kajman30 nr 75 z 18.04.08 - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Listy poszczególnych użytkowników (/forumdisplay.php?fid=4) +---- Dział: kajman33 (/forumdisplay.php?fid=32) +---- Wątek: kajman30 nr 75 z 18.04.08 (/showthread.php?tid=1587) |
kajman30 nr 75 z 18.04.08 - kajman - 17.04.2008 07:07 PM Tym razem postaram się krótko. A. Podium: 1. 28 tydzień na 1 To co nienazwane. 2. Niepojęte i ulotne z każdym przesłuchaniem biorą mnie mocniej i stąd awans. Nowości: 6. Zawsze wiedziałem, że jeżeli 10000 days (wings pt 2) dostanie szansę, to sobie poszaleje. 12. Z dwóch poznanych piosenek nowego SDM Wiersz o płaczu bierze mnie znacznie mocniej, sczególnie w warstwie muzycznej (text też piękny z 1 małym zgrzytem). 15. Czy tylko mi się wydaje, że w Repentane jest coś z Doorsowskich klimatów? 17. Mam wrażenie, że tym zaskoczę wielu. Ale nic nie poradzę, że Na siedem tak mi się spodobało. 30. Zdecydowanie wolę wersję Michaela B, ale Feeling good jest takim utworem, że w wykonaniu fachowców zawsze będzie brzmiało świetnie. To jedyna nowość, która trafiła tu z poczekalni. Pozostałych piosenek tydzień temu jeszcze nie znałem. 37. Antimatter od pewnego czasu zawsze u mnie się pojawia, a Epitaph od razu zrobiło na mnie wrażenie. 39. Volta to moja płyta nr 2 2007 r., ale The dull flame of desire do moich faworytów na niej nie należy, ale Bjork złych rzeczy praktycznie nie nagrywa. 45. Shine a light to utwór z bardzo dobrego okresu Stonsów, a wersja koncertowa zagrana jest z niezłym zębem. Skoki: 11 Niespodziewanie w tym tygodniu Cavalettas stało się moim ulubionym utworem wśród znanych mi utworów z ostatniej płyty TMV. 14. Summers lost to najbardziej pozakręcany znany mi utwór Hurtu, a ja lubię taką muzykę. 1. 1. 33 TO CO NIENAZWANE - Anna Maria Jopek 2. 4. 2 NIEPOJĘTE I ULOTNE - Anna Maria Jopek 3. 2. 14 JESZCZE W ZIELONE GRAMY - Raz Dwa Trzy 4. 3. 29 ZRÓB CO MOŻESZ - Anna Maria Jopek 5. 6. 2 VANDERLUST - Bjork 6. N 1 10000 DAYS (WINGS PT 2) - Tool 7. 8. 2 CHODŹMY - Grzegorz Turnau 8. 7. 10 NAGLE - Anna Maria Jopek 9. 11. 13 WITCH'S BREW - Peter Cincotti 10. 16. 2 SPRÓBUJ MÓWIĆ KOCHAM - Anna Maria Jopek 11. 23. 3 CAVALETTAS - The Mars Volta 12. N 1 WIERSZ O PŁACZU - Stare Dobre Małżeństwo 13. 17. 2 AUTOPORTRET WITKACEGO - Strachy na Lachy 14. 41. 2 SUMMERS LOST - Hurt 15. N 1 REPENTANCE - Dream Theater 16. 21. 8 LAUDANUM - The Chronicles of Israfel 17. N 1 NA SIEDEM - Zakopower 18. 10. 54 THE FUNERAL - Band Of Horses 19. 15. 17 A LITTLE PIECE OF HEAVEN - Avenged Sevenfold 20. 27. 7 THE STATE OF MASSACHUSETS - Dropkick Murphys 21. 9. 34 NIE ZABIJAJ - Katarzyna Groniec 22. 13. 31 ANESTHETIZE - Porcupine Tree 23. 20. 3 (YOUR LOVE KEEPS LIFTING ME) HIGHER AND HIGHER - Michael McDonald 24. 22. 8 GOLIATH - The Mars Volta 25. 12. 35 M.I.A. - Avenged Sevenfold 26. 26. 10 NIE OMIJAJ MNIE - Anna Maria Jopek 27. 29. 4 I'M NOT IN LOVE - Queen Latifah 28. 33. 18 GDZIEKOLWIEK - Grzegorz Turnau 29. 28. 17 ENCORE JESZCZE RAZ - Strachy na Lachy 30. N 1 FEELING GOOD - Muse 31. 18. 9 CZAS - Katarzyna Groniec 32. 31. 2 SING FOR THE SUBMARINE - REM 33. 40. 2 WIOŚNIE NIE - Basia Stępniak-Wilk & Wojciech Mann 34. 19. 2 DARK STAR - Fish 35. 24. 