Notowanie 69 (29.03.08) - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Zamrażarka (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Domowa Lista Przebojów (/forumdisplay.php?fid=27) +---- Wątek: Notowanie 69 (29.03.08) (/showthread.php?tid=1459) Strony: 1 2 |
Notowanie 69 (29.03.08) - saferłel - 29.03.2008 11:22 AM Dawno lidera nie zmieniał się u mnie tak szybko. Zaledwie jeden tydzień wystarczył by zdetronizować Blonde Redhead. W sumie porzuciłem słuchanie dyskografii tej grupy, samej piosenki też w tym tyg. nie słuchałem - postawiłem na weselszą nutę ogólnie - więc to wszystko złożyło się na taki wynik. Weselszą nutę jak najbardziej czuć w czołowych dwóch numerach na liście. Uwielbiam tą radość jaka bija z Between My Legs, szczególnie, że Rufus to nie jest pop-piosenkarz i nie serwuje żywych i energicznych kawałków. Ten mu się jednak udał zdecydowanie. Świetna jest szczególnie końcówka, gdzie wszystko ''wzrasta'' podwójnie i słychać tam moty z musicalu The Phantom Of Opera - cudny pomysł Roisin jakimś cudem wyprzedziła Radiohead....którzy na kilka godzin przed ułożeniem listy byli nawet na 1 miejscu. Awansował też Lao, który nie dawno zatrzymał się niebezpiecznie i groził mu spadek. Były już lider (tydzień temu 2 numer) poleciał za to aż na 7. W tym tyg. prawie nie słuchałem Accelerate. 15 oczek w górę i pozycję w top 10 zapewnił sobie Normal. Pj Harvey robi furrorę. Spokojnie przesuwała się w górę, a raz nawet spadła i doszła jednak już prawie do 10. Krzysy przeżywa Siouxsie, której oba numery spadają. Ucieszą się fani Carli, bo spory awans odnotowała. Jest w top 20. Czyli co Francji mnie wpuszczą Najwyższą nowością jest Big Chair z repertuaru Travis, kto nie lubi tej grupy...to może jest to coś dla niego. Zimny numer, nie podobny w ogóle do słodkiego Closer czy Selfish Jean. Przy tym jednak posiadający dobrą melodię. Dalej znów szybko porcja nowych numerów. Miał się pojawić kawałek All Remote And No Control z nowej płyty Avery'ego, ale Maybe zostało przezemnie tak ''skatowane'' i tak mocno polubiane, że nie mogłem tego nie wstawić. Potem już mogłoby nie mieć takie siły rażenia. Tym bardziej, że to muzyka jakiej chyba nie jestem miłośnikiem. Taka nastrojowa ballada, ciemna, głęboka, bez gitar, oparta na smykach i jakiś dzwonkach - aa i jest ta kapitalna końcówka, gdzie w końcu pojawia się ten zaje.... motyw gitarowy The Kooks na 25 - fakt, nowa płyta mnie nie przekonuje. Nie podobał mi się też za bardzo 1 singiel....ale to było wtedy gdy w sieci była tylko akustyczna jego wersja, która nie jest ani na płycie, a na singlu chyba tylko jako bonus. Gahan trzyma się super. Deeper And Deeper pomimo 17 tyg. w top 30 nadal. Skacze Editors i ich wersja Lullaby. Byli już w top 30 kilkanaście godzin temu, ale na razie muszą się zadowolić 34. Podobnie jak w przypadku Porcupine Tree wielki skok zaliczył Moby i jego Kłamstwa. Więc o Mobym w komentarzu do płyt. Ostatnie dwie nowości to nie znany być może nikomu The Kelly Afair czyli typowe indie z Uk w wersji mniejszej niż 2 minuty oraz IAMX z numerem co prawda z 2006, ale teraz ponownie wydawanym na singlu z okazji jakiejś limitowanej edycji płyty, a że przegapiłem tego artystę wcześniej to daję mu szansę teraz. Znów ogromny spadek jest udziałem