 159 Breakout - CO SIĘ STAŁO KWIATOM Niekwestionowany nr 1 zespołu. Ta kapitalna harmonijka to mistrzostwo. 158 Młynek Kawowy - MŁYNEK KAWOWY Właściwie powinno być jako Janusz Grzywacz, ale to tak odległe od tego, co robił np w Laboratorium, więc niech tak zostanie. Nagranie świadomie stworzone jako kicz. 157 Lady Pank - MINUS 10 W RIO A to jest nr 1 LP. Od momentu poznania poza konkurencją. 156 Fool's Garden - LEMON TREE Zabłysnął tym utworem, a szkoda, bo miał jeszcze kilka ciekawych nagrań (ale jednak to według mnie jest najlepsze). 155 Elżbieta Mielczarek - POCZEKALNIA PKP Nie byłem wtedy gotów na panię Elę i do tego utworu dosyć długo się przekonywałem (i chyba z tych, które były na LP3 uważam za najsłabszy, np może na poziomie Wielkiego koła). 154 Anna Maria Jopek - JA WYSIADAM Utwór, którego fragment textu swego czasu był na jednym z wieżowców w Jeżycach (bohaterka pewnej powieści odczytała go jako zachętę do samobójstwa, a to utwór afirmujący życie). 153 Skaldowie - CAŁA JESTEŚ W SKOWRONKACH Kolejny (tytułowy) utwór z jednej z najbardziej znanych płyt zespołu. Piękna, kunsztowna ballada. 152 Talking Heads - ROAD TO NOWHERE Nr 1 zespołu (a znam całą dyskografię). 151 Grzegorz Tomczak & Iwona Loranc - SZUKAŁEM CIĘ WŚRÓD JABŁEK Artysta znany w kręgach miłośników piosenki poetyckiej tym nagraniem dał się poznać szerszej publiczności. W tym nagraniu zachwyca mnie kontrabas. 150 Genesis - BLOOD ON THE ROOFTOPS Bardzo lubię płyty z Hackettem po odejściu Gabriela. Mój nr 24 zespołu (4 z W&W). 149 Santana & Rob Thomas - SMOOTH Supernatural to chyba największy komercyjny sukces Carlosa, a zarazem świetna płyta. Nagranie z jej czołówki. 148 Queen - INNUENDO Zespół po dziesięciu latach grania słabych rzeczy nagrał płytę, na której pojawiły się dobre utwory, ale tylko ten poziomem dorównywał temu, co tworzyli w l. 70-tych. 147 Vangelis - CONQUEST OF PARADISE Rzadko zauważam muzykę w filmie, a jeszcze rzadziej odbieram ją pozytywnie. Tym nagraniem mnie zachwycił (film był też świetny). 146 The White Stripes - ICKY THUMP Po raz ostatni w tym topie. Na 22 w moim topie (tuż za nagraniem, które tutaj było niżej). 145 Aerosmith - CRYIN' Przez wiele lat z trójki wielkich ballad z Grypy najwyżej ceniłem Crazy. Teraz jednak najbardziej leży mi właśnie ta. 144 Marillion - SCRIPT FOR A JESTER'S TEAR W topie Marillion u mnie na pierwszym, ale później w głosowaniu w forumowym topie trzecie. AQle nadal uwielbiam. 143 The Beatles - COME TOGETHER Z braku czasu nie sprawdzałem tego, na co nie głosowałem w poprzednich topach, a co jest w zestawie. I pewnie jeden taki utwór (wtedy musiał mi się mniej podobać) pewnie byłby wyżej. No ale może nie wyżej niż trzy inne utwory, które jeszcze się pojawią. 142 Anawa - ABYŚ CZUŁ Z polskiej płyty nr 1. No ale kilka utworów z niej lubię bardziej (jeden jeszcze się pojawi, swoją drogą dla mnie to miłe zaskoczenie, że w zestawie do PTWC są aż dwa, bo nie spodziewałem się żadnego, a jeżeli już to nie tych). 141 Santana - EUROPA Carlos co jakiś czas nagrywał takie instrumentalne gitarówki. Ta nie jest moją ulubioną, ale wolę ją bardziej niż Sambę pa ti. 140 Mike Oldfield - TUBULAR BELLS Najdłuższy utwór w tym zestawie. Prawie 49 minut. 139 Queen - WE ARE THE CHAMPIONS Utwór, który sporo u mnie zyskał w ostatnich latach. Kiedyś bardziej bym się spodziewał Rhapsody (której nie będzie). 138 Genesis - I KNOW WHAT I LIKE (IN YOUR WARDROBE) Na cztery utwory z Gabrielem w zestawie trzy pochodzą z Selling i wszystkie trzy są w moim topie (ten z Baranka się nie załapał). 137 Dżem - DZIEŃ, W KTÓRYM PĘKŁO NIEBO To utwór, który naprzemiennie z Pawiem (ale dłużej) bywał moim nr 1 zespołu. Teraz już nie ma na to szans. 136 John Lennon - WOMAN IS THE NIGGER OF THE WORLD Ulubione nagranie solowe Lennona. 135 Joe Cocker - WITH A LITTLE HELP FROM MY FRIENDS Bardzo ciekawa wersja, ale jednak wyżej cenię pierwowzór. 134 Kult - DO ANI Jedyny utwór Kultu tutaj, chociaż pewnie gdybym miał więcej miejsce to pewnie jeszcze więcej niż jeden się załapał. 