14 AFTERLIFE - Avenged Sevenfold 36. 25. 10 MATULU - Digitalllove 37. N 1 EPITAPH - Antimatter 38. 36. 13 DYBUK - Żywiołak 39. N 1 THE DULL FLAME OF LOVE - Bjork & Anthony Haggerty 40. P 9 NW5 - Madness 41. 34. 2 NUDE - Radiohead 42. 44. 4 IT HAD BETTER BE TONIGHT - Michael Buble 43. 32. 10 CITIZEN / SOLDIERS - 3 Doors Down 44. 35. 12 NOTHING IS RETURN (WALK AWAY) - Down 45. N 1 SHINE A LIGHT - The Rolling Stones 46. 46. 5 COMIN' HOME BABY - Michael Buble & Boyz II Men 47. 37. 3 BLESSED FEET - Tord Gustafsen Trio 48. P 21 INTENSION - Tool 49. 39. 8 PUSH YOUR HEAD TOWARDS THE AIR - Editors 50. 38. 36 SOLAR WINDS - Devin Townsend poczekalnia: POETRY MAN - Queen Latifah 43. AUTUMN - Carla Bruni 50. ALONE WITH THE SEA - Hurt RUBEN'S TATOO - Songdog 42. BROKEN HARP - PJ Harvey 47. DANCE OF THE MANATEE - Fair to Midland 13TH STAR - Fish 49. GOOD DAY MY ANGEL - Myslovitz 48. LYRA - Kate Bush ARC OF THE CURVE - Fish KAWAŁEK PODŁOGI 2008 - Mr Zoob COPACABANA - Barry Manilow 45. EXAM ROOM - Hermano KAZIMIERZ WIERZYŃSKI - Strachy na Lachy LOST - Avenged Sevenfold WE CLOSE OUR EYES - British Sea Power TALL TALES TASTE LIKE SOUR GRAPES - Fair to Midland PIOSENKA STARYCH KOCHANKÓW - Raz Dwa Trzy DREAM ON - Kelly Sweet SKY IS OVER - Serj Tankian THANK YOU FOR LISTENING - Hurt NOTHING COMPARES 2 U - Jimmy Scott ICKY THUMP - The White Stripes MANSARD ROOF - Vampire Weekend CONQUEST - The White Stripes SHADOWS - Jamie Scott & the Town FOR THOSE WHO AREN'T HERE - Ceti SAW SOMETHING - Dave Gahan APRIL FOOLS AND EGGMEN - Fair to Midland NIEPRZYGODA - Happysad WISH YOU WERE HERE - David Gilmour SKŁAMAŁABYM - Anna Maria Jopek UNFURL - Katatonia FIGHTING FOR A LOST CAUSE - Antimatter MINIATURE BIRDS - Grand Archives leżakownia: 5. 14 A MY NIE CHCEMY UCIEKAĆ STĄD - Strachy na Lachy 14. 14 THE ICE HOTEL - Stacey Kent 30. 9 MIRACLES - Dave Gahan PRAISE LAMENTED SHADE - Paradise Lost ZABIESZCZADUJ Z NAMI - Stare Dobre Małżeństwo/The Gruz Brothers Band STRANGE TIMES - The Black Keys ANGELENE - Hey & Agnieszka Chylińska DECLARE INDEPENDENCE - Bjork FUTERKO - Basia Stępniak-Wilk nieszczęśliwa 7: NASZA LIZBONA - Ewa Bem DIG LAZARUS DIG - Nick Cave & The Bad Seeds TWO SISTERS - Fiction Planes SAVING US - Serj Tankian - kleschko - 17.04.2008 07:14 PM kajman napisał(a):Shine a light to utwór z bardzo dobrego okresu Stonsów, a wersja koncertowa zagrana jest z niezłym zębem.Zgadzam się z Tobą. Nie tak dawno oglądałem film. Scorsese odwalił kawał dobrej roboty. Tak wyśmienicie pokazanego koncertu chyba w kinie jeszcze nie było. Gorąco polecam tym, którzy go jeszcze nie widzieli - Yacy - 17.04.2008 07:31 PM kajman napisał(a):37. N 1 EPITAPH - Antimatterrewelacyjna nowość!!! - abd3mz - 17.04.2008 07:52 PM Skupię się na nowościach: kajman napisał(a):6. Zawsze wiedziałem, że jeżeli 10000 days (wings pt 2) dostanie szansę, to sobie poszaleje.Jednak myślałem, że będzie poza 10. Który to Twój utwór na płycie? kajman napisał(a):12. Z dwóch poznanych piosenek nowego SDM Wiersz o płaczu bierze mnie znacznie mocniej, sczególnie w warstwie muzycznej (text też piękny z 1 małym zgrzytem).Drugi to "Akt miłosny albo życie"? Nie wiem czy misie to uda, ale chyba będziesz mógł