DLP - Podsumowanie 2010 roku - Wersja do druku +- Największe forum list przebojów Mycharts.pl (https://www.mycharts.pl) +-- Dział: Personalne listy przebojów (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Dział: Zamrażarka (/forumdisplay.php?fid=13) +---- Dział: Domowa Lista Przebojów (/forumdisplay.php?fid=27) +---- Wątek: DLP - Podsumowanie 2010 roku (/showthread.php?tid=10210) |
DLP - Podsumowanie 2010 roku - saferłel - 26.12.2010 09:29 PM Czas na podsumowanie roku - zestaw, który chociaż pojawia się tylko raz na dwanaście miesięcy, jest u mnie chyba tym najbardziej wyczekiwanym. Wyniki poszczególnych piosenek mam okazję śledzić na bieżąco, jednak nigdy tego nie robię i sam pozostaję w niepewności do ostatniej chwili przed publikacją czołowej 10-tki. W tym roku mam wrażenie, że nie potrafiłbym wskazać na podstawie żadnych przesłanek zdecydowanego lidera, co wyjątkowo dobrze współgra z ideą samozaskoczenia Może paradoksalnie to Wy okażecie się większymi znawcami tematu. Rok 2010 podsumowuję w następujący sposób. Najpierw tradycyjnie przedstawię Wam miejsca 100-51. Bez zbędnego komentarza i fajerwerków. Następnie nieco dokładniej postaram przybliżyć się kolejnego 50 pozycji. Utwory będę postował piątkami przez 10 dni. Życzę odnalezienia jak największej liczby swoich faworytów. Kolejno: pozycja, liczba punktów, najwyższe miejsce, liczba tygodni na liście, wykonawca i tytuł utworu. Miejsca 100-51: 00 - 347,0 - 02 - 17 - Arcade Fire - Suburban War 99 - 348,0 - 04 - 15 - Tricky - Murder Weapon 98 - 350,5 - 06 - 15 - Kings Of Leon - Radioactive 97 - 351,5 - 09 - 16 - Built To Spill - Life's Dream 96 - 352,5 - 08 - 18 - Junior Boys - Dull To Pause 95 - 353,0 - 05 - 14 - Mitchell Museum - Warning Bells 94 - 355,0 - 17 - 17 - Built To Spill - Planting Seeds 93 - 358,0 - 05 - 23 - Hot Chip - Take It In 92 - 361,5 - 08 - 21 - Engineers - Helped By Science 91 - 365,0 - 06 - 17 - Belle & Sebastian - I Didn't See It Coming 90 - 367,0 - 17 - 21 - Atlas Sound - Shelia 89 - 369,5 - 10 - 15 - Benjamin Biolay - Si Tu Suis Mon Regard 88 - 370,5 - 17 - 20 - Beach House - Silver Soul 87 - 371,0 - 14 - 13 - Twin Sister - All Around And Away We Go 86 - 371,5 - 03 - 13 - OMD - If You Want It 85 - 372,5 - 05 - 15 - Monika Brodka - Granda 84 - 378,0 - 04 - 10 - Pet Shop Boys - Together 83 - 379,5 - 06 - 17 - Cee-Lo - Fuck You 82 - 380,0 - 03 - 13 - Ed Drewett - Champagne Lemonade 81 - 380,5 - 09 - 16 - Blonde Redhead - Everything Is Wrong 80 - 382,5 - 04 - 17 - !!! - AM/FM 79 - 383,5 - 06 - 16 - CocoRosie - Trinity's Crying 78 - 387,0 - 12 - 21 - Beach House - 10 Mile Stereo 77 - 389,0 - 05 - 17 - Stone Temple Pilots - Between The Lines 76 - 389,5 - 20 - 21 - Dum Dum Girls - Rest Of Our Lives 75 - 391,0 - 03 - 13 - The Raveonettes - I Wanna Be Adored 74 - 394,5 - 06 - 17 - UNKLE - Natural