133 David Bowie - LIFE ON MARS Dołożyli ten utwór w tym roku i dzięki temu David załapał się na coś w tym topie. I on zamyka moją setkę w głosowaniu na TTWC. 132 Cat Stevens - WILD WORLD Jest tylko jeden jego utwór, którego nie lubię i oczywiście jest w zestawie. Na szczęście są dwa inne i te oczywiście się załapują (jeden będzie później). 131 The Beatles - ELEANOR RIGBY Jeden z ulubionych (chyba nawet nr 1) utworów z czasów sprzed Pieprza. 130 Roberta Flack - KILLING ME SOFTLY WITH HIS SONG Dla mnie to sztandarowy i wzorcowy utwór soulu. 129 Red Hot Chili Peppers - UNDER THE BRIDGE Mój nr 2 zespołu i jedyny w tym topie. 128 Led Zeppelin - SINCE I'VE BEEN LOVING YOU II i III lubię zdecydowanie mniej niż I i IV. A to jedna z perełek z Trójki. 127 Edyta Bartosiewicz - SEN Pierwszy superhit Edyty. Kapitalny utwór (ale będzie tutaj jeszcze jeden sporo wyżej). 126 Elżbieta Adamiak - JESIENNA ZADUMA Od tego utworu zaczęła się kariera Eli, która swego czasu była w pewnych kręgach kultową wykonawczynią. 125 Blood, Sweat And Tears - LUCRETIA McEVIL Uwielbiam ten zespół. Jedna z największych gwiazd jazz-rocka, o której mało już kto pamięta. Wielka zadyma na dęciakach i kapitalny wokalnie David Clayton-Thomas. Będą raz jeszcze (więcej ich w zestawie nie było). RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - EVENo - 29.12.2019 01:26 PM Oj sporo tu dobrego. Nawet nie wymieniam, bo będzie tego ponad połowa. Mam nadzieję, że w czołówce będzie podobnie. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 29.12.2019 02:12 PM Znając Twój i mój gust to może nie być tak dobrze. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 29.12.2019 11:09 PM Porcja trzecia (dzisiaj ostatnia): 124 Pod Budą - BALLADA O CIOTCE MATYLDZIE Zdecydowanie mój ulubiony utwór grupy. A ten marsz w końcówce jeszcze podciąga notę. 123 O.N.A. - DRZWI Na pewno podium nagrań zespołu (całe zajmują utwory z Modliszki). 122 Skaldowie - OD WSCHODU DO ZACHODU SŁOŃCA Nagranie z ulubionej płyty Skaldów (no jednej z dwóch) i na pewno nie mój nr na niej i nawet nie podium. 121 Dżamble - WYMYŚLIŁEM CIEBIE Dżamble po raz drugi i nie ostatni. Tym razem niespodziewanie wyżej niż Szczęście (ale to raczej zły odbiór tamtego utworu). 120 Republika - TELEFONY Żaden polski wykonawca nie ma tylu utworów co oni. I od tego utworu zacząłem lubić Republikę, a apogeum tego osiągnęło (no to się jeszcze okaże). 119 Guns N'Roses - WELCOME TO THE JUNGLE To też nie powinno mi się podobać, ale jak widać nie zawsze jest tak jak powinno. Ale jest tendencja zniżkowa. 118 Republika - MAMONA W zasadzie Republika po reaktywacji znacznie mniej mnie przekonuje, ale są wyjątki i to nie jest ten najwyższy tutaj. 117 Renata Przemyk & Kasia Nosowska - KOCHANA Mój nr 9 w topie Renaty (w topie Kasi pewnie byłoby wyżej). 116 VooVoo - JAK GDYBY NIGDY NIC Starałem się opierać na wersjach z płyt studyjnych i nie wiem czy utwór przez to nie stracił, bo wersja na składance Radio Nieprzemakalnych brzmi lepiej. Ale jeżeli nawet to nie byłaby znacząca różnica. Świetnie wypada na koncertach, w Toruniu w barku Odnowy zagrali ponad pół godziny. 115 Santana - BLACK MAGIC WOMAN Tutaj siłą rzeczy dałem singlową wersję, bo albomowa łączy się z innym utworem. Świetny wczesny Santana (najwyżej notowany jego utwór). 114 Varius Manx - ZANIM ZROZUMIESZ Nr dwa zespołu, bo na pierwszym jest Zabij mnie. 113 Meat Loaf - I'D DO ANYTHING FOR LOVE (BUT I WON'T DO THAT) Tutaj wersja singlowa utworu nie miałaby szans się załapać. Ten utwór brzmi właściwie tylko w wersji 12-minutowej z albumu (i zawsze mnie zaskakuje, że już się kończy). 112 Cat Stevens - MORNING HAS BROKEN Stevens po raz drugi i ostatni. Nigdy nie słuchałem całościowo (nawet tego, co mam opisane), więc nie wiem, na którym miejscu by było (ale raczej nie na pierwszym). 