poznać trzeci. [Jeśli będziesz chciał.] [A przy okazji co Ci zgrzyta w tekście?] kajman napisał(a):15. Czy tylko mi się wydaje, że w Repentane jest coś z Doorsowskich klimatów?Jeśli pozwolisz to wrócę do tego świeżo po przesłuchaniu. kajman napisał(a):17. Mam wrażenie, że tym zaskoczę wielu. Ale nic nie poradzę, że Na siedem tak mi się spodobało.Raczej nie słyszałem. Wydaje misie, że to nie moje klimaty, ale skoro polecasz. kajman napisał(a):37. Antimatter od pewnego czasu zawsze u mnie się pojawia, a Epitaph od razu zrobiło na mnie wrażenie.Na mnie od razu nie zrobiło, ale z każdym przesłuchaniem zyskuje. [Nie wiem dlaczego skojarzyło misie, że to stary utwór i nie myślałem o nim jako o kandydacie do listy.] kajman napisał(a):39. Volta to moja płyta nr 2 2007 r., ale The dull flame of desire do moich faworytów na niej nie należy, ale Bjork złych rzeczy praktycznie nie nagrywa.Właśnie w tych okolicach spodziewałem się debiutu. EDIT: Teraz widzę, że w Shoutboxie nie doczytałem, że pisałeś o nowościach w 20. kajman napisał(a):45. Shine a light to utwór z bardzo dobrego okresu Stonsów, a wersja koncertowa zagrana jest z niezłym zębem.To co słyszałem w Minimaxie nie przekonało mnie, żeby sięgnąć po płytę, ale skoro polecasz. - kajman - 17.04.2008 10:38 PM abd3mz napisał(a):Skupię się na nowościach:Raczej nie słyszałem. Wydaje misie, że to nie moje klimaty, ale skoro polecasz. kajman napisał(a):37. Antimatter od pewnego czasu zawsze u mnie się pojawia, a Epitaph od razu zrobiło na mnie wrażenie.[Nie wiem dlaczego skojarzyło misie, że to stary utwór i nie myślałem o nim jako o kandydacie do listy.] kajman napisał(a):6. Tak na oko 3 lub 4, ale musiałbym jeszcze ocenić na ucho, bo dawno innych utworów nie słyszałem.kajman napisał(a):45. Shine a light to utwór z bardzo dobrego okresu Stonsów, a wersja koncertowa zagrana jest z niezłym zębem.To co słyszałem w Minimaxie nie przekonało mnie, żeby sięgnąć po płytę, ale skoro polecasz. 12. Płaxa. 17. i 45. Ja nie polecam tylko wstawiam na swoją listę. A co do 17, to do tej pory nic ich mi się nie podobało. 37. No wiesz, bo już jest utwór o takim tytule, stary, z 1969 r. - abd3mz - 18.04.2008 12:31 AM kajman napisał(a):12. Płaxa.Tak myślałem. Mi może trochę też, ale tak tyci, tyci. [Może gdybym potrafił znaleźć lepsze słowo to przeszkadzało by mi bardziej.] Cytat:17. i 45. Ja nie polecam tylko wstawiam na swoją listę.To Ty jeszcze nie zauważyłeś, że jak coś wstawiasz na listę to mi to rekomendujesz? kajman napisał(a):37. No wiesz, bo już jest utwór o takim tytule, stary, z 1969 r.Takiej odpowiedzi mogłem się spodziewać. - ku3a - 18.04.2008 09:56 AM w czolowce nic, co by mnie interesowalo. mam nadzieje, ze "Summers Lost" powalczy z ta zesztywniałą czolowka. w dodatku "M.I.A." ponad 2 razy nizej niz tydzien temu. musze sie zapoznac z ta wersja "Shine A Light". - p.u.r.h. - 18.04.2008 01:38 PM Najwyższa nowość była do przewidzenia Ale nie przypuszczałem że będzie aż tak wysoka U mnie jednak już nic z tego nie będzie: za bardzo osłuchane Za to może jednak coś będzie z nowością numer trzy: długo nie słuchałem ostatniego DT i teraz po dłuższej przerwie robi lepsze wrażenie niż na początku Fajne