Selection 73 - 395,0 - 08 - 11 - Stereolab - Everybody's Weird Except Me 72 - 397,0 - 04 - 16 - Piano Magic & Brendan Perry - The Nightmare Goes On 71 - 397,5 - 07 - 18 - Yeasayer - O.N.E. 70 - 401,0 - 03 - 16 - Tindersticks - Harmony Around My Table 69 - 403,5 - 04 - 25 - Skunk Anansie - Squander 68 - 404,5 - 05 - 23 - St. Vincent - Black Rainbow 67 - 406,5 - 21 - 21 - Flying Lotus & Thom Yorke - ...And The World Laughs With You 66 - 407,0 - 06 - 16 - Massive Attack - Girl I Love You 65 - 416,0 - 02 - 09 - Crystal Castles & Robert Smith - Not In Love 64 - 420,0 - 02 - 17 - The xx - VCR 63 - 423,0 - 15 - 17 - Roisin Murphy - Momma's Place 62 - 423,5 - 05 - 17 - Black Rebel Motorcycle Club - River Styx 61 - 431,0 - 08 - 12 - Gorillaz - Doncamatic (All Played Out) 60 - 432,5 - 03 - 22 - Lao Che - Życie Jest Jak Tramwaj 59 - 441,5 - 11 - 17 - Owen Pallet - Midnight Directives 58 - 441,5 - 14 - 20 - Janelle Monáe & Saul Williams - Dance Or Die 57 - 452,5 - 09 - 17 - Griderman - Heathen Child 56 - 456,0 - 01 - 10 - Goldfrapp - Shiny And Warm 55 - 456,0 - 01 - 18 - Gorillaz - To Binge 54 - 457,0 - 08 - 18 - Blonde Redhead - Here Sometimes 53 - 462,5 - 05 - 17 - Caribou - Odessa 52 - 463,5 - 02 - 18 - Jacek Lachowicz - Joy 51 - 465,0 - 02 - 16 - The Pains Of Being Pure At Heart - Say No To Love - AKT! - 26.12.2010 11:21 PM Brzydkie Arkady na końcu! Hahaha - dobrze im tak - prz_rulez - 27.12.2010 04:48 PM Maszynka do nabijania komentarzy w akcji? Jakoś wolę proste podsumowanie, bez zbędnych ceregieli. Ale, tylko moja opinia, ot co. A te połówki skąd się wzięły? - saferłel - 27.12.2010 04:55 PM Jaka znów maszynka? Już pisałem o tym roku temu. To wynika z punktacji. Miejsca 41-61 są punktowane ca pół aż do jedynki, która przysługuje też ostatniej 10-tce. - saferłel - 27.12.2010 05:34 PM Miejsca 50-46: 50. Discodeine & Jarvis Cocker - Synchronize (non-album single) - 470,0 pkt. - 12 tyg. na liście 13 - 1 - 1 - 2 - 6 - 11 - 14 - 15 - 19 - 22 - 24 - 26 - 50 49. Toro Y Moi - Leave Everywhere (non-album single) - 471,5 pkt. - 15 tyg. na liście 32 - 21 - 5 - 3 - 2 - 3 - 6 - 8 - 8 - 16 - 29 - 34 - 44 - 59 - 66 48. Depeche Mode - In Chains (Sound of the Universe) - 473,0 pkt. - 17 tyg. na liście 46 - 33 - 10 - 7 - 8 - 6 - 5 - 7 - 6 - 12 - 19 - 26 - 38 - 47 - 55 - 62 - 68 47. Morcheeba - Self-Made Man (Blood Like Lemonade) - 473,5 pkt. - 23 tyg. na liście 40 - 30 - 28 - 19 - 5 - 7 - 9 - 18 - 20 - 26 - 20 - 26 - 37 - 37 - 35 - 40 - 43 - 44 - 52 - 56 - 62 - 56 - 64 46. Wavves - King of the Beach (King of the Beach) - 476 pkt. - 18 tyg. na liście 38 - 26 - 12 - 14 - 9 - 7 - 4 - 4 - 9 - 14 - 19 - 27 - 37 - 45 - 58 - 59 - 66 - 69 - furbul - 27.12.2010 05:39 PM Faktycznie, bardzo wymowne jest ostatnie miejsce dla tego nagrania AF Bardzo dobrze Granda bardzo nisko. Myślałem, że będzie dużo wyżej. U