111 Clannad - ROBIN (THE HOODED MAN) Lata 80-te to były takie czasy, gdy ulice potrafiły się wyludniać, kiedy w telewizji leciał serial. Nie każdy, ale bywały takie i Robin Hood do nich należał. Dla mnie serial wszechczasów, a do tego okraszony cudowną muzyką z tym tematem głownym. 110 Tool - SCHIZM Jako trójkowicz wiele zespołów poznawałem dzięki LP3. Tool dzięki temu utworowi. I pewnie byłby u mnie na podium gdyby nie dwie ostatnie płyty, zdecydowanie najlepsze w dorobku zespołu. 109 Budka Suflera - SEN O DOLINIE W Polsce do l. 90-tych prawie nikt nie znał pierwowzoru, a ten utwór znało bardzo wielu. Ale sporo z nich stwierdzało, że jednak Budka zrobiła to lepiej. Tak przy okazji (bo nie ma to wpływu na miejsce) to polski text jest znacznie lepszy. 108 Peter Gabriel - MERCY STREET Gabriel po raz pierwszy (będzie jeszcze dwa razy i też ze świetnej płyty So). 107 The Doors - RIDERS ON THE STORM W trójkowym topie pewnie będą najwyżej, u mnie na miejscu drugim (chociaż dystans do lidera jest znacznie mniejszy niż przed rokiem). 106 Tadeusz Woźniak - ZEGARMISTRZ ŚWIATŁA Najlepszy utwór z pierwszej płyty, ale ja zdecydowanie wolę nagrania z drugiej (i jeszcze jedno, które się pojawiło tylko na singlu). 105 Portishead - GLORY BOX To chyba mój ulubiony zespół trip-hopowy. I jedno z ich ulubionych nagrań. 104 Róże Europy - STAŃCIE PRZED LUSTRAMI Dla mnie Róże skończyły się na pierwszej płycie. A to jest numer 2 z niej. 103 King Crimson - STARLESS Najniżej notowane nagranie King Crimson. Kompletnie tym razem się ze mną mijało. 102 Genesis - ENTANGLED Drugie z nagrań Genesis z okresu z Hackettem, a bez Gabriela (oba dołożone w tym roku). Mój nr 5 w topie zespołu i nr 2 tutaj. 101 Mr Z'oob - KAWAŁEK PODŁOGI Tym nagraniem zespół zadebiutował i od razu mnie zachwycił. 100 Fish - VIGIL Po nagraniu czwartej płyty (zdecydowanie słabszej od trzech poprzednich) Fish rozstał się z Marillionem i jak dla mnie Marillionowi nie wyszło to na zdrowie, a Fishowi jak najbardziej. A ten utwór uważam za jeden z najlepszych w jego dorobku. 99 The Doors - THE END W głosowaniu na poprzedni ten utwór był 87 miejsc wyżej niż Jeźdźcy, a tym razem ledwo się obronił. 98 SBB - Z KTÓRYCH KRWI KREW MOJA W l. 70-tych w czwartkowej, polskiej muzycznej poczcie UKF chyba za każdym razem pojawiał się jakiś utwór SBB, czasem więcej niż jeden. Mnie wtedy nie przekonywali (do tej pory zresztą nie do końca), ale dwa utwory zawsze uwielbiałem i to był jeden z nich. 97 Jethro Tull - SONGS FROM THE WOOD Jeden z moich ulubionych (sprawdziłem i to mój nr 2) i najwyżej tu notowany utwór zespołu. 96 Maryla Rodowicz - REMEDIUM Przez wiele lat odbierałem ten utwór jako zbyt mało piosenkowy, ceniąc znacznie wyżej wersję Czerwonych gitar. Teraz obie oceniam na równym poziomie. 95 Phil Collins - IN THE AIR TONIGHT Pierwszy utwór z debiutanckiej płyty Phila. Nigdy później nie zbliżył się do tego poziomu. 94 King Crimson - I TALK TO THE WIND Zdecydowanie najsłabszy utwór na debiucie, ale i tak się z nim przeprosiłem i już nie drażni mnie jego tam obecność. 93 Republika - BIAŁA FLAGA Ten utwór byłby u mnie znacznie niżej, gdyby nie ta nawalanka na klawiszach pod koniec utworu. 92 Cheap Trick - IF YOU WANT MY LOVE Zdecydowanie mój ulubiony Cheap Trick. A utworu bym nie poznał, gdyby nie dowcip, który zrobił Marek N. Przedstawił to nagranie jako utwór reaktywowanych Beatlesów i ludzkość się na to nabrała. Na Liście można było usłyszeć przed nim utwór zrozpaczonej słuchaczki Jak oni mogli to zrobić Johnowi. 91 Elvis Costello - SHIPBUILDING Utwór napisany dla Roberta Wyatta, ale Elvis (jedyny, którego uznaję) wykonał to lepiej. 90 Archive - LIGHTS 89 Archive - AGAIN Tym razem Again jest wyżej, ale normalnie to Lights mocniej mnie biorą. Ale ogólnie to chyba odsłuchy nie były dobrym czasem dla Archive. 88 Muddy Waters - HOOCHIE COOCHIE MAN Najstarszy utwór tutaj i jedyny klasyczny blues wykonywany przez klasycznego bluesmana. 87 Aya RL - UNIKAJ ZDJĘĆ Od początku był to mój ulubiony utwór zespołu. 