Middletona, który był jeszcze 3 tyg. temu na 11 miejscu. W top 50 utrzymało się jeszcze Foo Fighters...w sumie łącznie da mu to 3 pkt do ostatecznej klasyfikacji, ale zawsze się może przydać Spadła z listy wreszcie po 20 tyg. Metallica z cudowną interpretacją Only Happy When It Rains. Ciekawe czy coś z repertuaru tego grupy chociaż zbliży się do tego wyniku. Wśród płyt wymieszanie, typowe bardzo jak dla mnie, ale tym razem jest też wymieszanie rocznikowe. Obok najnowszej płyty The Black Crowes, kultowy już Surfin' USA grupy Beach Boys z 1963 roku, a na górze do tego jeszcze jedna ich pozycja, moja ulubiona jak na razie - Shut Down Volume 2. Tak mnie na nich napadło teraz, bo musiałem w końcu poznać ten sampel którego Garbage użyło w Push It, a pochodził on z równie fantastycznego jak Push It, utworu Don't Worry Baby i jak to usłyszałem to nie mogłem się powstrzymać by posłuchać. W ogóle dzięki ciągłemu szukanie wszelkich połączeń danych grup ze ''Śmieciami'' trafiam na masę grup (ale to mój ulubiony sposób wypatrywania właśnie). Kolejny przykład to Republica. Ich muzyka w pewnym sensie jest podobna, ale zdecydowanie bardziej ''bum-bumowa'' - ale spokojnie to elektroniczny-rock a nie żadne techno. Mają świetne przeboje jak Ready To Go czy Drop Dead Gorgeus, a płyta jako całość też trzyma się bardzo dobrze. Chociaż teksty może nie są ich najmocniejszą stroną Druga płytka też sie załapała do notowania, ale to już słabsza rzecz, choć nadal przypiąć jej mogę łatkę - niezła z minusem. Nie napisałem jeszcze o liderze, a to ważn płyta bo prawie 5-gwiazdkowa. Nasłuchałem się jej w tym tyg. masę razy, w ogóle całe QOTSA przesłuchałem mnóstwo razy i jestem ciekaw jak to last fm zliczy, kiedy wreszcie naprawią go, bo ostatnio się pieprzy wszystko w nim :/ Song For The Deaf uznawany jest za ich najlepszą płytę, ja osobiście liczę na świetną formę krążka z 2005 roku czyli Paralyze To Lullabies, który na razie słuchałem raz i ma podstawy ku wysokiej nocie...Takie utwory z SFTD jak No One Know, utwór tytułowy, Another Love Song czy Go With The Flow zapamiętam na zawsze. Połączenie melodii i mocnego brzmienia, bez żadnych zbędnych gadżetów....i fajne klipy. Nirvana w tym tyg. prezentuje się z rzeczami mniej znanymi czyli EP-ką z 1991 oraz zbiorem b-sidów i takim tam pierdół wydanego rok później ;] Zwykle jest tak że genialne grupy mają raczej słabsze takie rzeczy i oczywiście, wiadomo, że te płyty to nie będzie materiał równie znakomity jak na Nevermind czy In Utero, ale są tam kapitalne tracki, nawet na 5 - taki Aneurysm czy Turnaround. I jest też na liście Moby. To chyba była jedna z bardziej oczekiwanych płyt. Po usłyszeniu Alice miałem raczej negatywne odczucia, które poprawiły się gdy drugi singiel (Disco Lies) do mnie trafił, ale ogólnie płyta jednak trzyma poziom tej 1 piosenki. To nie ten Moby co kiedyś. Dużo tu niepotrzebnych i nudnych piosenek (a przecież elektroniczna muzyka może być tak bardzo urozmaicona i pomysłowa! - może być nawet z drugiej strony nie zjadliwa, ale żeby nudziła?) Płyta jest za długa bo trwa godzinę. Końcówka ogólnie lepsza od pierwszej 10, a na wyróżnienie zasługują: Disco Lies, The Stars, I'm In Love i Sweet Apocalypse. Jak się dowiedziałem z pewnego wywiadu 3 singlem będzie numer 2 z tej