mnie Szysza w tych rejonach. Cee-Lo podejrzewam, że u mnie będzie znaacznie wyżej. Dobrze widzieć Squander Not in Love tutaj dużo szybciej zyskali uznanie niż u mnie, co widać po wynikach. "Leave Everywhere" było tutaj większym przebojem niestety ;] aha i masz błąd w legendzie - saferłel - 27.12.2010 05:49 PM furbul napisał(a):Faktycznie, bardzo wymowne jest ostatnie miejsce dla tego nagrania AF Bardzo dobrzeWyżej niż ''Month of May'' ;] furbul napisał(a):Granda bardzo nisko.Gdzie tam nisko? Wiesz ile trzeba się napocić, żeby do 100-tki wskoczyć? Cytat:Cee-Lo podejrzewam, że u mnie będzie znaacznie wyżej.O, to zdecydowanie. furbul napisał(a):"Leave Everywhere" było tutaj większym przebojem niestety ;]Nowym kawałkiem się zrehabilitujesz. furbul napisał(a):aha i masz błąd w legendzieWszystko już dobrze. - furbul - 27.12.2010 05:54 PM saferłel napisał(a):Wyżej niż ''Month of May'' ;]Ale czego nie widać mniej boli ;P saferłel napisał(a):Gdzie tam nisko? Wiesz ile trzeba się napocić, żeby do 100-tki wskoczyć?Kilkanaście tygodni pokręcić się w drugiej dziesiątce. saferłel napisał(a):Nowym kawałkiem się zrehabilitujesz.Niezły jest. Muszę się mu jeszcze przysłuchać. Teraz nie jestem w stanie niczego wyrokować. - saferłel - 27.12.2010 05:57 PM furbul napisał(a):Ale czego nie widać mniej boli ;PMnie ''Suburban'' nie boli. Załapał się do top 100 i jest fajnie. Dobra lokata. furbul napisał(a):Kilkanaście tygodni pokręcić się w drugiej dziesiątce.To spróbuj sam Z doświadczenia wiem, że takie kawałki często wypadają lepiej w podsumowaniach niż wielkie hity, co posiedzą trzy razy na pierwszym, ale szybko spadną. - furbul - 27.12.2010 06:09 PM saferłel napisał(a):Z doświadczenia wiem, że takie kawałki często wypadają lepiej w podsumowaniach niż wielkie hity, co posiedzą trzy razy na pierwszym, ale szybko spadną.Wiem. U mnie będą takie przypadki w podsumowaniu - dziobaseczek - 27.12.2010 06:57 PM Faworytów całe morze, szkoda tylko, że Hot Chip - Take It In, Atlas Sound - Shelia i Yeasayer - O.N.E. tak niziutko. - michal91d - 27.12.2010 07:07 PM a ja swoje podsumowanie zacznę jutro, choć widząc ile już pojawiło się na forum myślę sobie, że jestem do tyłu Kings of Leon, Brodka, Gorillaz i Cee-Lo to moi ulubieńcy - AKT! - 27.12.2010 07:21 PM prz_rulez napisał(a):Maszynka do nabijania komentarzy w akcji?Tak, Twoja własna. saferłel napisał(a):50. Discodeine & Jarvis Cocker - SynchronizeŁadnie, jak na 12 tygodni zaledwie! U mnie nadal się czai, ostatnio zapominam o tym... Cytat:49. Toro Y Moi - Leave EverywhereZ niealbumowym Toro mi nie wyszło Cytat:46. Wavves - King of the BeachU mnie też nienisko I w ogóle ładnie graficznie to podsumowanie ten tego - saferłel - 27.12.2010 10:02 PM Cytat:Tak, Twoja własna.No właśnie, chociaż jeden merytoryczny komentarz byłby mile widziany aaktt napisał(a):ostatnio zapominam o tym...Ja też....