86 Red Box - CHENKO Tutaj zrobiłem wyjątek, ale oparłem się na singlu. No ale jest on znacznie wcześniejszy niż wersja albumowa i mocno się od niej różni. 85 The Beatles - HEY JUDE Gdyby pierwsze trzy minuty były równie rewelacyjne jak cztery kolejne to utwór byłby zdecydowanie wyżej. 84 Dżem - WHISKY Początkowo utworu nie lubiłem (było to w czasach, kiedy text miał znacznie większy wpływ na odbiór utworu; na wszelki wypadek napiszę, że nadal ma, ale na odbiór, a na ocenę już nie) utworu, ale zyskiwał w moich oczach, żeby obecnie być nrem 1 zespołu. 83 INXS - NEVER TEAR US APART Pierwszy poznany utwór zespołu i nigdy nic nie zakwestionowało jego miejsca nr 1 w ich dorobku. 82 Katie Melua - SPIDER'S WEB Tak sobie myślę, że gdybym przed topem dogłębnie przeanalizował zestaw i dodał utwory, które w ostatnich latach odrzuciłem to Rowery by się gdzieś znalazły, ale nie sądzę, żeby wyżej niż ten utwór (jeden z moich ulubionych). 81 Republika - NIEUSTANNE TANGO I jeszcze raz Republika. O ile po pierwszych nagraniach debiutancka płyta mnie rozczarowała, to kolejna zrobiła świetne wrażenie (poza Bosym gastronomem). A to jest mój nr 1 z niej, a w topie zespołu utwór był drugi (chociaż poza nr 1 czołówka jest bardzo wyrównana i tym razem nr 10 pojawi się wyżej). RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 30.12.2019 02:02 PM Teraz czterdziestka w całości, a potem będzie najlepsza czterdziestka w dwóch ratach: 80 Pink Floyd - SHINE ON YOU CRAZY DIAMOND Nie spodziewałem się, że najwyżej notowani Floydzi (to ich numer 1) skończą tak nisko. No ale myślę, że większości utworów spodziewałbym się wyżej. 79 Grzegorz Turnau - PAMIĘĆ W czołówce mojego topu Grzegorza był mocny ścisk i to spowodowało, że nr 2 znalazł się tutaj za utworami z niższych miejsc. 78 Starship - WE BUILT THIS CITY Kapitalny, dynamiczny utwór. Jedyny w ich wykonaniu, który bardzo cenię. 77 Janis Joplin - PIECE OF MY HEART Kiedy pierwowzór wszedł na listę to pomyślałem sobie, że ta Erma brzmi jak Janis. A potem dowiedziałem się, że Janis to scoverowała. No i jak dla mnie to jej najlepszy utwór. 76 Grażyna Łobaszewska - GDYBYŚ Właściwie powinno być Ergo Band &, ale dla niej stał się początkiem kariery, a o nich mało kto pamięta. Mój nr 1 Grażyny. 75 Maryla Rodowicz & Stan Borys - DZIŚ PRAWDZIWYCH CYGANÓW JUŻ NIE MA Andrzej Zieliński miał talent do pisania pięknych utworów. A że wykonanie jest kapitalne to utwór musiał się w tym topie znaleźć. 74 Meat Loaf - BAT OUT OF HELL Widzę wiele podobieństw między tym utworem, a tym, który był niżej. Ten podoba mi się jednak jeszcze bardziej. Swoją drogą pewnie kiedyś skuszę się na lepsze poznanie jego twórczości. 73 The The - ARMAGEDDON DAYS HERE ARE (AGAIN) W tej dziesiątce jakoś tak się złożyło, że jest dużo utworów, które uważam za najlepsze w dorobku danych artystów (w każdym razie tego, co znam). Tutaj także, ale ogólnie jest to artysta (bo praktycznie to jedna osoba), którego bardzo cenię. 72 Simon And Garfunkel - SCARBOROUGH FAIR Ta piękna staroangielska ballada doczekała się wielu wykonań, ale to jest moje ulubione. Jest także ulubionym nagraniem tego duetu (i znowu zastanawiam się, czy gdybym prześwietlił cały zestaw, to gdzieś w drugiej setce nie znalazłby się Most nad Rzeką Zmartwień). 71 Yes - SOON Co do tego utworu mam mieszane uczucia, zresztą słowo utwór też średnio mi tutaj pasuje. Jest to bowiem wycięte zakończenie z najlepszego ich utworu (z najlepszej zresztą płyty) Gates of delirium. 70 Elżbieta Mielczarek - HOTEL GRAND Na LP3 pojawiły się cztery utwory Eli i żaden furory nie zrobił. Ja jednak bardzo wysoko je cenię, a ten walczy o palmę pierwszeństwa z kapitalnym wykonaniem klasyka Down and out (którego w zestawie niestety nie ma, ale fakt, że są dwa utwory to i tak miła niespodzianka). 69 Dżamble - NAGA RZEKA Z Dżamblami to tutaj wszystko się pomieszało, bo najczęściej to ich mój numer 1 (czasami bywa drugi). 