płyty czyli I Love To Move In Here - i to znowu będzie klapa (bo po pierwszych 3,4 numerach byłem skłonny dac 1'5....skończyło się na 2'5) Lista płyt: 01 - Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002) 02 - Nirvana - Hormoaning [EP] (1991) 03 - Radiohead - My Iron Lung [EP] (1994) 04 - The Beach Boys - Shut Down, Volume 2 (1964) 05 - Republica - Republica (1996) 06 - Nirvana - Incesticide (1992) 07 - The Beach Boys - Surfin' USA (1963) 08 - The Black Crowes - Warpaint (2008) 09 - Republica - Speed Ballads (1998 10 - Moby - Last Night (2008) Notowanie: 01. 03. 03. Rufus Wainwright - Between My Legs 02. 04. 03. Roisin Murphy - You Know Me Better 03. 07. 02. Radiohead - Nude 04. 06. 05. Lao Che - Drogi Panie 05. 01. 05. Blonde Redhead - Spring And By Summer Fall 06. 09. 03. David Gahan - Saw Something 07. 02. 08. R.E.M. - Supernatural Superserious 08. 05. 07. The Kills - U.R.A Fever 09. 11. 04. The Futureheads - The Beginning Of The Twist 10. 25. 02. Porcupine Tree - Normal 11. 08. 10. Manic Street Preachers - The Second Great Depression 12. 17. 05. PJ Harvey - The Devil 13. 16. 07. Lenny Kravitz - Love Love Love 14. 10. 04. Gnarls Barkley - Run 15. 14. 03. Siouxsie Sioux - About To Happen 16. 13. 14. Nick Cave & The Bad Seeds - Dig, Lazarus, Dig!!! 17. 12. 08. Siouxsie Sioux - Here Comes That Day 18. NE. 01. Travis - Big Chair 19. 27. 03. The Enemy - This Song 20. 30. 04. Carla Bruni - Autumn 21. 18. 11. The Hooosiers - Worst Case Scenario 22. 24. 06. Waglewski, Fisz, Emade - Dziób Pingwina 23. NE. 01. Eric Avery & Shirley Manson - Maybe 24. 19. 06. The Cure - Fascination Street (Live) 25. NE. 01. The Kooks - Always Where I Need To Be 26. 21. 17. David Gahan - Deeper And Deeper 27. 20. 08. She Wants Revenge - Written In Blood 28. 15. 07. Supergrass - Diamond Hoo Ha Man 29. 22. 04. Manic Street Preachers - Umbrella 30. 45. 02. Moby - Disco Lies 31. 31. 05. Menomena - Rotten Hell 32. 23. 05. Sztywny Pal Azji - Kostium Davida Byrne 33. 26. 16. Muchy - Terroromans 34. 42. 02. Editors - Lullaby 35. 28. 07. Anita Lipnicka & John Porter - Old Time Radio 36. 37. 02. Counting Crows - You Can't Count On Me 37. 29. 14. The White Stripes - Conquest 38. NE. 01. IAMX - The Alternative 39. 33. 16. Radiohead - Jigsaw Falling Into Place 40. 32. 11. The Rapture - The Sound 41. 39. 06. Tori Amos - Almost Rosey 42. NE. 01. Be Your Own Pet - The Kelly Affair 43. 36. 09. The Wombats - Moving To New York 44. 38. 12. The Smashing Pumpkins - Pomp And Circumstances 45. 35. 11. Goldfrapp - A&E 46. 41. 06. Bryan Adams - I Thought I'd Seen Everything 47. 43. 16. Arctic Monkeys - Teddy Picker 48. 34. 07. Malcom Middleton - We're All Going To Die 49. 40. 14. The Raveonettes - Dead Sound 50. 49. 19. Foo Fighters - Long Road To Ruin ---------------------------------------------------------------------------------- 51. 44. 10. Lady Pank - Dobra Konstelacja 52. 48. 15. Blackfield - Epidemic 53. 47. 17. Interpol - No I In Threesome 54. 46. 09. Morcheeba & Judy Tzuke - Enjoy The Ride 55. 50. 14. Klaxons - As Above So Below Z listy wypady: z 51 - British Sea Power - Waving Flags - po 11 tyg. z 52 - Roisin Murphy - Let Me Know - po 21 tyg. z 53 - Metallica - Only Happy When It Rains (Live) - po 20 tyg. z 54 - The Wombats - Let's Dance To Joy Division - po 19 tyg. z 55 - Morrissey - That's How People Grow Up - po 8 tyg. - kleschko - 29.03.2008 11:34 AM saferłel napisał(a):02. 