żeby cię w tej sprawie przypilnować. aaktt napisał(a):U mnie też nieniskoCiekawe czy uda mi się jeszcze jakiś singiel wyciągnąć z tego albumu. Jeszcze dzisiaj opublikuję kolejną ''5''. - AKT! - 27.12.2010 10:09 PM saferłel napisał(a):Ja czekam co najmniej do wiosny, niech się trochę ociepli, bo mi taka muzyka nie wchodzi przy takim mrozie i śnieżycy Tak więc, jeśli do tego czasu nie wydadzą czegoś nowego, to wezmę sobie coś starego.aaktt napisał(a):U mnie też nieniskoCiekawe czy uda mi się jeszcze jakiś singiel wyciągnąć z tego albumu. - saferłel - 27.12.2010 10:24 PM Miejsca 45-41: 45. Alice In Chains - When the Sun Rose Again (Black Gives Way to Blue) - 476,0 pkt. - 17 tyg. na liście 28 - 12 - 12 - 11 - 9 - 6 - 1 - 7 - 12 - 20 - 24 - 33 - 40 - 48 - 58 - 63 - 70 44. Grinderman - Worm Tamer (Grinderman 2) - 484,0 pkt. - 15 tyg. na liście 35 - 24 - 22 - 15 - 9 - 13 - 13 - 12 - 13 - 12 - 12 - 18 - 24 - 34 - 40 43. Wolf Parade - Ghost Pressure (Expo 86) - 491,0 pkt. - 18 tyg. na liście 25 - 11 - 10 - 8 - 6 - 6 - 11 - 14 - 14 - 19 - 26 - 31 - 33 - 45 - 48 - 49 - 62 - 68 42. Broken Social Scene - Forced to Love (Forgiveness Rock Record) - 495,0 pkt. - 20 tyg. na liście 30 - 15 - 2 - 2 - 3 - 5 - 11 - 12 - 12 - 19 - 24 - 31 - 43 - 48 - 51 - 58 - 64 - 59 - 59 - 68 41. Muchy - Przesilenie (Notoryczni debiutanci) - 496,0 pkt. - 20 tyg. na liście 69 - 6 - 2 - 2 - 3 - 4 - 8 - 16 - 20 - 23 - 26 - 31 - 31 - 36 - 41 - 51 - 61 - 62 - 68 - 67 - furbul - 27.12.2010 10:59 PM Z tej piątki najbardziej lubię Przesilenie, choć wszystko podoba mi się mniej lub bardziej. Dobra piątka. - saferłel - 27.12.2010 11:00 PM Patriotyzm - furbul - 27.12.2010 11:04 PM Chyba w stosunku do swojej listy, bo z dwóch piosenek, które były na LPF, Przesilenie radziło sobie dużo duuużo lepiej. - prz_rulez - 28.12.2010 02:25 AM saferłel napisał(a):Cóż, takie jest moje zdanie. Przegladając kilkadziesiąt tego typu podsumowań tylko raz miałem wrażenie, że nie jest to robione tylko po to, przy przedłużyć zainteresowanie tematem.Cytat:Tak, Twoja własna.No właśnie, chociaż jeden merytoryczny komentarz byłby mile widziany Wracamy do tematu. Nie wszystkie utwory z Twojej listy kojarzę, nie wszystkie znam (znasz mój dystans do utworów niesinglowych), ale trochę pokomentuję: 100 - 347,0 - 02 - 17 - Arcade Fire - Suburban War Ja jakoś swoją uwagę skupiłem na "We Used To Wait". Hmm, w ogóle z tą ostatnią płytą Arcade Fire to trochę było jak ze świętami: czekali, czekali... a koniec końców, gdy już się pojawiło, to jakiś taki dosyć słaby rozgłos był... przynajmniej jak na (zdaniem Roberta Hilburna) album, przed którego premierą atmosfera była podobna do tej przed wydawaniem nowych płyt The Beatles. 98 - 350,5 - 06 - 15 - Kings Of Leon - Radioactive No cóż, Kings Of Leon mieli trochę pecha, bo gdy się nagrało takie "Sex On Fire", to wszystko już brzmi bladziej. 