68 Marek Grechuta - ŚWIECIE NASZ No i znowu nagranie z Korowodu. W topie zawsze grane z poprzedzającym go Chodźmy (gdybym to zrobił to pewnie utwór byłby wyżej). Swoją drogą przez wiele lat myślałem, że wstęp do tego utworu to końcówka poprzedzającego (a bez niej z kolei utwór byłby niżej). 67 Anawa - TA WIARA Zaucha to mój polski wokalista nr 1, ale najlepsze rzeczy robił w Dżamblach i Anawie. Ten utwór to też nie jest podium płyty. 66 Björk - ALL IS FULL OF LOVE To też artystka, którą niezwykle cenię, chociaż jej pierwsze solowe płyty mnie aż tak nie przekonywały. Potem było jednak rewelacyjnie, a to nagranie jest jednym z moich ulubionych. 65 Jefferson Airplane - WHITE RABBIT Była Grace w Starshipie, jest i w starszym zespole. I tutaj to też zdecydowanie jej numer jeden w JA. 64 Madness - OUR HOUSE Zespół, który poznałem i polubiłem dzięki temu utworowi. Sympatia się utwierdziła, chociaż żaden poznany później utwór mu nie dorównał. 63 Republika - ŚMIERĆ NA PIĘĆ W topie zespołu miejsce dziesiąte, tuż przed Flagą, ale za Telefonami i Tangiem, które tutaj były wyżej. 62 Maanam - SZAŁ NIEBIESKICH CIAŁ To też nagranie, które nie od razu mnie chwyciło, a teraz ich nr 1. I jedyny Maanam tutaj, bo nic więcej z ich czołowki nie pojawiło się w zestawie. 61 Evanescence - MY IMMORTAL W czasach, kiedy pojawiali się na LP3, lubiłem ich nagrania, ale nie aż tak jak teraz. A to mój nr 1. 60 Perfect - IDŹ PRECZ Kapitalnie zbudowany utwór. 59 Grzegorz Turnau - BRACKA To jest mój nr 7 pana Grzegorza, jeden z pierwszych poznanych i pierwszy, który bardzo polubiłem. 58 Led Zeppelin - STAIRWAY TO HEAVEN Tutaj taki paradox: Jak widać jest wiele utworów, które lubię i cenię bardziej, ale uważam, że ten utwór to najważniejszy utwór w historii muzyki. Przebój wszechczasów. 57 Guns N'Roses - KNOCKIN' ON HEAVEN'S DOOR Pierwowzór Dylana średnio mnie przekonuje (co widać chociażby po tym, że tutaj go nie ma), a ta wersja z kolei brzmi kapitalnie. 56 Anna Maria Jopek - ALE JESTEM Wprawdzie AMJ pojawiła się wcześniej na Liście w świątecznym tercecie, ale dopiero ten utwór zwrócił na mnie swoją uwagę. Z kapitalnym utworem, którego text (później miała sporo takich utworów) spowodował, że lubiłem ją jeszcze bardziej niż ceniłem. A ten utwór zawsze należał do moich ulubionych. 55 Kenny Loggins - WELCOME TO HEARTLIGHT Kolejny z wykonawców, u których liczy tylko jeden utwór. Pozostałe mi znane toleruję, może nawet trochę lubię, a ten to petarda. 54 Leonard Cohen - SUZANNE Utwór, który uwielbiam zarówno w wersji autorskiej jak i w licznych przeróbkach (które często nie ustępują pierwowzorowi albo nawet bywają lepsze). W każdym razie to był mój nr 3 w topie Leonarda. 53 Voo Voo - GDYBYM Krótko mówiąc tym razem kompletnie nie podszedł mi ten utwór. Spodziewałem się go w top 10. 52 Dżamble - MASZ PRZEWRÓCONE W GŁOWIE Tytuł utworu dokładnie oddaje mój stan umysłu w sprawie tego zespołu. Ale to jednak kapitalny utwór i jego miejsce na pewno nie jest za wysokie. 51 Jon And Vangelis - THE FRIENDS OF MR. CAIRO Absolutnie najlepsza rzecz, którą stworzył ten duet. Dzieje się w nim tyle, niespodzianka goni niespodziankę, a potem utwór się niespodziewanie szybko skończył. No i teraz zaczynają się utwory, które dostaną ode mnie punkty w tutejszym topie. 50 King Crimson - EPITAPH Drugi tutaj utwór z debiutu zespołu i zarazem ich najbardziej znany utwór. Ja go aż taką estymą nie darzę, ale to od zawsze mój ulubiony zespół. 49 Tears For Fears - SOWING THE SEEDS OF LOVE Zespół, który kojarzy mi się z mnóstwem koszmarnych nagrań i tylko kilkoma, które toleruję. Ten to zdecydowanie ich najlepsze dzieło, ale pewnie dlatego, że bardzo mocno jest zanurzone w beatlesowskich klimatach i co więcej, nawet wśród ich utworów byłby bardzo wysoko. 48 Enya - MAY IT BE Wybór Enyi do zaśpiewania utworu w pierwszej części ekranizacji Tolkiena był strzałem w jedenastkę. I chociaż nagrała wiele przepięknych utworów to jednak ten brzmi mi najlepiej. 47 King Crimson - THE COURT OF THE CRIMSON KING Court tylko trzy miejsca wyżej niż Epitaph to jednak jest spore zaskoczenie. Ale jakoś tak wyszło. 