skoki Hurt i MarsVolty, chociaż to nie są ich moje ulubione kawałki Nie mogę też nie wspomnieć o pozycji numer 16 - abd3mz - 18.04.2008 11:25 PM Zgodnie z zapowiedzią wracam. kajman napisał(a):15. Czy tylko mi się wydaje, że w Repentane jest coś z Doorsowskich klimatów?Według mnie jest i to zdecydowanie. Pierwsze pięć i pół minuty jest w stylu "porkowym", ale później do samego końca jest bardzo "doorsowo". Chyba najbardziej podoba ja misie głosy dochodzące z różnych stron, a wokalna końcówka jest rewelacyjna. kajman napisał(a):37. N 1 EPITAPH - AntimatterPrzed chwilą sprawdziłem, że moich zasad nie spełnia. kajman napisał(a):RUBEN'S TATOO - SongdogNie pochwaliłeś się, że znasz ten utwór. Czego jeszcze nie znasz z mojej 30-tki? - Jopkolog - 19.04.2008 11:35 AM kajman napisał(a):2. 4. 2 NIEPOJĘTE I ULOTNE - Anna Maria JopekTa piosenka ratuje nieco pozycję spadającego mocno (oj, aż 10 w dół na 47!) Torda Gustavsena... Jego piękne i delikatne piano brzmi tutaj nad wyraz subtelnie... Tym bardziej cieszy mnie wysoka pozycja tego kawałka - kajman - 20.04.2008 08:59 AM abd3mz napisał(a):12. Wydaje mi się, że bexa byłoby lepsze, ale tylko niewiele i też by mi zgrzytało.kajman napisał(a):12. Płaxa.Tak myślałem. Mi może trochę też, ale tak tyci, tyci. [Może gdybym potrafił znaleźć lepsze słowo to przeszkadzało by mi bardziej.] 17. Ja to rozumiem, ale myślałem, że są granice. Ja też korzystam z innych list (w tym całymi garściami z Twojej), ale jak nie mam zaufania do wykonawcy, to raczej do niego nie sięgam, a do piosenek raz przesłuchanych to już prawie nigdy nie wracam. - kajman - 20.04.2008 09:16 AM ku3a napisał(a):w czolowce nic, co by mnie interesowalo. mam nadzieje, ze "Summers Lost" powalczy z ta zesztywniałą czolowka.To, że Cię nie zainteresowało, to mnie nie dziwi, ale określenie czołówki jako zesztywniałej to jednak znaczna przesada. W pierwszej 7 cztery utwory ze stażem góra 2-tygodniowym. Nawet na podium utwór, który ma 2 tygodnie. - kajman - 20.04.2008 09:27 AM p.u.r.h. napisał(a):1. Najwyższa nowość była do przewidzenia Ale nie przypuszczałem że będzie aż tak wysoka1. Ja też nie przypuszczałem, że aż tak. Oceniałem ją na początek 2 dziesiątki, ale to jest jeden z lepszych utworów na świetnej płycie. U mnie nie istnieje chyba pojęcie za bardzo osłuchane. To co nienazwane i The funeral mam już przesłuchane ponad 150 razy i nadal świetnie sobie radzą. Chociaż czasem bywa, że niektóre smaczki przechodzą jakby mimo uszu i utwór trochę traci. 3. Akurat ten utwór robi na mnie chyba najlepsze wrażenie z poznanych przeze mnie z tej płyty. Chyba, bo mam niezydentyfikowane 6 1/2 minuty prawie na pewno z tej płyty tylko źle opisane. 4. Co do Marsa to też wydawało mi się, że nie jest ulubiony, a teraz niespodziewanie pobił Goliatha. A Hurt ma kilka utworów na porównywalnym dla mnie poziomie i nie powiem, który jest najlepszy. 