04. 03. Roisin Murphy - You Know Me BetterSłuchałem sobie dzisiaj rano jej płytki. Budzi ludzi... saferłel napisał(a):09. 11. 04. The Futureheads - The Beginning Of The TwistU mnie też na 9. saferłel napisał(a):20. 30. 04. Carla Bruni - AutumnJednak z wjazdem do Francji nie powinno być problemu saferłel napisał(a):30. 45. 02. Moby - Disco LiesNózka tańczy... Co raz bardziej chwyta saferłel napisał(a):38. NE. 01. IAMX - The AlternativeA tego jeszcze nie znam - Fresh - 29.03.2008 12:01 PM Lenny Kravitz - Love Love Love (do góry, do góry, do góry! - no co, on 3 razy, to ja też, a co!) Carla Bruni - Autumn (jeśli do jesieni będzie na topie, to wtedy masz zaproszenie do Pałacu) - saferłel - 29.03.2008 12:40 PM Haha Ty i kleshko jesteście chyba odpowiedzialni za promocję tej piosenki w Polsce, tajni agenci Najpierw piszecie, że nie wpuszczą mnie do Francji jak nie pójdzie w górę, teraz obiecujecie Pałaca wzamian za długie utrzymywanie się w czołówce No ładnie.... - Listoholik - 29.03.2008 02:55 PM saferłel napisał(a):09 - Republica - Speed Ballads (1998 a ten nawias się nie zamyka, nie kończy? - saferłel - 29.03.2008 04:03 PM Żeby wszyscy ludzie byli tak spostrzegawczy jak ty ;]... Tak, to z pewnością największa sensacja tego notowania - Listoholik - 29.03.2008 04:11 PM saferłel napisał(a):to z pewnością największa sensacja tego notowania a co ma być sensacją tego notowania? dla mnie na pewno nie są to Porcupine Tree czy Rufus Wainwright... a Republika nie kończy się nigdy, i to fakt oczywisty - 1981 - 29.03.2008 04:14 PM saferłel napisał(a):18. NE. 01. Travis - Big ChairA dlaczego nie "Eyes Wide Open"? Daj mi jakiś konstruktywny argument. I dlaczego teraz, a nie wcześniej? Uuu...Gnarls Barkley spada. Tak szybko? Za szybko!! - saferłel - 29.03.2008 04:20 PM Nie rozumiem, o co chodziło Ci z tym niekończeniem się Republiki A ja już wolę jak napiszesz, że czegoś nie lubisz niż zwrócisz mi uwagę na brak nawiasa A czemu Eyes Wide Open? Podaj argument Big Chair był moim ulubionym kawałkiem na tej płycie od samego początku. Closer i pozostałe dwa single ''chwyciłi mnie'' i spokojnie swoje odsiedziały na liście, tyle ile mogły...teraz sobie niedawno przypomniałem znów o albumie, posłuchałem jeszcze raz i stwierdziłem, że wypada dać szansę Big Chair. Tak samo jest choćby z moim nowym liderem. Identyczna sytuacja. - Listoholik - 29.03.2008 04:23 PM saferłel napisał(a):już wolę jak napiszesz, że czegoś nie lubisz niż zwrócisz mi uwagę na brak nawiasa Republikę lubię, od zawsze i na zawsze ps. wybacz, nawiasy, to moje zboczenie zawodowe - 1981 - 29.03.2008 04:23 PM saferłel napisał(a):A czemu Eyes Wide Open? Podaj argumentBo ja jestem dziecko MTV i singlowych przebojów. Płyty nie słuchałem, niestety, więc "Big Chair" jeszcze nie znam. "Eyes Wide Open" podoba mi się - zresztą jak prawie cały singlowy dorobek Travisa. - saferłel - 29.03.2008 04:41 PM Aaa to trzeba było od razu pisać, że fanem jesteś Może specjalnie dla ciebie przygoyowałbym wersje top 10 płyt z Republicą na czele Tak jak napisałem kilka fajnych killerów mają. Podoba mi się. 1981 - Ale Eyes Wide Open to nie