46 Spandau Ballet - GOLD Z nimi mam podobnie jak z TFF, chociaż nie brzmią mi ogólnie aż tak źle i procentowy udział utworów, które odbieram pozytywnie. A tutaj najbardziej mnie zachwyca to szaleństwo na przeszkadzajkach. 45 Hey - MISIE Mój nr 3 Heya (a gdybym miał oceniać biorąc pod uwagę także słowa to pewnie byłby mój nr 1). 44 The Waterboys - THE WHOLE OF THE MOON I znowu kolejny nr 1 wykonawcy (dopiero przy opisach stwierdzam, że jest ich nadspodziewanie dużo). Jeden z zespołów, które uwielbiam, chociaż ostatnie kilka lat, nieco posuło im markę. 43 Dire Straits - PRIVATE INVESTIGATIONS Są dwa utwory, które walczą u mnie o palmę pierwszeństwa w dorobku tego wykonawcy. Obydwa pochodzą z tej samej płyty (ten drugi to tytułowy). 42 King Crimson - MOONCHILD Pierwszy z zapowiedzianych trzech utworów, które dodałem, bo uznałem, że być tutaj muszą. Ten akurat dlatego, że skoro są cztery pozostałe z debiutu to tego nie może zabraknąć, szczególnie że ten należy do trzech utworów, które walczą o palmę pierwszeństwa na tej płycie. Tym razem okazał się być nrem 2. Szczególnie mnie zachwyca ten totalnie odlotowy fragment po raczej typowym początku. 41 Mr. Z'OOB - KARTKA DLA WALDKA Dołożyli mi pierwszym utworem, a drugim jeszcze podnieśli poprzeczkę (ale w żadnym późniejszym nagraniu nie zbliżyli się do poziomu pierwszej dwójki; jednak zawsze ich uwielbiałem, a koncertowo (już w nowym składzie) wypadali kapitalnie). A jak pierwszy raz usłyszałem utwór to przeżyłem szok, bo pierwsze półtorej linijki brzmią prawie identycznie jak piosenka Eli Adamiak. Ale autor w refrenie przeprasza jej autora za tą zżynkę. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - Kuba1201 - 30.12.2019 04:21 PM Z tej czterdziestki na plus te: 78 Starship - WE BUILT THIS CITY 77 Janis Joplin - PIECE OF MY HEAR 70 Elżbieta Mielczarek - HOTEL GRAND 68 Marek Grechuta - ŚWIECIE NASZ 64 Madness - OUR HOUSE 58 Led Zeppelin - STAIRWAY TO HEAVEN 57 Guns N'Roses - KNOCKIN' ON HEAVEN'S DOOR 56 Anna Maria Jopek - ALE JESTEM 48 Enya - MAY IT BE 46 Spandau Ballet - GOLD Wielka szkoda, że Led Zeppelin i Gunsi tak nisko No i spodziewałem się Pink Floyd dużo wyżej RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 30.12.2019 04:33 PM Kuba1201 napisał(a):Wielka szkoda, że Led Zeppelin i Gunsi tak niskoKto wie, może jeszcze coś się od jednych lub drugich pojawi. Rzekłbym nawet, że coś na pewno. Kuba1201 napisał(a):No i spodziewałem się Pink Floyd dużo wyżejNo ja też, ale rzekłbym, że w tym topie to jest chroniczne. Rzadko który utwór jest wyżej niż się spodziewałem. Ale po prostu jest tyle tego dobrego. Miłym zaskoczeniem jest to, że znasz i lubisz panią Elę. No i nie mogę się oprzeć, bo fajny utwór Ci wyszedł w jednym przypadku: Kawałek mojego słuchu. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - Dobromiera - 30.12.2019 07:11 PM Raczej "Kawałek Mojego Słuchaj". RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - EVENo - 30.12.2019 07:22 PM Zaliczyłbym "Kawałek mojego słuchania" RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - AKT! - 30.12.2019 07:59 PM no proszę, nawet Velveci się załapali znalazłbym tu sporo świetnych rzeczy (s&g, "gdybyś", anawa, "skowronki"), ale też trochę takich, których nie znoszę (meat loaf!) no i jest disco starship RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 30.12.2019 08:02 PM Przedostatnia porcja: 40 Kaczmarski & Gintrowski & Łapiński - MURY 39 Kaczmarski & Gintrowski & Łapiński - ŹRÓDŁO (WĄWÓZ) W 1981 niespodziewanie pojawia się kaseta Mury. Niespodziewanie, bo to były czasy komuny. Wspaniała rzecz, która stała się wówczas (przynajmniej w pewnych kręgach) obiektem uwielbienia. A numerem 1 dla prawie wszystkich był utwór tytułowy. Ja mam innych faworytów, ale ich w zestawie nie ma. 38 Frankie Goes To Hollywood - WELCOME TO THE PLEASUREDOME Tutaj przyjąłem wersję z CD, która w zasadzie uznawana jest za obowiązującą, bo na winylu były dwa utwory, które potem połączono w jeden (dołączono 36-sekundowy wstęp). To najdłuższy utwór w ścisłej czołowce, dłuższy jest dopiero na 89 miejscu. 