5. To jest utwór, który może jeszcze zamieszać, a może już nic nie zrobić. Przy niektórych utworach mogę lepiej wyczuć, co uczyni, ale ten do nich nie należy. - kajman - 20.04.2008 09:36 AM abd3mz napisał(a):15. No cóż, dla mnie początek jest bardzo doorsowski. Potem to wrażenie znika i w drugiej części pojawia w mniejszym natężeniu.kajman napisał(a):15. Czy tylko mi się wydaje, że w Repentane jest coś z Doorsowskich klimatów?Według mnie jest i to zdecydowanie. Pierwsze pięć i pół minuty jest w stylu "porkowym", ale później do samego końca jest bardzo "doorsowo". Chyba najbardziej podoba ja misie głosy dochodzące z różnych stron, a wokalna końcówka jest rewelacyjna. 37. Ja też po tym komentarzu sprawdziłem i moich też nie spełnia, ale przyjąłem zasadę, że jeżeli coś przypadkowo się pojawiło, to już nie wyrzucam (ale raczej u mnie już furory nie zrobi). Z Twojej 30 nie znam tego, czego poznać nie chcę, czyli na pewno RPWL i Lao Che i chyba już niczego więcej. - kajman - 20.04.2008 09:41 AM Jopkolog napisał(a):Akurat jazz lubię w zupełnie innym stylu i dlatego taki (mogę go określić ułatwiony, ale to nie w pełni oddaje jego istotę) nie dochodzi zbyt wysoko. A Anna Maria to dla mnie zupełnie inna bajka i to niezwykle piękna.kajman napisał(a):2. 4. 2 NIEPOJĘTE I ULOTNE - Anna Maria JopekTa piosenka ratuje nieco pozycję spadającego mocno (oj, aż 10 w dół na 47!) Torda Gustavsena... Jego piękne i delikatne piano brzmi tutaj nad wyraz subtelnie... Tym bardziej cieszy mnie wysoka pozycja tego kawałka - abd3mz - 20.04.2008 11:18 AM Cytat:17. Ja to rozumiem, ale myślałem, że są granice. Ja też korzystam z innych list (w tym całymi garściami z Twojej), ale jak nie mam zaufania do wykonawcy, to raczej do niego nie sięgam, a do piosenek raz przesłuchanych to już prawie nigdy nie wracam.Jeszcze się nie zdarzyło, żeby utwór który był/jest na Twojej liście oceniłbym poniżej 7/10, więc jak tylko mam możliwość to się z nimi zapoznaję. kajman napisał(a):Z Twojej 30 nie znam tego, czego poznać nie chcę, czyli na pewno RPWL i Lao Che i chyba już niczego więcej.No to bardzo dużo znasz. Dzisiaj będzie jedna nowość w 30, ale nie będziesz musiał jej poznawać. [To nie jest utwór z Twojej listy.] - Jopkolog - 28.04.2008 09:52 PM kajman napisał(a):Akurat jazz lubię w zupełnie innym stylu i dlatego taki (mogę go określić ułatwiony, ale to nie w pełni oddaje jego istotę) nie dochodzi zbyt wysoko. Tord Gustavsen Trio jako jazz "ułatwiony"??? No to już szczyt wszystkiego!!! Jak mawia Pani Frał z "Włatców Móch" - toż to Apokalipsa o jakiej się nawet świętemu Janowi nie śniło!!! Jak elegancki i delikatny jazz spod znaku wytwórni ECM można nazwać "ułatwionym"!!! Kajman! Przywołuję Cię do porządku - kajman - 29.04.2008 07:02 PM Jopkolog napisał(a):Ależ Nie przeczę, że ten jazz jest elegancki i delikatny, ale niekoniecznie jest to to, czego w jazzie szukam. Oczywiście lubię także jazz i elegancki i delikatny, ale przy okazji dużo bardziej pozakręcany - tutaj idealnym przykładem jest Jan Garbarek. Ale lubię także bardze jazz dziki i nieokiełznany, taki jak Mahavishnu Orchestra, jak Weather Report, jak Art Ansamble of Chicago.kajman napisał(a):Akurat jazz lubię w zupełnie innym stylu i dlatego taki (mogę go określić ułatwiony, ale to nie w pełni oddaje jego istotę) nie dochodzi zbyt wysoko.Tord Gustavsen Trio jako jazz "ułatwiony"??? No to już szczyt wszystkiego!!! Jak mawia Pani Frał z "Włatców Móch" - toż to Apokalipsa o jakiej się nawet świętemu Janowi nie śniło!!! |