singiel przecież, chyba że czegoś nie wiem, ale wikipedia kompletnie milczy, tak samo nie ma nic w zapowiedziach płytek w Uk itp... Re: Notowanie 69 (29.03.08) - p.u.r.h. - 29.03.2008 09:23 PM saferłel napisał(a):01 - Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf (2002)Odpowiedni album na odpowiednim miejscu Z pozostałych albumów moje zainteresowanie wzbudza "Warpaint', ale nie miałem jeszcze okazji się zapoznać... Na liście "singli" największym pozytywem jest miejsce 10, z nowości najbardziej interesująco zapowiada się druga od góry, ale wciąż jakoś nie mogę się zabrać za ten album, tym bardziej że te dwa numery które znam z Myspace nie są zbyt zachęcające... - saferłel - 29.03.2008 11:16 PM A ja właśnie zachwyciłem się wręcz Averym gdy usłyszałem 1 singla czyli All Remote z myspace. Kawał dobrej roboty! Pewnie też bez problemu trafi na moją listę w swoim czasie. - stavanger - 30.03.2008 01:08 AM saferłel napisał(a):10. 25. 02. Porcupine Tree - NormalDruga lista z rzędu, na której Normal odnotowuje taki efektowny awans - Aro - 30.03.2008 11:48 AM Bardzo się cieszę z dwóch nowych utworów w TOP 10. Z nowości słyszałem tylko nr 25 i 18 i jak na razie są w górnych stanach stanów średnich . Radiohead za to dobili do podium . Cieszyłbym sie gdyby Normal za tydzien i tam się znalezli choć wydaje się że może byc cięzko . Szkoda natomiast że obsuwa sie The Kills, ale przy takim przetasowaniu w TOP 10 to i tak jest nieźle - ku3a - 31.03.2008 05:15 PM saferłel napisał(a):W tym tyg. prawie nie słuchałem Accelerate.no comments poslucham sobie tego debiutujacego Travisa . "Between My Legs" - niezly tytul . fajnie, ze "Saw Something" juz tak wysoko. nie no, ta akustyczna wersja "Always Where I Need To Be" fatalna byla. musze posluchac calej plyty, na wiosne pewnie jak znalazl. no i Foo Fighters stali sie najdluzej przebywajaca piosenka na liscie. tyle ze to juz raczej ostatni tydzien w 50-ce. Listoholik napisał(a):ps. wybacz, nawiasy, to moje zboczenie zawodowepostów sie nie parsuje - abd3mz - 31.03.2008 08:35 PM Hydropiekłowstąpienie nie debiutuje?! Przypuszczam, że zamiana lidera misie podoba, bo nadal niestety nie znam. [W tym tygodniu skupiam się na płytach.] - saferłel - 31.03.2008 08:37 PM Niezły tytuł i niezła piosenka ;] No ale Homosexualiści (tak!, podkreślam to słowo) piszą naprawdę świetne numery, często z takimi śmiesznymi tytułami, a ostatecznie w tekście są tylko takie niejasna nawiązania Skoro nie słuchałeś Always...w wersji FULL to zapraszam na zwierzaka - zresztą wszystko co nowe tam znajdziesz. W sumie sam się sobie dziwie czemu to SS tak długo, trochę mnie już męczy jego sam widok (siedzi w pliku z 5 miesięcy , teraz dopiero weszło), tak przed każdym posłuchaniem myślę ''Oh ten Gahan, wydałby A Little Lie czy Use You na singlu, a to SS takie oklepane u wszystkich....'' - ale potem nie mogę się powstrzymać od wyrażania zachwytu nad tym numerem Fightersi już faktycznie raczej ostatni tydzień na liście, ale wszystko przed nowym singlem ;] - saferłel - 31.03.2008 08:38 PM abd3mz napisał(a):Hydropiekłowstąpienie nie debiutuje?! Więc odsyłam do chomika! Spokojnie, wiem, że tu połowa ludzi na forum widziałaby by chętnie ten numer u mnie, szczególnie że to ja 1 go zachwalałem Doczekacie się!!! |