37 King Crimson - 21ST CENTURY SCHIZOID MAN Najwyżej notowany utwór z debiutanckiej płyty. Najostrzejszy na niej, w zasadzie bliższy ciężkiemu rockowi niż progowi, który wypełnia resztę płyty. 36 Peter Gabriel & Kate Bush - DON'T GIVE UP Numer dwa duetów w tym zestawieniu. Numer dwa Petera G tutaj, a jak można zauważyć poniżej jeżeli chodzi o Kate to niżej. Głos Kate dopełnia ten utwór, bez niej byłoby zdecydowanie gorzej. 35 Edyta Bartosiewicz - DZIECKO Numer dwa Edyty u mnie (i numer 1 za słowa). 34 Kate Bush - ARMY DREAMERS Utwór poznałem dopiero wtedy, gdy został dodany do głosowania. Wcześniej nie miałem przekonania do wcześniejszych niż Dreaming płyt Kate, a z pewnych względów do tej szczególnie. Ale spodobało mi się od razu i stało się stałym bywalcem moich głosowań na topy. 33 Garbage - I THINK I'M PARANOID Garbage nie jest zespołem, który bardzo bym lubił, ale kilka utworów mi się podobały. Jednak tylko dwa uważam za znakomite i ten jest w tej dwójce. 32 Sade - SOLDIER OF LOVE W topie Sade zajęło trzecie miejsce (przed nią były dwa inne utwory z tej, moim zdaniem zdecydowanie najlepszej płyty). Teraz jednak spadłoby na miejsce czwarte. Jeżeli ktoś nie wie dlaczego, to niech zajrzy na moją listę. 31 Led Zeppelin - DAZED AND CONFUSED Jak już wspomniałem, Zeppelini jeszcze się pojawią i właśnie to czynią w kapitalnym utworze z mojej ulubionej pierwszej płyty. 30 Turbo - FABRYKA KEKSÓW W moim odczuciu nic by się nie stało, gdyby zespół po nagraniu tego utworu się rozwiązał. Nic z tego, co później nagrał mnie nie przekonało, a oszczędzone byłoby mi słuchanie w topach Dorosłych dzieci. To nagranie to kapitalna wersja utworu Dzikiego Dziecka. Ale trzeba trafić na wersję, która ma 9:27 (ponoć oryginalna ma 11:15, ale jest źle zmixowana i to bolero, które wgniata w fotel kompletnie tam nie brzmi). 29 Blood, Sweat And Tears - SPINNING WHEEL Wspominałem już, że uwielbiam ten zespół? No, a w tym nagraniu osiągnęli szczyt swoich możliwości. 28 The Beatles - I WANT YOU (SHE'S SO HEAVY) Utwór dodany w zeszłym roku do zestawu miał debiutancką tremę i znalazł się na dalekim miejscu, przez co teraz musiał się przedzierać do czołowki i wyszło mu to świetnie. Najwyżej notowany numer zespołu (no ale skoro nie ma w zestawie takich przebojów jak Walrus czy Fool na hillu to nie mogło być inaczej). 27 Stan Borys - JASKÓŁKA UWIĘZIONA Stan Borys po raz drugi, ale pierwszy samodzielnie. Nagranie z bardzo dobrej (choć nierównej) płyty Szukam przyjaciela i największy z niej przebój, chociaż dwa utwory stamtąd cenię wyżej. 26 Budka Suflera - JEST TAKI SAMOTNY DOM Sztandarowe nagranie zespołu z czasów, kiedy tworzył jeszcze świetne rzeczy. Mój nr 2 zespołu. No i ten moment, na który zawsze czekam czyli kiedy Cugowski zaczyna śpiewać z Alibabkami refren. 25 Wolna Grupa Bukowina - SIELANKA O DOMU Piosenka turystyczna to enklawa, z której mało co dociera do szerszej publiczności (a są tam piękne utwory). Bukowina to jeden z wyjątków (może nawet jedyny). Zespół wybitny, wykonawca wielu przepięknych utworów do słuchania i do śpiewania na rajdach. W zestawie do PTWC są tylko dwa utwory (ten drugi akurat znacznie słabszy, szkoda że zamiast niego nie ma Majstra Biedy czy Rzeki, bo te utwory by się tutaj pojawiły, a ten drugi bardzo wysoko). 24 Perfect - NIEWIELE CI MOGĘ DAĆ Uwielbiam utwory z dobrze wykorzystanymi klawiszami. Tutaj udało się to rewelacyjnie. Ten utwór to ścisła czołówka ich ulubionych nagrań. 23 King Crimson - IN THE WAKE OF POSEIDON Wyżej niż wszystko z debiutu jest tytułowy utwór z drugiej płyty, którą cenie wyżej. Ten utwór miał bardzo dziwną drogę od samego końca (bo tak zaczynały utwory, które z zestawu zostały jakiś czas temu wyrzucone), bo chyba tylko przy pierwszym przesłuchaniu przeszedł dalej, przy wszystkich kolejnych znajdował się w grupie, co do której się zastanawiałem czy odrzucić czy przepuścić dalej (raz czy dwa nawet zamykał stawkę przepuszczonych). A przy kolejnym przesłuchaniu brzmiał mi lepiej i tak to poszło. 