91 - 365,0 - 06 - 17 - Belle & Sebastian - I Didn't See It Coming Pamiętam, jak mnie namawiałeś na nich, ale... na dobrą sprawę skończyło się tylko na ściągnięciu i jednym, max dwóch przesłuchaniach. Jednak projekt God Help The Girl bardziej do mnie przemawiał Całkiem przebojowy kawałek, a u mnie jakoś tak bokiem przeszedł. Chyba byłem za bardzo skupiony na Zaz 86 - 371,5 - 03 - 13 - OMD - If You Want It Jestem zdziwiony, że ostatecznie zakończyli tak nisko, po Twoim entuzjazmie wydawało się, że przynajmniej pierwsza dwudziestka jest murowana. Piękny, heroiczny numer. 85 - 372,5 - 05 - 15 - Monika Brodka - Granda Ahhh, lubię taki zadziorek. Tutaj z kolei zaskoczenie, że tak wysoko doszła, bo zazwyczaj tego typu utworu u Ciebie odnoszą tylko umiarkowany sukces. 84 - 378,0 - 04 - 10 - Pet Shop Boys - Together No, Love Etc. tudzież All Over The World to nie jest, ale wciąż przyjemnie. Tylko mam obawy, że to coraz bardziej zbliża się do ówczesnych standardów komercyjnych. 83 - 379,5 - 06 - 17 - Cee-Lo - Fuck You Swego czasu bardzo mnie tym zawiodłeś, spodziewałem się jakiegoś mięsa, a tu takie pffff Lubię ten utwór, ale traktuję go bardziej jako tło niż coś, stojącego na pierwszym planie. 71 - 397,5 - 07 - 18 - Yeasayer - O.N.E. Nisko, bo to dla mnie jeden z najważniejszych utworó alternatywnych tego roku (Myślę, że pierwsza piątka w tej kategorii spokojnie). No i poza tym przyjemnie się nuci pod nosem. 69 - 403,5 - 04 - 25 - Skunk Anansie - Squander W wypadku Skunk Anansie może nie było jednego fightera, ale utwierdzam się w przekonaniu, że to bardzo solidna kapela. 64 - 420,0 - 02 - 17 - The xx - VCR 60 - 432,5 - 03 - 22 - Lao Che - Życie Jest Jak Tramwaj Róźnią nam się typy, u mnie na czele Islands i Corrente continua/Corrente alternata 57 - 452,5 - 09 - 17 - Griderman - Heathen Child Potrzebny był dopiero "Worm Tamer", by mnie przekonać. 46. Wavves - King of the Beach (King of the Beach) - 476 pkt. - 18 tyg. na liście 38 - 26 - 12 - 14 - 9 - 7 - 4 - 4 - 9 - 14 - 19 - 27 - 37 - 45 - 58 - 59 - 66 - 69 Co prawda nie na długo, ale ten beach boys punk w jakiś sposób mnie opętał. 44. Grinderman - Worm Tamer (Grinderman 2) - 484,0 pkt. - 15 tyg. na liście 35 - 24 - 22 - 15 - 9 - 13 - 13 - 12 - 13 - 12 - 12 - 18 - 24 - 34 - 40 No i jest 41. Muchy - Przesilenie (Notoryczni debiutanci) - 496,0 pkt. - 20 tyg. na liście 69 - 6 - 2 - 2 - 3 - 4 - 8 - 16 - 20 - 23 - 26 - 31 - 31 - 36 - 41 - 51 - 61 - 62 - 68 - 67 Oj, co to był za hit! Utwór, który w moim przypadku jest nacechowany bardzo emocjonalnie i bardzo pozytywnie, kojarzy mi się z bardzo przyjemnymi momentami tego roku, z bardzo przyjemnym miejscem (vide: ex-krakowski Plac Wolności). Chyba prz_owy polski numer jeden (co prawda last.fm, wskazuje na Legendę, ale walić to) |