22 Led Zeppelin - BABE, I'M GONNA LEAVE YOU Kolejny przedstawiciel kapitalnej pierwszej płyty. Jak dla mnie rasowe bluesisko. 21 Bajm - MAŁPA I JA Mój nr 1 Bajmu. Niestety solówka w końcu utworu psuje wcześniej stworzone wrażenie i utwór nie jest wyżej. 20 Kate Bush - CLOUDBUSTING A po Dreaming, które w całości doceniłem znacznie później przyszło Hounds i Running zrobiło na mnie pozytywne wrażenie. Ale dopiero ten utwór totalnie mnie zachwycił. W moim topie Kate miałem chyba na niego złą fazę i znalazł się na miejscu 17 (a opisywany wcześniej utwór był 8). 19 Genesis - DANCING WITH THE MOONLIT KNIGHT Teraz do końca seria numerów jeden kolejnych wykonawców. Na początek Genesis z ulubionej ich płyty z okresu z Gabrielem. 18 Wilki - ABORYGEN Jak już pisałem z repertuaru Wilków cenię tylko jedną płytę i jedno nagranie z kolejnej (o tym już nie pisałem). Ten utwór zdecydowanie odbiega od reszty płyty (no może ma trochę wspólnego z Erollem). Później z gorszym skutkiem starali się nawiązać do tego klimatu w Navoie (które też lubię). 17 Wings - LIVE AND LET DIE Oprócz tego, że to mój ulubiony numer Wings to także bezdyskusyjnie mój nr 1 z utworów z Bonda. 16 Peter Gabriel - RED RAIN No i po raz kolejny nagranie z So. W zestawie jest jeszcze Młot, ale to chyba tam najsłabszy utwór. Dwa ostatnie utwory są już w top 10 mojego głosowania na TTWC, bo w top 15 jest aż siedem utworów, których nie ma w zestawie do głosowania. Przy okazji może ktoś chciałby strzelić, jacy wykonawcy będą w top 15 (tylko jeden jest dwa razy, przy czym raz w duecie). RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - Sundrajta - 30.12.2019 08:44 PM Skaldowie będą? RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 30.12.2019 08:51 PM Przekonasz się. Rozumiem, że to jest strzał? RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 30.12.2019 08:54 PM AKT! napisał(a):jest disco starshipMoże i disco. Mi to nie przeszkadza. Inna sprawa, że tak tego nie odbieram. AKT! napisał(a):znalazłbym tu sporo świetnych rzeczy (s&g, "gdybyś", anawa, "skowronki")Że Skowronki i Anawa to mogłem przewidzieć, S&G raczej też. Cieszy mnie, że lubisz gdybyś. AKT! napisał(a):(meat loaf!)Jakoś to przeżyję. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - Sundrajta - 30.12.2019 09:06 PM No tak Skaldowie to strzał. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - neo01 - 30.12.2019 10:12 PM Że na pierwszym? Może w polskim topie, ale też pewnie nie. Ja jednak obstawiam "Islands" jako jeden z tych extra dodanych, drugi typ to Kate B. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - kajman - 30.12.2019 10:18 PM neo01 napisał(a):Że na pierwszym?Chyba chodziło mu o top 15. neo01 napisał(a):Może w polskim topieMyślisz, że polskie utwory nie będą wysoko? Może i nie aż tak (przekonacie się), ale jeszcze sześć się pojawi (trzy z zestawu, trzy spoza). RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - neo01 - 30.12.2019 10:30 PM Myślę że polskie nie zajmą najwyższych dwóch pozycji, a co do tego który będzie najwyżej mam innego faworyta. RE: kajmanowa namiastka top Topu WszechCzasów 2019 - Yacy - 30.12.2019 10:58 PM (30.12.2019 02:02 PM)kajman napisał(a): 46 Spandau Ballet - GOLDzaskakująca pozycja. zapewne nic mnie już tak nie zaskoczy w Twoim TWC jakby nie było zaliczani są/byli do new romantic ale mnie nigdy do siebie nie przekonali. chyba najmniej z tych popowo-romantycznych dopiero nie tak dawno jak skojarzył mi się ich utwór z dźwiękami podobnymi do Sade, polubiłem ich jeden utwór. o! niespodzianka to GOLD Starship też nieco zaskakuje ale dużo dużo mniej. jeszcze jedno - dosyć długo utwór Kenny Logginsa wydawał mi się utworem TOTO zupełny przypadek sprawił, że w końcu zapamiętałem, że to KL |